כל מה שרציתם לדעת על יזמות נדל"ן

תחום הנדל"ן, מאגד מספר סוגי יזמים והעיקרים ביניהם הם: המשפצים והמוכרים, הבונים והמוכרים והקונים להשקעה. יזם נדלן, יכול להיות אדם פרטי, שרוכש דירה במחיר נמוך ומוכר אותה במחיר גבוה (באנגלית קוראים לה "פליפ"), ומאידך יכול יזם נדלן,לרכוש קרקע עליה הוא יבנה קניון.
ההבדלים המהותיים והעיקריים בין שני יזמי נדלן אלו הם היקף ההשקעה וההון העצמי, הידע בו הם מחזיקים הקשרים שרקמו ונרקמו במהלך השנים וכמובן ההליך הבירוקרטי אותו יתבקש כל אחד מהשניים לבצע.
יזם נדלן הוא מי שמזהה הזדמנויות ויודע לנצל אותן. אנשים לא נולדים עם הכישורים להיות יזמי נדל"ן אלא הם רוכשים אותם ברבות השנים – מי בשטח ומי במוסדות לימודים. מעבר לזיהוי ההזדמנות, על כל יזם נדלן להשקיע הון ולקחת בחשבון, שהשקעתו עתידה להניב רווח בהתאם לצפוי אך המציאות יכולה להיות הפוכה והרווח יכול להפוך להפסד.
איך להיות יזם נדל"ן

כדי להיות יזמים מבטיחים, לא מספיק להחזיק בהון עצמי, אלא גם בידע מקיף ומקצועי, שיאפשר לכם למזער סיכונים ולהגדיל את הרווחים העכשוויים והעתידיים.

מצעד יזמי הנדל"ן וסוגי עסקאות הנדל"ן בסדר עולה

  • עסקאות אקזיט – אפיק השקעה מוכר בתחום הנדל"ן הוא רכישת נכס אשר מצוי ברמה תחזוקתית ירודה ולעתים אף לא ראויה למגורים. העיקרון המנחה את משקיעי נדלן אלו הוא לרכוש נכס במחיר נמוך בשל מצבו, לשפץ אותו (לעתים מהיסוד ולעתים ברמה הקוסמטית בלבד) ולמכור אותו במחיר גבוה יותר מהמחיר ששולם במעמד הרכישה.
  • את השיפוץ, מבצע היזם, לעתים בכוחות עצמו ובפעמים אחרות נעזר הוא בבעלי מקצוע מהתחום. אומנם כל אדם יכול לרכוש לשפץ ולמכור, אך חשוב לדעת כיצד מבצעים שיפוץ בסדר גודל כזה ובאילו בעלי מקצוע נעזרים במהלך השיפוץ – זאת כדי לא להוציא סכומים דמיוניים עבור השיפוץ, שיהפכו את העסקה ללא משתלמת כלכלית.
  • נכס מניב – סוג השקעה פופולארי ביותר הוא רכישת דירה לשם השקעה, דהיינו השכרת הדירה וקבלת תשלום חודשי עבורה, המהווה תשואה מכובדת למחזיק הנכס. השקעה בנכס מניב, מאפשרת ליזם (ובעיקר ליזם המתחיל) ליהנות מיציבות לאורך זמן ואולי החשוב מכל, למזער את הסיכון ולהגדיל את התשואה לאורך זמן. השקעה זו, דורשת חיפוש קדחתני של נכסים במחירים משתלמים ואף לעתים במחירים נמוכים ממחירי השוק, כך התשואה תהייה משתלמת יותר באופן מיידי ולאורך זמן.
  • כדי להשקיע באפיק זה, נדרש היזם להמציא הון עצמי, לגייס סבלנות ולרכוש ידע. חשוב להבחין בעובדה, שגם אם נכנס היזם לקשיים כלכליים ברבות השנים, הוא תמיד יכול לממש את הנכס ולזכות בכסף תמורת הנכס – על פי רוב יהיה זה גבוה מסכום הרכישה. אפיק זה מתאים לאנשים המעוניינים לקבל רווחים סולידיים בהשקעות הנדל״ן אותם הם מבצעים.
  • השבחה (הבונים והמוכרים) – יזמי נדלן אלו, בוחרים להשקיע בקרקעות בעלי מחיר אטרקטיבי עליה יבנו את הנכס וכך ישביחו את הקרקע ועל ידי כך ימכרו במחיר גבוה מזה שהושקע. כדי להצליח בהשקעה מהסוג הזה, יש לאתר קרקע במחיר אטרקטיבי במיוחד, אחרת אחוזי הרווח לא יהיו גבוהים, אם בכלל.
  • מגמת הרווח בהשקעה זו, נגזרת מעלות הקרקע ולא מחיסכון הבנייה, משום שהיכולת להוזיל עלויות בנייה היא מוגבלת מאוד. על מנת להצליח במיזם מסוג השבחה, על היזם להיות זמין לפרויקט מבחינת שעות עבודה ועליו להחזיק בידע הנדרש לניהול פרויקט בסדר גודל זה על מנת להצליח להפוך את העסקה לעסקה משתלמת.

השקעות נדל"ן מעבר לים

זה מספר שנים, שיזמי הנדל"ן מישראל ניגשים לבצע השקעות מעבר לים ואם תשאלו אותי למה? זה בגלל שהם יודעים לזהות הזדמנויות! המצב הכלכלי מעבר לים נוטה להיות מורכב מעת לעת וממדינה למדינה, עד כדי צניחה דרסטית במחירי הנכסים לתקופות מסוימות. האפשרות לרכוש נכס במחיר נמוך משמעותית ממחיר השוק היא זמנית וחשוב לדעת לזהות זאת בתזמון נכון לצד חישוב כל יתר המרכיבים.
הירידה במחירי הנכסים, היא זמנית כך שליזמים רבים (מהעולם כולו) נפתח חלון הזדמנויות צר יחסית, בו הם יכולים לרכוש נכס במחיר נמוך משמעותית ולמכור אותו תוך עשיית רווח.
השקעות בחול אומנם מניבות רווחים משמעותיים (ביחס לישראל) ומאפשרות גם ליזמים בעלי הון עצמי נמוך יחסית להשקיע בנדל"ן, אך חשוב לזכור כי השקעה מעבר לים, עלולה להיות מעט מורכבת ולגלם סיכונים לא מבוטלים, ולו בשל העובדה שקשה לנהל נכס בשלט רחוק ללא הידע המתאים.
השקעות נדלן רבות, מתקיימות באופן קבוע בארצות הברית, אך הכוכב העולה הוא מזרח אירופה, שם נוהרים יזמי נדלן רבים לבצע השקעות מגוונות. מדינות במזרח אירופה, הן אומנם לא מדינות המערב אך הן מתעצמות ומתחזקות. בהתאם לצפי מחירי הנדל"ן הנמוכים כיום, הנדל"ן ירקיע שחקים בעוד מספר שנים בודדות ויהפכו השקעות חכמות להשקעות מניבות.
אם אתם שוקלים, ואנחנו בטוחים שכך הדבר, להתעשר באמצעות השקעות נדלן (בארץ או מעבר לים) אנו בטוחים שאתם יכולים לעשות זאת, אך מזהירים, שללא הידע הנכון המשימה עלולה להיות מורכבת ולהסתבך במהירות שיא, שתשאיר אתכם מסוחררים. רוצים להשקיע בנדלן? קחו לעצמכם את הזמן הדרוש ולמדו את התחום, ברמה התיאורטית והמעשית גם יחד.
השתכשכו עם בעלי מקצוע מהתחום והתייעצו עם המומחים. מכללת פסגות, מזמינה אתכם להתרשם מלימודים אפקטיביים, שיצליחו להפוך אתכם מיזמי נדלן בפוטנציה שחולמים על האושר והעושר – ליזמי נדלן בפועל שנהנים מעושר ואושר.
לסיכום – אם אתם חולמים להיות יזמי נדלן אך הפחד עוצר אתכם מלהיכנס לתחום, אנו ממליצים לכם להירשם אל אחד או יותר מהקורסים אותם מציעה מכללת פסגות. באמצעות הקורס, תצליחו לרכוש ידע וידע זה כוח, באמצעותו תתגברו על החששות.
היה ולא התגברתם על החשש, תמיד תוכלו להיוועץ עם צוות המרצים שמחזיק בניסיון רב שנים מענף הנדל"ן כך שעצותיהן עתידות לסייע לכם.

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן