תכנון וניהול עסקה באופן הנכון

כותב: אלי דולב – מרצה במכללת פסגות

לומדים כלים לניתוח טכני, מתרגלים ניתוח גרפים של מניות, מט"ח סחורות ומדדים

במהלך לימודי שוק ההון אנו מדברים על מונחים בהיבט של משמעת עצמית, פסיכולוגיה ושליטה עצמית. אנו מדגישים כמה חשובה הדרך והדבקות במטרה, ובמיוחד מדגישים שאין 100% הצלחה, ובשוק ההון, יש גם הפסדים שצריך לדעת להתמודד איתם ולא להתייאש. להיות סוחר זה מקצוע במלוא המובן המילה וכמו בכל מקצוע צריך לצבור ניסיון כדי להגיע להצלחות.
בנוסף, אחד הנושאים עליהם אנו שמים דגש בקורס הוא תכנון תרחישים וזיהוי הזדמנויות לכניסה לעסקה על פי מספר מודלים.
הרבה סטודנטים בתחילת הדרך חושבים שאנחנו פותחים גרף של מניה או של צמד מטבעות ומיד מזהים עסקה. בפועל, המציאות שונה מאוד. רוב זמנם של הסוחרים הטובים ביותר מוקדש לנושא של תכנון העסקה וניהול העסקה ועל כך נרחיב.
מסחר בשוק ההון: היכרות עם שיטות המסחר>>>

מה זה תכנון עסקה?

תכנון עסקה זה לשבת פעם בשבוע/פעם ביום (כל סוחר ולוח הזמנים שלו) ולסרוק גרפים (מניות/מט"ח/סחורות/מדדים) ולזהות את הגרפים הברורים ביותר.
גרף ברור הוא גרף שהמחיר הנוכחי קרוב לרמות קריטיות וחשובות בגרף, כיוון שברמות אלו קורים הדברים המעניינים ביותר, כגון המשך של מגמות או היפוך של מגמות.
לאחר שמזהים מספר גרפים ברורים ומנתחים טכנית את הגרף (בין 2-5 בהתחלה זה בסדר גמור)  מכינים תרחיש/טריגר שבמידה והוא יתקיים בגרף אזי בוודאות נכנסים לעסקה.
תרחיש לכניסה לעסקה יכול להיות פריצה בשערי סגירה/נר היפוך בסוף תיקון, פריצת שווא עם הכנה טובה וכו'.
עכשיו מגיע השלב הקשה ביותר של ההמתנה לתרחיש שתכננו.  מדוע זה קשה?
כיוון שכאשר עוקבים במשך שבוע אחרי הגרפים ואף אחד מן התרחישים לא יוצא לפועל אז מתחילים להתעצבן ולהתייאש ולעשות שטויות ולהיכנס סתם לעסקאות ללא תכנון מוקדם.
ובכן חברים – לא להתייאש!
כאשר מגיע תרחיש שתכננתם, זה הזמן לקבל בטחון ולהיכנס לעסקה ללא היסוס – אך רגע לפני, לא לשכוח לתכנן את המחירים של העסקה לפני שמזינים לה ערכים.
חשוב מאוד – לרשום בצד מה מחיר הכניסה לעסקה, מה שער הסטופלוס ומה היעד ה-1 (אם תכננתם גם יעד 2 בעסקה, לרשום זאת גם), לחשב היטב מה הסיכון שלנו בעסקה כדי של נסכן יותר כסף ממה שאנחנו רוצים.

נכנסתם לעסקה? מצויין, היא יוצאת לדרך. עכשיו מגיע החלק הקשה ביותר והוא: ניהול עסקה!

ניהול עסקה מכיל את שלל הרגשות הפנימיים, את כל הדחפים והמחשבות שאנו חווים כאשר אנו בתוך עסקה פעילה וב – 99%% זה יגרום לנו לעשות טעויות. ניהול עסקה מכיל בתוכו כל מחשבה, כל פעולה וכל החלטה שאנו מקבלים במהלך העסקה מרגע הכניסה לעסקה ועד לסיום העסקה ברווח או בהפסד.
ההמלצה שלי מניסיוני כסוחר היא לעשות דבר אחד מאוד פשוט:
לסגור מסך ולתת לעסקה אוויר!
סוחר שיצליח לעשות זאת כמה שיותר מהר, יעלה משמעותית את הסיכויים שלו להפוך לסוחר טוב יותר ורווחי יותר לאורך זמן.

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים


שאלות ותשובות

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן