עשה ואל תעשה בשוק יורד

כותב: מכללת פסגות
הפתגם הנפוץ "שיש גשם כולם נרטבים" אולי נדוש אך מאד נכון בהשקעות בבורסה ,קל וחומר בשוק ההון הישראלי שהינו אחד השווקים הריכוזיים ביותר בגלל מבנה הכלכלה הישראלית.
אם נביט על ביצועי המניות בשוק הישראלי ובשוק האמריקאי בחודשיים האחרונים נראה שרוב המניות מספקות תשואה שלילית, כולל המניות החזקות ביותר שהרגילו את המשקיעים לתשואות פנטסטיות כגון: כיל ,חברה לישראל, אלביט מערכות וכו'.
הסיבה העיקרית שרוב המניות יורדות בתקופה האחרונה אינה ביצועי החברות. הרי ייתכן שפתאום רוב החברות כבר לא מתנהלות בצורה תקינה? ברגע אחד ביצועי החברות הפכו להיות שליליים? ברור שזו לא הסיבה.
בתקופה של  שווקים יורדים קיימת אווירה שלילית אצל משקיעים, סימפטום הגורם לירידות של אצל  רוב המניות.
לכן, מאד לא מומלץ למשקיעים פרטיים לרכוש מניות בשווקים יורדים מהסיבה שבזמנים אלו רכישות של מניות יניבו ככל הנראה הפסדים לתיק ההשקעות. לדוגמא: מניות בודדות במדד ת"א 100 הצליחו לייצר תשואה חיובית כנגד מגמת שוק ההון בתקופה האחרונה.הסיכוי של משקיע פרטי להגיע בדיוק למניות אלו  בזמן ירידות השוק, הוא סיכוי אפסי מה שמוביל אותי למסקנה שלא מומלץ לרכוש מניות בתקופה של שווקים יורדים. מה שכן מומלץ לעשות בזמן ירידות השוק הוא לרכוש תעודות –סל בחסר (תעודות-סל המניבות רווחים בתקופה של ירידות). כיום שוק תעודות הסל מתפתח מאד ומאפשר מגוון רחב של אפשרויות השקעה.

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן