ספרי שוק ההון: המומלצים ביותר

חולמים לעסוק במסחר בשוק ההון ולא יודעים מאיפה להתחיל? מחפשים את הרקע והכלים שיאפשרו לכם לייצר כסף דרך השקעות? לא בטוחים מהי הדרך הטובה ביותר לעשות את זה? כדי להצליח במסחר בשוק ההון חשוב מאוד ללמוד את התחום לעומק ולקבל את הכלים שיאפשרו השקעות חכמות ונבונות. במאמר שלפניכם נדבר דווקא על אפיק משלים ללימודי שוק ההון במוסד מוכר שיכול לעזור למתחילים ומתקדמים לקבל רקע חשוב ומידע על עולם ההשקעות בבורסה – אלו הם ספרים העוסקים בנושא. לא כל הספרים רלוונטיים ומועילים אך יש כמה שכן ועליהם אנחנו נמליץ לכם במאמר שלפניכם.

 

המשקיע הנבון – ספר היסוד להשקעות ערך בבורסה

המשקיע הנבון הוא ספר הנחשב לאחת מיצירות המופת הפיננסיות הגדולות ביותר של העידן שלנו. את הספר כתב בנג׳מין גראהם והוא פורסם לראשונה בשנת 1949, ונחשב בזמנו ולמעשה עד היום לספר היסוד החשוב ביותר לעולם ההשקעות. מהיום שבו יצא הספר הוא מכר לא פחות מ-20 מיליון עותקים והוא ממשיך להיות מדריך חשוב למשקיעים גם בימינו. הספר ארוך ומורכב ומפרט לפרטי פרטים את כל הידע הנדרש כדי להשקיע בכל חברה בבורסה. מומחים כלכליים רבים מתארים את הספר בתור הספר הטוב ביותר על השקעות שנכתב אי פעם, והפילוסופיה שלו היא נצחית ועל זמנית ומסייעת למשקיעים לפתח אסטרטגיות ארוכות טווח עם כלים וטכניקות להגנה מפני טעויות ומפלות.

 

זיכרונותיו של סוחר מניות מוול סטריט

הספר הנפלא הזה יצא לאור בשנת 1923, אך זכה לעריכה מחודשת בשנת 1980 כאשר התגלה מחדש על ידי סוחרי וול סטריט, והפך במרוצת השנים לקלאסיקה פיננסית של ממש. הספר מתאר את סיפור חייו של אחד הספקולנטים הגדולים בכל הזמנים ג׳סי ליברמור, אדם שהפך לאגדה עוד בחייו וזכה לשלל כינויים כמו הנער הנועז, הדוב הגדול, מלך הכותנה ועוד. על אף שחוקי המסחר בבורסה בתחילת המאה הקודמת היו שונים מהמוכר לנו כיום וכך גם האווירה שלה, העקרונות הבסיסיים לא השתנו וכך הפך הספר הזה לכל כך חשוב ובעל ערך. הספר קליל למדי, כתוב בשפה קולחת ונעימה ומתאר בצורה מצוינת את הקטבים של עושר מופלג ומחסור מוחלט.

 

להצליח בניהול השקעות

ספר מעולה המספק תובנות וכלים חשובים להחלטת החלטות מושכלות בעולם ההשקעות וניירות הערך. הסופר הוא ד״ר גדעון בן נון, והוא מעלה שלל סוגיות כלכליות חשובות שאותן הוא מגבה בגרפים, בטבלאות, בניתוח אירועים ובמידע חשוב שיעזור להבין כיצד יש לפעול בעת מסחר בבורסה. הספר מתאים לכל מי שמעוניין לקחת את עתידו הפיננסי בידיים. הוא גם מספק ידע מצוין למשקיעים מנוסים, לאנשי ביטוח ולאנשי עסקים באופן כללי. ד״ר בן נון הוא אחד ממנהלי ההשקעות הוותיקים והמוכרים בישראל ולו יותר מ-30 שנות פעילות, והידע שהוא חולק עם הקוראים הוא יקר מפז. למיטיבי לכת, שווה לקרוא את הטור החודשי שלו בעיתון הכלכלי גלובס שבו הוא חולק עוד מהידע הרב שלו בתחום.

 

הסוחר הממושמע

בשנת 1990 פרסם מארק דאגלס מחקר מקיף ופורץ דרך שבחן את הסיבות לכך שמרבית הסוחרים לא מצליחים לגייס הון עצמי ולשמור עליו באופן עקבי. דאגלס עוסק בפילוסופיה של עולם ההשקעות ומציג לקוראים מסקנות פרקטיות חשובות באשר לחשיבה מגבילה וחשיבה מעצימה. הסוחר נשאב לתוך מסע עם שלבים שמטרתם לפרוץ את השאלות האלו ולהבין שעצם המחשבות המגבילות מונע את האפשרות לצבור הון ולהצליח במסחר. הספר הזה מצוין למתחילים ולמי שסחר בעבר ורוצה לנער את האבק מהידע שלו. זהו מדריך מצוין המדבר לא מעט על התפיסות והאמונות שלנו בתור סוחרים ומציע גם עצות פרקטיות שיעזרו להפיק את המקסימום מהמסחר בשוק ההון.

 

הבורסה ושוק ההון איתך מהצעד הראשון

הספר הזה הוא מדריך מקצועי ומקיף המקנה לקוראים כלים שיעזרו להבין את המושגים הבסיסיים והחשובים במסחר, את התהליכים המתרחשים במציאות היום יומית בשפה פשוטה ומתוך כך מאפשר התמצאות בעולם הזה. הייחוד של הספר הוא האופן שבו הוא כתוב – שילוב בין מושגים רלוונטיים וחשובים ודוגמאות ואיורים המסבירים את הכול. הוא כולל 14 נושאי גג חשובים העוסקים בתחומים כמו מבנה שוק ההון, סוגי ניירות הערך הנסחרים בו, שיטות המסחר בבורסה, השקעה במניות, השקעה באגרות חושב, קרנות נאמנות ותעודות סל, שוק מטבע חוץ ובורסות בעולם ועוד. את הספר כתב פרופסור יאיר זימון, מומחה כלכלי ישראלי מוכר ומרצה בכיר במוסדות להשכלה גבוהה. אם אתם מחפשים עוד ספרים בתחום הכלכלי ועל עולם שוק ההון בפרט, מומלץ בהחלט להכיר עוד ספרים שהוא כתב.

 

משולש הכסף

הספר "משולש הכסף" הוא ספר פרקטי המספק לקוראים כלים להבנת הפעולות השונות המתרחשות בשוק ההון כמו קניית נדל"ן, ייצור הכנסה מהבורסה וכל המושגים הבסיסיים שכל סוחר מתחיל צריך להכיר. הספר כתוב בשפה פשוטה כדי להנגיש בצורה נהדרת את כל המידע בתחום. הספר מחולק לשלושה חלקים – יזמות, מסחר בשוק ההון והשקעות בנדל"ן, אם כי חלק מהתובנות שם יכולות להיות רלוונטיות לתחומים אחרים בחיים שלנו כמו היכולת לנהל משא ומתן, או איך קמים בבוקר מלאי אנרגייה. מחברי הספר, רועי ראובן ויניב ארביב, הם המקימים של מכללת פסגות, ויש להם ידע וניסיון של שנים רבות בתחום שהם מספקים לקוראים בספר שלהם בצורה ישירה ועם הסברים מפורטים.

 

לסיכום

הספרים שציינו כאן הם ספרי חובה בנושא לימוד שוק ההון ועולם ההשקעות. הספרים האלו ייתנו לכם את הרקע החשוב והידע הבסיסי שיאפשר לכם לעשות את הצעדים הראשונים שלכם בעולם הזה. עם זאת, אנו מזכירים שלפני שאתם מכניסים את הכסף שלכם לשוק ההון ומסתכנים בהפסד, חשוב מאוד לצבור את כל הכלים למסחר בשוק ההון, ואת זה אפשר לעשות רק דרך לימודי שוק ההון באופן מקצועי ומסודר. הקורסים של מכללת פסגות יאפשרו לכם להשיג את כל הידע החשוב למסחר בשוק ההון והם מועברים על ידי מומחי כלכלה גדולים ומוכרים במדינת ישראל. אם אתם רוצים לדעת עוד ולעשות את הצעדים הראשונים שלכם בתחום, זהו בדיוק הזמן ליצור איתנו קשר לקבלת מידע נוסף.

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן