פנטזיות מול מציאות

כותב: מכללת פסגות
לאחרונה אני רואה המון פרסומים של חברות הדרכה בשוק ההון ושל חברות העוסקות בשירותי מסחר בשוק ההון שמבטיחים משכורת שנתית בחודש או "70% רווח בשעה","איך להפוך 1000$  ל- 100000$ ? ועוד סיסמאות רבות.  איך שהדברים נשמעים בפרסומות המסחר בבורסה הפך להיות מאד קל. – בואו נדבר קצת על עובדות!!
ממחקרים רבים שנעשו מתקבל הנתון שרוב הסוחרים הקטנים מפסידים את כספם בבורסה לאורך זמן. מי שבדרך כלל מרוויח אלו השחקנים הגדולים שפועלים בצורה מקצועית. בכדי שגם אנחנו הסוחרים הפרטיים נתמקם בסופו של דבר בחלק הקטן של הסוחרים הקטנים שמרוויחים לארוך זמן יש צורך להבין לעומק את הסיבה שגורמת למשקיעים לסחור בבורסה ללא הצלחה. לשם כך נועד קורס השקעות.

הדבר הראשון שאנחנו צריכים להבין הן הטעויות שעושים הסוחרים המפסידים. ובכן, רובם המוחלט של ההפסדים נגרמים בגלל שתי טעויות עיקריות. רוב הסוחרים דווקא כן מצליחים לייצר יותר עסקאות מוצלחות מעסקאות כושלות אך בתוחלת הם עדיין מופסדים.איך זה קורה? שתי סיבות עיקריות.
חוסר שימוש בסטופ-לוס:  בדרך כלל משקיעים פרטיים נוטים לא למכור מניה שנמצאת בהפסד קטן. אחד הכלים החשובים שאני מלמד את תלמידיי בתחילת דרכם בשוק ההון זה כלי שנקרא סטופ לוס- הוראה לקטיעת הפסד. הרי אי אפשר להצליח בכל המניות שאנו קונים וידוע מראש שחלק מהעסקאות שנבצע גורלם להיות בצד הכושל. עכשיו,יש שני מצבים, הראשון שלא נמכור את המניה שקנינו בהפסד מינימלי ,לדוגמא 10% וכך נמזער את ההפסד או שנמשיך להחזיק את הניר, כי בתוך תוכנו אנחנו לא רוצים להודות בהפסד ותמיד נשאר לקוות שהמניה שכרגע אנחנו מופסדים עליה תשוב לעלות.

צריך לזכור נתון מתמטי אחד וחשוב שהדרך משתיים לאחד זה 50% והדרך חזרה מאחד לשתיים זה מאה 100%. לדוגמא: מי שקנה את מנית אפריקה לפני כשנתיים לפני המפולת בשווקים שמחיר המניה היה 55,000 וירד בסופו של דבר למחיר שפל של 2600 צריך עכשיו שמנית אפריקה תעלה 2200% בכדי שהמניה תחזור למחיר שבו היא הייתה.ברור לנו שזה כמעט בלתי אפשרי.

ידע: רוב המשקיעים הפרטיים נוטים לחשוב שבורסה זה קזינו.כמובן שבורסה זה לא מקום שהוודאיות שולטת בו וכמובן שזה תחום ספקולנטי,אך מי שפועל עם ידע, שיטה ,משמעת עצמית ומוכן להשקיע ולקחת  קורס השקעות, בהחלט יכול להגדיל את סיכויי ההצלחה שלו בשוקי ההון לאורך זמן.

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן