אסטרטגית אופציות מעוף על מדד ת"א-25

כותב: ליאור ברק, מתכנן פיננסי, כלכלן ובעל רישיון סוכן פנסיוני. בוגר תואר שני בכלכלה במסלול מחקרי, תואר ראשון בהנדסת חשמל ומחשבים ובעל תעודת-הוראה וכיום ראש תחום ניהול פיננסי ואופציות במכללת פסגות, מפתח הסדנה לעצמאות פיננסית, ומרצה במרכז האקדמי רופין.
לעמוד מרצה של ליאור ברק במכללת פסגות>>>

סיכוי תשואה של מעל 230% בהסתברות של 70%

בפוסט זה אציג אסטרטגיה רווחית לשניים מתוך שלושה מצבי שוק אפשריים במדד תל-אביב 25 :

• דשדוש
• ירידות
האסטרטגיה אינה מתאימה למצב של עליות חדות במדד – למרות שבהחלט יתכן כי עדיין תהיה רווחית, במידה מסוימת, גם בתרחיש של עליות קלות במדד.

להמחשת האסטרטגיה, אנא בחנו היטב את הגרף מטה :

• ציר אופקי  – ערכים שונים (עתידיים) של מדד ת"א-25, החל מ 1130 עד ל- 1270 נקודות.
• ציר אנכי   –  רווח/הפסד בשקלים ליחידת אסטרטגיה, בטווח של (₪ 300-) עד ל 1800 ₪.

ניתוח הגרף

ניתן לראות שכל עוד מדד ת"א-25 יהיה מתחת ל- 1230 נקודות (ציר אופקי), השקעה של 300 ₪ – העלות של יחידת אסטרטגיה אחת – תניב לנו רווח בין 700 ₪ לבין 1700 ש"ח. באופן דומה השקעה של 3000 ₪ תניב לנו רווח בין 7,000 ₪ לבין 17,000 ש"ח וכך הלאה. החלק המפתיע בכל הסיפור הזה הוא שההסתברות לרווח עומדת על כ-70% וההסתברות להפסד עומדת על כ-30% (נכון ליצירת האסטרטגיה).
רוצים לדעת על מסחר בבורסה? בואו ללימודי שוק ההון במכללת פסגות>>>

מסקנות

א. לפנינו אסטרטגיה שבהסתברות  גבוהה יכולה להניב תשואה חודשית של מעל 230%, כאשר התשואה החודשית המקסימלית היא של 560% (השקענו 300 ₪ ובסוף החודש נקבל 2000 ₪ ובסה"כ נרוויח 1700 ש"ח ).
ב. בכל מקרה לא ניתן להפסיד ביחידת אסטרטגיה  יותר מ- 300 ₪.
ג. גם במצב קיצון בו מדד ת"א-25 יפרוץ את הגבול התחתון של הדשדוש וישעט מטה, האסטרטגיה עדיין תהיה רווחית.

הבהרות

שימו לב, ההתייחסות כאן היא לאסטרטגיה סטאטית. כמובן, שאם נראה את המדד חורג מגבולות אלו נוכל "לשפץ" את האסטרטגיה או לצאת ממנה.
אסטרטגיה כזו לא ניתן ליצור במניות אלא רק על ידי שימוש בכלי המסחר של אופציות מעו"ף.
בעזרת אופציות ניתן להרוויח במצבי שוק שונים, כולל דשדוש  ולהיות אדישים לעליות/ירידות כל עוד הן בטווח אותו הגדרנו מראש.
בניגוד למסחר במניות, באופציות ניתן לאמוד את ההסתברות להצלחה/כישלון של האסטרטגיה וניתן לבנות אסטרטגיות ביחס סיכוי/סיכון שונים מ 1:1 (למשל לסכן 1 בשביל לקבל 2).
לקריאת המאמר – מהי אסטרטגיית קונדור? מאת ליאור ברק>>>
לשאלות ניתן לפנות אליי:
ליאור ברק (liorb@psagot.org),
מנהל תחום אופציות במכללת פסגות
מידע זה הינו לצרכי לימוד בלבד ואינו מהווה הצעה, המלצה, או הכוונה לבצע פעילות מסחר לרכישה, מכירה או אחרת, והאחריות לשימוש במידע, העברתו הלאה או המלצה לאחרים לבצע פעולה כלשהי הינה באחריות מוחלטת ושיקול דעתו וסיכון של המשתמש בלבד. המשתמש אחראי ולוקח על עצמו מלוא הסיכון והעלות הכספית שתנבע משימוש שייעשה במידע זה.

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן