פרפר ללא עלות על מדד ת"א-25 ( 06/2013 ):

כותב: ליאור ברק, מנהל תחום אופציות
יש לא מעט סוחרים ומשקיעים שמחכים לפריצת הדשדוש בת"א כדי להצטרף למגמת השוק (בהנחה ותהיה פריצה אמיתית). אך האם באופציות מעו"ף ניתן לכוון לפריצת הדשדוש בעלויות קטנות יחסית?
במאמר הקודם הראתי שניתן לרכוש ביטוח נגד קטסטרופה על מדד ת"א-25 בעלות אפסית (רווח יתקבל כל עוד מדד ת"א-25 יהיה בסוף יוני מתחת ל 1260 נקודות).
במאמר זה אראה אפשרות נוספת – גם היא בעלות אפסית, שיכולה  להניב רווח בין מדד 1250 לבין מדד 1270.
להמחשת האסטרטגיה, אנא בחנו היטב את הגרף מטה
• ציר אופקי – ערכים שונים (עתידיים) של מדד ת"א-25, החל מ 1210 עד ל- 1290 נקודות.
• ציר אנכי – רווח/הפסד בשקלים ליחידת אסטרטגיה, בטווח של 10 ₪ עד ל 1010 ₪.

ניתוח הגרף

ניתן לראות שכל עוד מדד ת"א-25 יהיה בין 1250 נקודות לבין 1270 נקודות (ציר אופקי), נרוויח 1000 ₪ . במדדים אחרים הרווח הקטן מקזז את עלות האסטרטגיה.

מסקנות

א. לפנינו אסטרטגיה שלא תגרום להפסד כספי אם נחזיק אותה עד הפקיעה ביוני ובפועל לא שילמנו עליה.
ב. לא הייתי בונה על אסטרטגיה זו כאסטרטגיית הכנסה (בגלל ההסתברות הקטנה להרוויח בה כסף) – יחד עם זאת, זו דוגמא נחמדה לבניית אסטרטגיה ללא עלות.
ג. הרווח המקסימלי ליחידת אסטרטגיה הוא 1000 ₪ וההפסד המקסימלי 0 ₪.
לשאלות ניתן לפנות אליי:
ליאור ברק (liorb@https://psagot.org),
מנהל תחום אופציות,
מכללת פסגות.
מידע זה הינו לצרכי לימוד בלבד ואינו מהווה הצעה, המלצה, או הכוונה לבצע פעילות מסחר לרכישה, מכירה או אחרת, והאחריות לשימוש במידע, העברתו הלאה או המלצה לאחרים לבצע פעולה כלשהי הינה באחריות מוחלטת ושיקול דעתו וסיכון של המשתמש בלבד. המשתמש אחראי ולוקח על עצמו מלוא הסיכון והעלות הכספית שתנבע משימוש שייעשה במידע זה.

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן