מסחר עצמאי בבורסה – מידע לסוחר המתחיל

מה צריך סוחר מתחיל לדעת כשהוא מתחיל לסחור בבורסה?

צריך פיס בחיים? מזל ודאי לא מזיק לאיש אבל לא נכון לסמוך רק על המזל. הבורסה, בניגוד למה שסבורים מי שאינם מבינים בה דבר וחצי דבר אינה מבוססת רק על מזל ולכן לא די להמר בה "על עיוור", אלא יש ללמוד את כללי המסחר בה ואת המנגנונים המשפיעים עליו. מול כל סיכוי ניצב סיכון.
לימוד יסודות שוק ההון יאפשר לכם לזהות את הראשון ולהימנע ככל שינתן מהשני או לכל הפחות לקחת סיכון מושכל, מחושב וזהיר. תנאי ראשוני, הכרחי, לתחילת מסחר בבורסה הוא פתיחת תיק השקעות בבנק או בבית השקעות שמאפשרים מסחר עצמאי בבורסה. חשוב לציין כי עבור הזכות לסחור באמצעותם משלמים עמלה הן עבור החזקת התיק והן עבור ביצוע הפעולות.

יש יתרונות וחסרונות בכל אחד מהמקומות- בנק ובית השקעה- ורצוי ללמוד אותם לפני שנכנסים למסחר. בהכירכם את עצמכם אתם ודאי יודעים האם אתם נוטים להעז ואו שאתם שמרנים וסולידיים; האם אתם מוכנים לקחת סיכון מחושב או להישאר באזור הנוחות של הביטחון שמעניקה הסולידיות. אגרות חוב ממשלתיות, לדוגמה, נחשבים לאחד מאפיקי ההשקעה היותר סולידיים בעוד מניות בבורסה נחשבות להשקעה נועזת יותר.
מצד אחד- כגודל הסיכון גודל הסיכוי להרוויח אבל מצד שני אין ערובה לרווח שהוא פועל יוצא של ההשקעה, שהרי שוק המניות תזזיתי ומשתנה תכופות. מסחר בבורסה מתקיים באופן יעיל ומהיר באמצעות אתר האינטרנט שבו מתנהל תיק ההשקעות שלכם.

אף שניתן למכור ולקניות מניות בסכומים גבוהים במהירות רבה, חשוב ללמוד היטב את האתר, לרבות הכלים שהוא מספק, ולהכיר את מפעיליו. כסוחרים מתחילים ודאי תוכלו להסתייע בעצותיהם של משקיעים ותיקים בבנק או בבית ההשקעות שבו תבחרו לנהל את התיק שלכם.
כמו כל תחום חדש, תהליך הלימוד עלול להיות כרוך גם בתשלום על טעויות. על מנת לצמצם את מרווח הטעות רצוי ומומלץ להתייעץ עם יועץ השקעת מנוסה, בלתי תלוי, אשר לא ייצג מי מהגופים האינטרסנטיים או אחת מהחברות המונפקות בבורסה ובכך להבטיח, במידת האפשר, את האובייקטיביות של עצותיו.
אם אתם מתכוונים להתחיל לסחור בבורסה, חשוב שתכירו את הזירה העסקית הכללית בכלל ואת הכלכלית בפרט, על מנת לקבל תשתית ידע על אודות שוק ההון, המגמות בו והגורמים המשפיעים עליו.
קראו עוד על קניית מניות>>>

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים


שאלות ותשובות

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן