ניהול תיק השקעות אישי – מי מנהל את מי…?

כותב: מכללת פסגות
אני אתחיל בשאלה אליך המשקיע שמנהל את כספו לבד? האם אתה מנהל את תיק ההשקעות שלך, או שמא תיק ההשקעות מנהל אותך?
לכל מי שלא ברורה השאלה – במאמר זה ניגע במספר נק' למחשבה שיעזרו לך המשקיע הפרטי להבין טוב יותר את המשמעות של ניהול תיק השקעות עצמאי.
1. ניהול והגדרת יעדים-כמו מנהל חברה שבתחילת שנה מספק תחזית של הוצאותיו והכנסותיו עם הגדרת יעדי רווח . אי עמידה ביעד תעיד על הערכה מוטעית וחוסר שליטה בתנאים המשפיעים על הפעילות ולקבל הערכה מושכלת.
ואתה מנהל התיק?האם אתה בוחן את מרכיב ההשקעות בתיק (מניות,קרנות ,אג"ח,מט"ח),האם אתה בודק את מגמות השווקים או שמא אתה פשוט משקיע כדי להרוויח כמה שיותר ומונע ע"י הרוחות שנושבות בשוק?
2. תכנון פעילות ומשאבים-מנהל חברה יתכנן את הפעילות לפי כמות התקציב והמשאבים העומדים לרשותו באופן שיאפשרו לו להגיע ליעדים.
ואתה מנהל התיק? האם אתה משקיע מחשבה בתהליך בנית התיק? האם אתה מרכיב את התיק בצורה מגוונת שתכיל סקטורים ומדדים שונים או שמא אתה "רודף" אחרי כל "מניה חמה" מבלי לתת שיקול דעת לרמת הסיכון הכרוכה בהשקעה והאם השקעה במניה זו תואמת את אסטרטגית הסיכון שקבעת לתיק ההשקעות שלך ? אם אתה מחליף מניות כל יום ללא מחשבה ושיטה וקונה מניות בגלל הפיתויים שמציע השוק ,למעשה תיק ההשקעות מנהל אותך ולא אתה אותו.
3. ניהול סיכונים-מנהל חברה לוקח בחשבון אפשרות לתקלות שעלולות לקרות בדרך? הוא יכין תוכנית מגירה למצב שהתוכניות ישתבשו ויהיה צורך בשינויים.
ואתה מנהל התיק?האם אתה מנהל סיכונים? האם אתה מחלק את התיק בצורה מאוזנת?האם אתה משתמש בפקודת סטופ-לוס (הוראה לקטיעת הפסד) כהגנה על התיק במצב שהמניה הולכת בכיוון הפוך ממה שציפית?
4. מעקב עסקאות והפקת לקחים- מנהל טוב ישאף ללמוד מטעויות בכדי שלא יחזרו בפעמים הבאות. השקעה בשוק ההון ובבורסה רחוקה מלהיות מדע מדויק ,גם אם אנו פועלים אם שיטה וידע טעויות זה דבר שבשגרה ואי אפשר למנוע אותן לחלוטין,מה שכן חובה על המשקיע לנסות ולהפיק לקחים מכל עיסקה שביצע בכדי שבפעמים הבאות טעויות לא יחזרו על עצמם. כמובן שניתן גם ליישם לימודי ייעוץ השקעות למי שמעוניין.

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן