עמוס מדמון – 10 עקרונות למסחר נכון והצלחה

כותב: עמוס מדמון
אחרי מספר כשלונות בשוק הפורקס סיכמתי מספר עקרונות שעזרו לי להגדיל ולהכפיל את תיק ההשקעות שלי מספר פעמים. העקרון החשוב ביותר בשוק זה הוא היצמדות לעקרונות מוצלחים לאורך זמן. כל בריחה מעקרונות אילו גרמו לכשלון. יש לציין עקרונות אילו הועברו למספר אנשים שדשדשו בשוק זה ולאחר היצמדות לעקרונות הטרנד התחיל לצמוח. (יש לציין זה לא מחקר מדעי):

  1. אין לסכן בעסקה אחת יותר מ-5% מחשבון המסחר שלך. לדוגמא: אם החשבון שלך 5000$ אל תסכן יותר מ-250$ בעסקה.
  2. בתחילת הדרך סחור רק עם כיוון המגמה. בהתחלה יש לזהות את כיוון המגמה השולטת בשוק וזאת אנו עושים בגרף היומי, אם המגמה בגרף היומי עולה אנחנו נחפש רק לונג בגרף השעתי. אם המגמה ביומי היא שורט אנחנו נחפש רק שורט בגרף השעתי. כך אנחנו מגדילים את אחוזי ההצלחה.
  3. תמיד יש לפתוח עסקה עם הגבלת סטופ, להגבלת הפסד. התנודתיות גבוהה והשוק עשוי לשנות את כיוונו במפתיע ובעוצמה. הוראת הסטופ מסייעת לנו להגדיר את הסיכון שאנחנו לוקחים בכל עסקה ועסקה.
  4. פיזור הסיכונים- אל תתמקד רק בצמד אחד. בחר 4-5 צמדים וזאת כדי לפזר את הסיכונים ולא להיות חשוף לנכס אחד בלבד.
  5. סחור בעיקר בצמדים מרכזיים בעלי נפח מסחר גבוה. ככל שנפח המסחר גבוה כך הצמד מציית לניתוח הטכני שביצענו.
  6. אל תסגור עסקאות ללא סיבה טובה. דבוק בתוכנית המסחר שלך. דבוק בניתוח הטכני שלך. למרות שזה מלחיץ לנהל עסקה מופסדת, מוטב להימנע מסגירה פזיזה של העסקה. זהו הרגל רע שיתנקם בנו בסופו של דבר. מנגד, אל תסגור עסקה מורווחת מוקדם מדי לפני יעד הרווח הראשוני.
  7. לעולם את תפתח עסקה נוספת כדי לקזז הפסדים של פוזיציה מופסדת. זו אחת ההחלטות שסוחר יכול לעשות בשוק המט"ח, ותוביל לכדור שלג בהפסדים.
  8. אל תרחיק את מיקום הסטופ בעסקה כושלת. זוהי טעות שנובעת מהלחץ שבניהול עסקה מופסדת. תנו לשוק לעשות את שלו ותדבקו בתוכנית המסחר שלכם.
  9. לעולם אין לפתוח עסקה על סמך אינטואיציה ושיקולים סובייקטיבים. בסס את העסקאות אך ורק על שיקולים טכניים.

סיכום

הכל יפה אך מה עושים שיש כשלונות?

  • קח פסק זמן כדי לקטוע רצף של הפסדים – כאשר נקלעים לתקופה שחורה זה הזמן לקחת הפוגה כלשהי מהמסחר, פסק זמן של כמה ימים מהמעקב היומי הרציף אחר השוק עשויה להטיב איתך לפני שאתה עולה חזרה על הסוס. חשוב לדעת להשלים עם הפסדים ולדעת להמשיך הלאה.
  • תיעוד – התיעוד מאפשר לסוחר לזהות אילו עסקאות הצליחו ואילו נכשלו. גם אם הסוחר לא יבין מדוע הוא הצליח או נכשל תמיד הוא יכול לשאול סוחרים מדוע הוא נכשל כיוון שיש תיעוד.
  • למידה – סוחר צריך להפנים שהשנה שנתיים הראשונות הם ללמידה פרקטית וגם פסיכולוגית. כיוון שאנחנו המנהלים של עצמינו במסחר הנושא הפסיכולוגי הוא אחד הנושאים החשובים ביותר כיוון שאין מישהו שיבוא ויעניש אותנו או ילמד אותנו.
  • לדעת מתי לעצור ולהתייעץ – כל סוחר צריך לדעת מתי הוא עוצר אחרי הפסדים ומחזק את הנקודות החלשות שלו. זהו סטופ שטוב לכל דבר בחיים.
  • הקשבה – תקשיב ותלמד מאנשים שהחליצו, תנסה לחקות אותם בהצלחות זה חלק מהלמידה.
  • הכי חשוב מוטיבציה – במאמר הקודם הסברתי על הקשר בין מוטיבציה להצלחה – אחד הכלים החשובים להצלחה בכל תחום.

והכי חשוב – בהצלחה!

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים

 

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן