3 דילמות פיננסיות שכל משפחה מכירה היטב ואיך פותרים אותן?

מה לעשות עם הכסף שלנו? על השקעה בתבונה וחיסכון בהוצאות

בעידן הכלכלי הלא פשוט שבו אנו חיים כל משפחה מתמודדת בשלב כלשהו עם מצוקה או לכל הפחות עם אי-וודאות פיננסית אשר משפיעות בתורן על כל תחומי החיים ומציבות בפני בני המשפחה אתגרים בטווח הקצר והארוך כאחד.


במאמר שלפניכם נסקור שלוש דילמות פיננסיות שכל משפחה מכירה ואף נתייחס לחלק מהדרכים שבהן ניתן ליישב אותן על הצד הטוב ביותר.

אז מה אפשר לעשות עם הכסף שלנו?

הדילמה הראשונה ובמידה רבה החשבה ביותר שרלוונטית לכל משפחה, בין אם מדובר במשפחה של עובדים שכירים או עצמאים, טמונה בשאלה כיצד ולאילו אפיקים כדאי לנתב את הכספים הפנויים והמופרשים העומדים לרשותנו כאשר הכוונה היא גם לכספים שנמצאים בבנקים השונים – וגם בכספים המופרשים לקרנות הפנסיה וחברות הביטוח.
מדובר בסוגיה חשובה מאין כמוה משום שהצעות מפתות מונחות לפתחנו מדי יום ואילו הקצאה מוטעית של הכספים ואו ניתובם לאפיק לא יציב עלולה לגרום לאיבוד החסכונות שנצברו על-ידכם בעמל רב. הפתרון לדילמה הזו נעוצה בהתייעצות עם מומחים המכירים את תחומי ההשקעות והביטוחים הפנסיוניים על בוריים ובוודאי מודעים היטב ליתרונות ולחסרונות של כל תכנית. בסיכומו של דבר ייעוץ פיננסי מפי מומחים מוכחים עשוי לעשות את ההבדל בין השקעה נבונה להשקעה כושלת.
רוצים לדעת להשקיע את הכסף שלכם בנדל"ן? הצטרפו לקורסי נדלן, יזמות והשקעות במכללת פסגות>>>

לקנות דירה או לשכור נכס?

מעבר לכך, ואחרי שכבר הבנתם מה כדאי לעשות עם הכסף שהרווחתם – ומאילו ערוצי השקעות מפוקפקים כדאי להימנע, הגיעה העת לדילמה השנייה – המשך השכירות או מעבר לדירה שכורה חדשה אל מול רכישת נכס. מדובר בדילמה מהותית המציבה זה מול זה, פעמים רבות בעל כורחנו, שני שיקולים מנוגדים שחשוב לתת עליהם את הדעת – האם לצמצם הוצאות ולהעדיף משכנתא יקרה לטווח ארוך שבסופו הנכס יהיה רשום על שמנו או שמא לחילופין לוותר על חלום הבית מלכתחילה ולשכור דירה שתעלה פחות ולא תחייב הקצאה של הון עצמי משמעותי אשר יבוא כמובן על חשבונם של פרמטרים אחרים?
על מנת ליישב את הדילמה הזו או לכל הפחות להתחיל לעשות כן חשוב מאוד להקפיד תחילה על מיפוי וחישוב מסודר של כל הכספים העומדים לרשותכם.
בדיוק מסיבה זו אגב, הדילמה הראשונה שהוזכרה במאמר חשובה אף יותר.
לאחר מכן, בשלב השני כדאי לבחון את השוק ולבצע סקר מחירים משווה מקיף המביא בחשבון אלמנטים כמו הכנסה צפויה, גילם של הילדים שלכם, שכונת המגורים בה ממוקמת הדירה וכיוצא באלה.
בשורה התחתונה חשוב לעשות את הכל באופן מעמיק ויסודי ולא למהר ולחתום על החוזה הראשון שיונח לפניכם רק כי חלום הדירה נראה לכם לפתע קרוב מתמיד. נהוג לומר כי החיפזון מן השטן –ככל שמדובר ברכישת דירה מדובר באמרת כנף שמקבלת משנה תוקף.
קנייה או מכירה

רוצים לצמצם הוצאות? התחילו בקטן

דילמה נוספת שמשפחות רבות מתלבטות בה רבות קשורה ישירות לאופן בו ניתן לצמצם בהוצאות המחייה השוטפות משום שפעמים רבות מתקבלת התחושה שעל אף העובדה שההכנסות שלכם גבוהות מהממוצע, הקושי לסגור את החודש עודנו שריר וקיים.

לשם כך, אנו ממליצים גם כאן על קיום שיחה שבה ינכחו כל בני הבית – ואשר במהלכה תוכלו לפרוט את ההוצאות החודשיות שלכם – לרבות הניואנסים הקטנים ביותר – ולהבין כיצד ניתן לחסוך. לאחר מכן, התחילו לחסוך בצעדים קטנים, הימנעו מביצוע שינוי גדול מדי בבת אחת כך שלא יתעורר אנטגוניזם אשר עלול להקשות על התהליך כולו. הניסיון מלמד כי רק שורה של שינויים קטנים יותר הנעשים אט-אט תוביל בסופו של דבר לשינוי הגדול והנכסף לו פיללתם.

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים


שאלות ותשובות

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן