כל מה שצריך לדעת על מסחר במט"ח

לעתים אנו עדים לעליית ערכו של הדולר הן מול השקל והן אל מול מטבעות נוספים. אחת הסיבות העיקריות לניסיונות של בנק ישראל להרים את ערך הדולר או להוריד את ערך השקל היא להציל את היצואנים בארץ.
ישנם קשרי מסחר הדוקים של סוחרים ישראלים ואמריקאים, כך שככל שהדולר האמריקאי אל מול השקל החדש גבוה יותר, כך היצואנים מכניסים יותר כסף (שקלים) לקופת המדינה (הסבר רחב יותר בנושא נמצא במאמרי הקודם בנושא ריבית).
במאמר זה אני אסביר בצורה תמציתית ביותר כיצד ניתן לסחור במט"ח (מטבע חוץ), מהם הגורמים המרכזיים המשפיעים על תנודותיו , על אופי המסחר במט"ח וכמובן, איך ניתן להרוויח מזה כסף.

מסחר במט"ח – מה זה אומר?

המסחר במט"ח הנו מסחר ללא רגולציה, כלומר אין בורסה למטבעות חוץ אין גוף ה"מפקח" על תנודותיו ומחיריו, השוק הוא ה"רגולציה" הטובה ביותר, מטבעות חוץ נסחרים בעיקר בין הבנקים הגדולים ביותר כלומר הבנקים המרכזיים של כל מדינה. מסחר זה מאופיין בסכומים עצומים של כסף: מדובר על כ – 7 מיליארד דולרים ביום!
מסחר במט"ח
ניתן להבחין בשונות מחירי קניית ומכירת המטבעות גם אצל חלפן המטבעות הקרוב לביתכם , המחירים משתנים מחלפן לחלפן בשל השינויים בעמלות ,בהיצע, בביקוש ובכמות. כלומר ניתן להסיק מהפסקה הקודמת שכאשר אנו מבצעים קניית מט"ח, אנו בצורה סמלית קונים כלכלה של מדינה שלמה!

לכן נתונים כמו ריבית, אינפלציה, תוצר, חוב וכו'… הם רלוונטיים מאוד!

על ידי הגרף ניתן לראות את רוב הנתונים האלו. הגרף מגלם בתוכו אינפורמציה רבה לגבי המטבע של מדינה מסוימת ולכן על ידי ניסיון ושיטה נכונה ניתן להבין את המגמה של מטבע או צמד מטבעות ולהרוויח מכך.
בשל הכמויות העצומות במסחר בין הבנקים הגדולים, מסחר במט"ח נחשק אצל הסוחרים השונים בשל מהירות התגובה והרווח הנלווה, כלומר מסחר במט"ח לא מתאים לבעלי לב חלש וכאלו שאין להם שיטת עבודה מסודרת.
מסחר במט"ח הוא תמיד בצמדי מטבעות, כלומר אם נרצה לגשת לחלפן הכסף הקרוב לביתנו ונחשוק בקניית מטבע הדולר האמריקאי, נצטרך למכור לחלפן מטבע שקל ישראלי ובעבורו נקבל את הדולר הנחשק.
המסחר במטבע חוץ הוא בעצם מסחר בצמדי מטבעות לדוגמא: דולר מול שקל (USDILS) יורו מול השקל (EURILS) פאונד מול הדולר (GBPUSD). כלומר כדי לקנות מטבע, כל שנצטרך הוא למכור מטבע אחר ממש כמו בדוגמא עם חלפן המטבעות.
רוצים לדעת עוד על לימודי שוק ההון?>>>
גרף צמדי המטבעות הינו שונה באופיו משל גרף מניות , בשל שינויים בריבית אינפלציה וכו… ניתן להבחין שתנועתו של גרף צמדי מטח הוא רוחבי ממש בדומה לאק"ג.

ישנן שתי דרכים למסחר במטבעות חוץ:

  • הדרך הראשונה והמיסיונרית היא קניית מטבעות אצל החלפן השכונתי ,דבר אשר מגביל את מהירות התגובה , כמות הכסף והמגוון שבסופו של יום פוגעים ברווחיות.
  • הדרך השנייה, היא על ידי ברוקר או מתווך אם תרצו, הברוקר נותן אפשרויות תגובה מידיות לקניה או מכירה, דרך המכשירים החכמים בבית בצורה הפשוטה ביותר עם מגוון רחב של מטבעות ועמלות נמוכות מהרגיל.

לסיכום, ככול שנשכיל לחלק את כספינו ביותר אפיקים פיננסים כך אנו בעצם מקטינים את הסיכון על סך השקעותינו, "לא לשים את כל הביצים בסל אחד" זוהי אמרה שאנו זוכרים בתור ילדים. ככול שנרחיב את ידיעותינו ביותר מכשירים פיננסים כמו מניות ,מטבעות, אופציות אגרות חוב וכו…, ואף אפשר לנסות ולהיעזר בקורס מסחר, כך אנו בעצם מגנים על כספינו ומגדילים את רווחיות התיק.

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן