נטלי בינר – פורמן – פסיכולוגיה חיובית

כותב: נטלי בינר – פורמן
אני משערת שרובנו משערים כי לפסיכולוגיה שבנו ישנה השפעה מעמיקה על יכולות המסחר שלנו. הניתוק, בין הרגשות שלנו לבין מה שהמוח מאותת לנו לבצע הוא כמעט בלתי אפשרי. ובכל זאת, בחרתי להכניס מעט מאותו תחום הומני ולא מדויק, כמה טיפים שבהחלט יכולים לעזור לכם – ולא, לשם שינוי אני לא מתכוונת לניתוק בין הרגש לשכל הישר.
אז עד עכשיו, קרוב לוודאי שפתחתם שתי תיקיות במחשב ( ואם לא אז הגיע הזמן … ). האחת, תחת הכותרת "עסקאות מצליחות", והשנייה, תחת הכותרת " עסקאות כושלות ". המטרה ככל הנראה הייתה ללמוד מטעויות העסקאות הכושלות על מנת שחלילה לא נחזור עליהם בשנית, ומה עשינו עם העסקאות המצליחות? קרוב לוודאי שלא יותר מדי.
אז זהו… שכן!!!  הגיע הזמן שניצור אצלנו שינוי תפישתי ונלמד דווקא ממה שאנו טובים בו – שנלמד מה גרם לעסקאות המצליחות שלנו להיות כאלו מצליחות? מה היו הגורמים הפנימיים והחיצוניים שהפכו את העסקה למצליחה שכזו? ואפילו, מה היה אופן הניתוח? מצב הרוח? הזמן ביממה ועוד תנאים כאלו ואחרים שאפשרו לכם להפוך את העסקה הזו למצליחה שכזו??
מהיום, בכל פעם שאתם נכנסים לעסקה, קחו דף ועט, וזה בסדר, מותר לסגור את הדלת כדי שאף אחד לא יגלה, ורשמו לכם בנקודות את התנאים שהובילו אתכם להיכנס לעסקה. חלקו את הדף לשניים, ובצדו האחד רשמו את התנאים הנמצאים בתחום שליטתכם, כמו מתי ניתחתם את המניה? איך הגעתם למניה? לפי אילו כלים נכנסתם למניה? איך ניתחתם את המניה וכו', ומצדו השני את אותם התנאים שלא בתחום שליטתכם, כמו מחיר המניה, מחיר הקניההמכירה הרלוונטי, תזמון בפועל וכו'.
לבסוף, שמרו רק את דפי העסקאות המצליחות, ובפעם הבאה, שניה לפני שאתם באים לנתח מניה, פתחו עמוד או שניים, וקראו את שכתבתם. לא תאמינו כמה הדפים הללו יכולים לחולל פלאים, ואם לא תנסו, אז איך תדעו ?!?!?
ומה לגבי העסקאות הכושלות ? השאירו אותם בצד, מבטיחה שהם לא יברחו משולחן העבודה שלכם, ובינתיים התעמקו בלנתח את העסקאות המצליחות שלנו, במקום לבזבז את משאבי האנרגיה שלנו על ניתוח עסקאות כושלות וניסיון ללמוד מהטעויות שלהם, כי כמו בחיים, גם כאשר אנו מודעים לטעויות שלנו עדיין מאוד קשה לנו ליישם אותם ולהביא לידי שינוי שנראהו במהרה, וזאת בניגוד למה שאנו טובים בו, שכן אם עשינו דבר מה והצלחנו בו בפעם הראשונה, קרוב לוודאי שנשמח לנסות זאת בשנית בכדי להצליח, ונעשה זאת שמחים יותר, שקולים יותר, ובצורה הטובה ביותר, כי אנחנו פשוט טובים במה שאנו עושים!
ולגבי הטעויות, הפעם,  בחרו לתקן אותן על דרך החיוב ולא על דרך השלילה .
כותבת המאמר: נטלי בינר – פורמן

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן