איך להשקיע בשוק ההון?

להשקעות בשוק ההון יש פוטנציאל תגמול גבוה מאוד למשקיעים בו בחוכמה. עם זאת, בשביל המשקיע המתחיל שוק ההון ועולם הפיננסים יכולים להיות מרתיעים מאוד משום שהם מצריכים ידע רב וצורך בהשקעת משאבים כלכליים כמו כסף, ומשאבים חשובים אחרים כמו ידע וזמן. אם כך, איך מתמודדים עם עולם ההשקעות בשוק ההון בצורה כמה שיותר בטוחה, מחושבת ונכונה? במאמר זה ניתן לכם את כל המידע החשוב.

תחילה נסביר על המשקיע המתחיל

לפני שנצלול לעומק המורכבויות של עולם ההשקעות בשוק ההון, חשוב מאוד להבין מהו הפרופיל של המשקיע המתחיל. משקיעים מתחילים לרוב מעוניינים להשתמש במיטב כספם למינוף לצורך גדילה פוטנציאלית. המשקיע המתחיל לרוב יהיה אדם המכיר את עולם ההשקעות ואת שוק ההון הכירות שטחית, אך אין ברשותו הכלים הפיננסיים הדרושים להבנת השוק הכלכלי העולמי ואת הרכיבים השונים והמגוונים המפעילים אותו ושולטים בו.

מהם ההבדלים בין סוגי ההשקעה השונים?

ובכן, בתור משקיעים מתחילים עליכם קודם כל להבין אילו סוגי השקעות קיימים. השקעה כשלעצמה, תמיד תהיה כרוכה בהוצאה פיננסית של סכום כלשהו או של מוצר אחר שאת שוויו אפשר להמיר בכסף במטרה לסחור בו ולמנף את שוויו, כאשר יש פוטנציאל להגדיל אותו באמצעות ביצוע פעולת קנייה ומכירה או המרה. שוק ההון למתחילים יכול להיות מבלבל, ולכן חשוב להכיר את סוגי ההשקעות בשוק ההון:

  • השקעה במניות: השקעה במניות דורשת קניית מניות ומכירתן של מניות שליטה אשר הונפקו כחברות ציבוריות בבורסות מקומיות או עולמיות. המניות ידועות בתור פוטנציאל הרווח הגבוה שלהן, אך ההשקעה בהן גם טומנת בחובה סיכונים רבים יותר ושוק הפכפך אשר נתון לשינויים רבים ותמידיים.
  • השקעה בנדל"ן: השקעה בנדל"ן דורשת קנייה ומכירה של נכסי מקרקעין שונים או במניות של קרנות השקעות בנדל"ן. השקעות אלו מציעות פוטנציאל הכנסה מרווחי מינוף השבחה ומכירה נוספת או שכירות.
  • אגרות חוב: אגרות חוב הם בעצם ביטחונות על חובות של תאגידים וחברות ממשלתיות אשר מונפקות על ידי הממשלה. אגרות החוב מספקות תשלומי ריבית קבועים והשקעה בהן נחשבת לבעלת סיכונים נמוכים מאוד בהשוואה להשקעה במניות.
  • קרנות סל ומדדים: אלו הם אפיקי השקעה המאגדים כספים של משקיעים רבים בפורטפוליו מגוון מאוד של עסקים שונים ונכסים המספקים תשואות ממוצעות גבוהות. באפיקי השקעה אלו משקיעים לטווח הארוך במטרה לתת לכסף "לתפוח".

איך להשקיע בשוק ההון?

כדי להתחיל להשקיע בשוק ההון עליכם לבצע כמה פעולות: בראש ובראשונה, עליכם ללמוד את התחום מא' ועד ת'. עליכם לצבור ידע בסיסי והבנה של מושגי היסוד של ההשקעות, ללמוד על הטרנדים של השוק ועל הכלים הפיננסים העומדים לפניכם ותוכלו לעשות זאת בקלות בקורס שוק ההון. שנית, עליכם להגדיר מטרות ברורות. הגדירו את המטרות שלכם מההשקעה בשוק ההון, אם אתם מתכננים להשקיע לטווח ארוך או קצר, וכמה כסף וזמן אתם יכולים להשקיע בתחום. לאחר מכן יש לבנות תקציב – מעבר לסכום שתהיו מוכנים להשקיע בתחום זה, עליכם להגדיר גם מה הוא הסכום שאותו תהיו מוכנים להפסיד מבלי להיכנס לחובות. בצורה זו תוכלו לגדר את האופציות ואת המהלכים שלכם במהלך ההשקעות שתבצעו. לבסוף דאגו לגוון את תיק ההשקעות שלכם – עליכם ללמוד לנהל סיכונים ולזכור כי אסור לשים את כל הביצים שלכם בסל אחד.

למה כדאי לשים לב כשמשקיעים בשוק ההון?

בתור משקיעים מתחילים, חשוב מאוד שתשימו לב לכמה דברים, והראשון שבהם הוא העמידות שלכם לסיכונים שהשוק מציף מפעם לפעם, כך תוכלו להחליט בצורה נבונה איפה עליכם להשקיע.

  • מחקר ואנליזה: בצעו את ההשקעות שלכם בצורה מודעת ומבוססת ודאגו לאסוף מידע מהימן ומקיף על מנייה שבה אתם מעוניינים להשקיע.
  • פרספקטיבה לטווח ארוך: השקעות בשוק ההון הן מאמץ שעליכם להביא בחשבון שידרוש מכם זמן רב. לכן, עליכם להשתדל להימנע מאימפולסיביות.
  • הישארו מודעים: עליכם להכיר את ההתפתחויות השונות המתרחשות בשוק, ולהיות מעודכנים במידע הפיננסי הקשור להשקעות שלכם שיכול להשפיע עליהן.

 

מאיזה סכום כדאי להשקיע בשוק ההון?

כדאי להתחיל להשקיע בסכומים נמוכים עד שתצברו את הניסיון ואת הידע הדרוש בתחום. בצורה זו לא תספגו הפסדים כבדים וגדולים מדי, אך עדיין תצליחו לייצר רווח אם תבצעו את ההשקעות שלכם בצורה נבונה.

מהם ההבדלים בין מסחר בשוק ההון לתיקי השקעות וניירות ערך?

בין מסחר בשוק ההון להשקעות בתיקי השקעות וניירות ערך יש גורם מבדל מכריע אחד והוא הזמן. השקעות בתיקי השקעות וניירות ערך מבוצעות לרוב לטווח ארוך, משמע עסקאות קנייה ומכירה מתבצעות בתיקים אלו לעיתים רחוקות מאוד בהתאם לתנאי השוק ואם אלו הופכים להיות קיצוניים. מסחר בשוק ההון, לעומת זאת, מתייחס לעסקאות קנייה ומכירה בשוק ההון בישראל ובעולם, אשר מבוצעות באופן תדיר ואפילו יום-יומי בהתאם למצב השוק כדי למנף את תנודות המחירים היום-יומית המרחשת בבורסות השונות.

כמה זמן צריך בשביל להשקיע בשוק ההון?

הזמן הדרוש להשקעות בשוק ההון משתנה ממשקיע למשקיע. עליכם להבין מה המטרות שלכם, מה העמידות שלכם לסיכונים מסוימים וכמובן מה סוג ההשקעה שאותה תהיו מעוניינים לבצע. מסחר בשוק ההון יכול להניב לכם תוצאות זריזות מאוד אך השקעה לטווח ארוך דורשת משמעת וסבלנות ויכולה להניב לכם רווחים גדולים יותר.

לסיכום

התחלת המסע שלכם בעולם ההשקעות בשוק ההון יכולה להיות מבהילה לעיתים, משום שמדובר בתחום שיש לו סיכון פיננסי מסוים. עם זאת, בעזרת הידע שתרכשו ובאמצעות ניסיון מעשי תוכלו לצלוח את עולם ההשקעות בשוק ההון.

 

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן