שמאות מקרקעין

מתעניינים בקורס? השאירו פרטים ונתקשר אליכם בהקדם

גאים לשתף בהמלצות הסטודנטים שלנו

קרן לוגסי – סטודנטית לשמאות מקרקעין

סטודנטית, קרן לוגסי

עינת סוקולוב | פסגות שמאות – לימודי שמאות מקרקעין

,

קובי נעים | פסגות שמאות – לימודי שמאות מקרקעין

,

שי לוי | פסגות שמאות – לימודי שמאות מקרקעין

,

אייקון אודות החברה

למעלה מ-33,000 תלמידים

עכשיו זה התור שלך להצטרף למעלה מ-33,000 תלמידים שלמדו אצלנו מה איתך?

אייקון אודות

כבר 18 שנים שאנחנו מכשירים תלמידים

מכללת פסגות הוקמה בשנת 2005 ומאז התרחבה לסניפים בכל הארץ וצברה מוניטין רב.

אייקון אודות 2

100% פרקטיקה

שיטת הלימוד הייחודית שלנו תכשיר אותך בצורה פרקטית ומהירה!

אייקון אודות החברה מכללת פסגות

מתחייבים לעמוד בכללי ההגינות העסקית של תו אמון הציבור.

איכות השירות שלנו היא ערך עליון ואנחנו מחזיקים בתו אמון הציבור ומעניקים שירות משפחתי, אישי ומקצועי כאחד.

מכללת פסגות

מובילה אותך להצלחה בשוק ההון

אנחנו במכללת פסגות עובדים מעל 18 שנים,
כדי ליצור עבורכם הווה ועתיד טובים יותר. עם אסטרטגיות ושיטות עבודה שכבר הוכיחו את עצמן.
בוגרינו כבר לקחו שליטה על העתיד הכלכלי שלהם ולמדו איך להתנהל נכון עם הכסף שלהם

יניב ארביב

מנכ”ל משותף

יניב ארביב
רועי ראובן

מנכ”ל משותף

רועי ראובן

שאלות נפוצות

שמאי מקרקעין הוא בעל מקצוע חופשי העוסק בהערכת שווי נדל"ן. שמאי מקרקעין נדרש במגוון רחב מאד של מצבים, כגון: קביעת שווי ביטוח או גובה פרמיות לצורך ביטוח קרקע, או כאשר נגרם נזק לרכוש ויש צורך בהערכת הנדל'ן טרם הנזק ולאחר הנזק. הערכת גובה הנזק והסכומים הנדרשים לתיקונו, חוות דעת למשקיע פרטי או ממשלתי, להערכת שווי נכס בהווה ושוויו האפשרי כמו גם הרווח שניתן לקבל ממכירתו בעתיד. חוות דעת שמאית שתקבע שווי נכס מקרקעין, את עלות ואופן החלוקה הראויה ואת שווי חלקי הנכס לכל אחד מהשותפים במקרה של פירוק שותפות. הגשת שומות מקרקעין לציבור במקרים של חברות ציבוריות, קביעת תשלומי עריכת טבלאות איזון, עריכת שומות היטלי השבחה, קביעת שומה לפיצוי בגין הפקעת, אומדן כפל שווי (נוסחה לקביעת הקנס לביצוע חריגת בניה), קביעת גובה פיצויים בגין נזקי תכנון ועוד.

· בדיקת סביבת הנכס – מגמות סביבתיות המשפיעות על שווי הנכס.· בדיקת ותיאור הנכס –מצב גמר ותחזוקת הנכס, האם קיים צורך בביצוע שיפוץ והאם הנכס תואם לסביבתו.· בדיקה משפטית – אימות הבעלים החוקיים של הנכס והאם יש הערות אזהרה. ועוד שאלות שיבטיחו שלא נגלה פתאום שהדירה שקנינו שייכת למישהו אחר.· בדיקת רישוי (היתר בנייה) –האם קיים היתר בניה לנכס, האם ההיתר תואם לנכס בפועל, והאם קיימות חריגות בנייה.· בדיקה תכנונית – מטרתה לבדוק מידע תכנוני על הנכס וסביבתו וזיהוי זכויות בניה נותרות/מנוצלות בנכס.· בדיקת היטלים ומיסים על הנכס –לאחר מציאת אומדן שווי הנכס ניתן לחשב מה יהיו חיובי המס השונים, רכישה, השבחה ועוד…

שמאי מקרקעין יכול לעסוק במקצוע כעצמאי, או לעבוד כשכיר באחד המשרדים הרבים לשמאות מקרקעין הפזורים בארץ. גם המגזר הציבורי מעסיק שמאי מקרקעין רביםלמשל כשמאי מכריע, שמאי ממשלתי ועוד.

בוגרים המסיימים את מסלול לימודי שמאות המקרקעין ועומדים בהצלחה בכל בחינות מועצת השמאים ומסיימים התמחות אצל שמאי מקרקעין, מקבלים רישיון מטעם מועצת שמאי המקרקעין שהינה כפופה למשרד המשפטים

במסגרת המסלול לומדים הסטודנטים נושאים מתחומי המיסוי, הנדסת בניין והנדסה אזרחית, סוגיות מעולם הנדל"ן, מדידה ומיפוי ,מיקרו ומאקרו כלכלה, חשבונאות וניתוח דו"חות כספיים,מנהל מקרקעי ישראל,הערכת שווי מקרקעין, מבוא לתורת השמאות, סטטיסטיקה, מימון, דיני התכנון העירוני, דינים, יסודות התכנון העירוני, כלכלה עירונית ועוד.

מסלול שמאות מקרקעין נחשב ללימודי תעודה

משך המסלול הוא כשנתיים והתכנים מתאפיינים בגיוון רב.

שלב ראשון –11 קורסים מוקדמים שבסיום כל קורס יוגש הסטודנט למבחן של מועצת שמאי מקרקעין, קורס 12 המהווה הכנה לבחינה המסכמת את הקורסים המוקדמים.

שלב שני – מבחן 13 גישות ועקרונות בהערכת מקרקעין ושנת סטאז'. ניתן לגשת לבחינה לפני או אחרי או במהלך הסטאז'. חובה להציג אישור לזכאות לתואר ראשון ממוסד המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה.

שלב שלישי – מבחן 14, יישומים בשומת מקרקעין, בחינה סופית ואחרונה למסלול!

תעודה – לסטודנטים אשר יעמדו בכל הדרישות, וישלימו את כל הקורסים במסגרת המסלול, תוענק תעודת גמר מטעם פסגות שמאות – מבית מכללת פסגות.

רישיון ממשרד המשפטים יוענק למי שהוא אקדמאי שעמד בכל הבחינות והשלים את תקופת ההתמחות.

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן