מה יותר משתלם? נדל"ן מסחרי או נדל"ן מגורים?

נדל"ן מסחרי ? האם משתלם יותר מנדל"ן למגורים?

מעוניינים לבצע השקעה בנדל"ן?

מתלבטים בין השקעה בנדל"ן למטרות מגורים לבין השקעה בנדל"ן מסחרי?

בכתבה שלפניכם תוכלו למצוא מידע כללי על תחום ההשקעות בנדל"ן לצד מידע ענייני אשר יסייע גם לכם לגבש החלטה בהתאם לשאלה המופיעה בכותרת: מה משתלם יותר- נדל"ן מסחרי או נדל"ן למגורים.

שוק הנדל”ן בישראל מושך אליו מדי שנה מאות משקיעים הבוחרים להשקיע את מיטב כספם בנכסי נדלן כאלו ואחרים.

העלייה המתמדת במהלך העשור האחרון במספר הישראלים הבוחרים בענף הנדל"ן כאפיק השקעה אלטרנטיבי, נובעת בין היתר על רקע העלייה המשמעותית במחירי הדיור בישראל מאז שנת 2007, סביבת הריבית האפסית במערכת הבנקאית ואפשרויות ההשקעה המגוונות העומדות לרשות משקיעי נדל"ן בישראל ומחוצה לה.

סוגי הנכסים להשקעה בענף הנדל"ן 

השקעות נדלן הן למעשה הגדרה רחבה למגוון רחב של סוגי השקעות בנכסי נדל"ן, כאשר בין יתר סוגי הנכסים העומדים לרשותכם למטרות השקעה בנדל"ן תוכלו למצוא: קרקעות ומגרשים, דירות ובתי מגורים, משרדים וחנויות, שטחי מסחר ותעשייה, מחסנים, מפעלים ונכסי נדל"ן נוספים.

נדל

סוגי השקעות בענף הנדל"ן

כל אחד מנכסי הנדל"ן המופיעים לעיל, נועדו למטרות השקעה שונות, אותן נהוג לסווג לשלוש מטרות השקעה עיקריות:

 

 

  1. השקעות בנדלן מניב למטרות יצירת תשואה חודשית/שנתית – מסלול השקעה זה מיועד לכתחילה למטרות תשואה חודשית ושנתית המושגת באמצעות השכרת הנכס בו בחרתם להשקיע.
  2. השקעות ספקולטיביות בענף הנדל"ן – מסלול השקעה מיועד בעיקר לצרכי יצירת רווח הון עתידי בענף הנדל"ן והוא מיושם בין היתר במסגרת השקעה בקרקע חקלאית ומגרשים העתידים לשנות את ייעודם בשלב כזה או אחר.
  3. השקעות אקזיט בענף הנדל"ן – מסלול השקעה זה מורכב בעיקרו מהשקעות השבחה במסגרתן המשקיע רוכש נכס מסוים למטרות השבחה ומוכר אותו לאחר מכן בעלות גבוהה יותר ובפרק זמן קצר יחסית.

בנוסף למסלולי השקעה אלו, ניתן להשקיע בנדל"ן באמצעות השקעה באגרות חוב ומניות של חברות נדלן הנסחרות בבורסה, וזאת לצד השקעה בקרנות נדל"ן בהן כספי המשקיעים משמשים כמעין הלוואה למטרות מימון פרויקטים שונים בענף הנדל"ן.

השקעות בענף הנדל"ן – מה באמת חשוב לדעת?

השקעות כאלו ואחרות בענף הנדל"ן, בדומה לכל תחום השקעה אחר, מחייב אתכם לרכוש ידע מקדים מורחב בנושא וזאת על מנת לנתב את דרככם על הצד הטוב ביותר בין סוגי הנכסים ומסלולי ההשקעה השונים העומדים לרשותכם בשוק הנדלן המקומי או הגלובאלי.

לצורך כך, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מביניכם להצטרף למסלול לימודי נדל"ן המאפשר לכם לרכוש את כל הידע, הכלים והמיומנויות הנדרשות לצרכי השקעה חכמה ונבונה בענף הנדל"ן.

כמו כן, אנו ממליצים לכם להסתייע בשירותיהם של אנשי מקצוע מענף הנדל"ן (יועצי נדל"ן, מתווכים, שמאי מקרקעין, עורכי דין מקרקעין וכו) כאשר אתם מבצעים עסקאות נדל"ן כאלו ואחרות למטרות השקעה.

חשוב לציין שתכני הלימוד במגוון קורסי נדל"ן המוצעים לכם כיום, חולשים על כל ההיבטים הנלווים לכל עסקת נדל"ן כזו או אחרת, בין אם היא מיושמת לצרכי מגורים, מסחר או השקעה.

מספר מילים על נדל"ן מסחרי ונדל"ן למגורים למטרות השקעה

את נכסי הנדל"ן השונים העומדים לרשותכם למטרות השקעה, נהוג לסווג לשני סוגי נכסים עיקריים: נדל"ן למגורים הכולל בתוכו את כל סוגי הנכסים המיועדים למטרות מגורים ונדל"ן מסחרי המשלב בתוכו את כל סוגי הנכסים המיועדים למטרות מסחר.

בנכסי הנדל"ן למטרות מגורים תוכלו למצוא נכסים כגון: דירות, בתי מגורים ומגרשים המיועדים למטרות בניה למגורים, כאשר בנכסי הנדל"ן למטרות מסחר תוכלו למצוא נכסים כגון: משרדים, חנויות, שטחי מסחר ותעשייה, מחסנים, מפעלים וכדומה.

לסיכום – מה משתלם יותר: השקעה בנדל"ן מסחרי או השקעה בנדל"ן למגורים?

על מנת לבחון את כדאיות ההשקעה בכל אחד מסוגי הנכסים השונים העומדים לרשותכם בתחום הנדל"ן למגורים או תחום הנדל"ן המסחרי, חשוב לאפיין מספר פרמטרים שונים הקשורים לנכס בו תהיו מעוניינים להשקיע כגון: סוג הנכס, גודל הנכס, גיל ומצב הנכס, מטרות השימוש בנכס, וכמובן, מיקום הנכס (לוקיישן).

בנוסף, חשוב לבחון היטב את האופן בו אתם נדרשים להשקיע את כספיכם וזאת באמצעות הגדרה מוקדמת של תנאי הריבית לה תדרשו במקרים ואתם נוטלים הלוואת לצרכי רכישת הנכס, רמת הסיכון הנלווית להשקעה, תנאי שוק ההשכרה ומכירה באזור בו אתם מעוניינים להשקיע ופרמטרים נוספים הקשורים לאופן בו אתם עתידים לנהל את ההשקעה.

נדל"ן מניב מסחרי VS נדל"ן מניב מגורים

השקעות בנדל"ן למגורים והשקעות בנדל"ן מסחרי, מיושמים ברוב המקרים למטרות יצירת תשואה חודשית/שנית המושגת באמצעות השכרת הנכס בו בחרתם להשקיע. חשוב לציין שמסלול השקעה בנדל"ן מניב, מסחרי ולמגורים כאחד, מאפשר לכם ליהנות גם מתמורה חודשית אותה תקבלו משוכרי הנכס וגם מעליית שווי הנכס לאורך זמן.

אחד מההיבטים המרכזיים עליהם חשוב לשים את הדעת במסגרת השקעות נדל"ן הוא נושא מיסוי נדל"ן למטרות השקעה.

לרשות משקיע יחיד (משקיע פרטי שאינו חברה בע"מ) הבוחר להשקיע בנדל"ן למגורים, עומדות שלוש חלופות שונות לצרכי מיסוי דמי השכירות אותם הוא עתיד לקבל:

  1. פטור ממס בהתאם לגובה דמי השכירות
  2. תשלום קבוע של 15% מדמי השכירות (מסלול זה לא מאשפר ניכוי הוצאות תחזוקה על הנכס)
  3. תשלום מס שולי בגובה של 30% מדמי השכירות (מסלול זה מאפשר קיזוז הוצאות תחזוקה על הכנס)

מנגד, משקיע פרטי הבוחר להשקיע בנדל"ן מסחרי יידרש למס בשיעור של 30 עד 45% מדמי השכירות.

בחינה מדוקדקת של היבטי המיסוי הנדרשים מכם, לצד בחינה מדוקדקת של גובה ההשקעה הנדרשת אל מול התשואה החודשית/שנתית אותה תוכלו לייצר על הנכס, תאפשר גם לכם לקבל החלטה נבונה וחכמה יותר בכל הנוגע לשאלה מה משתלם יותר: נדל"ן מסחרי להשקעה או נדל"ן למגורים להשקעה.

 

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן