מהו השכר שאפשר להרוויח לאחר לימודי שמאות מקרקעין?

החלטתם ללמוד שמאות מקרקעין? הגעתם למקום הנכון!

בכתבה נסקור את הביקוש לתחום, את ההשתלבות במקומות עבודה והכי חשוב – נגלה כמה באמת מרוויח שמאי מקרקעין שכיר או עצמאי.  
בניגוד לדעה הרווחת שרק בהייטק ניתן להרוויח הרבה כסף, דווקא תחום שמאות המקרקעין מביא בשורה חדשה לשוק הלימודים.
פוטנציאל ההשתכרות גבוה מאוד, כאשר גולת הכותרת בתפקיד היא האתגר והאחריות שמעצימים את הביקוש ללימודים. משום מה נהוג לחשוב כי מדובר בקליקה סגורה אבל לא כך הדבר, זהו מקצוע שזמין לכולם ויכול לאפשר לסטודנטים לעבוד במשרות נוצצות ואפילו כעצמאים.

ההשתלבות בשוק העבודה לאחר לימודי שמאות מקרקעין

מלבד הלימוד המאתגר, בתום הלימודים האתגר רק מתעצם, מכיוון שתוכלו להשתלב במגוון משרות יוקרתיות בחברות גדולות. רק נציין כי תחום הנדל"ן מהווה אחד הצירים המרכזיים מבחינה כלכלית ובו מעורבים גופי ענק כמו הבנקים, הממשלה,  חברות ביטוח, חברות בנייה ומשקיעים פרטיים מהארץ ומחו"ל.

מה מתאים לכם, לעבוד כעצמאים או שכירים?

בתום הלימודים תוכלו לבחור אם לעסק בתחום כעצמאים, או לעבוד כשכירים במגוון משרדים מובילים. אם תבחרו לעבוד כשכירים, תוכלו להשתלב במשרדי שמאי מקרקעין, לעבוד כשמאים בחברות ביטוח גדולות או בסוכנויות, בחברות יזמות ובנייה בתחום הנדל"ן, במשרדי מהנדס העיר בעיריות וברשויות המקומיות, במשרדי מנהל מקרקעי ישראל, בחברות כלכליות, בחברות הפיתוח העירוניות, בחברות ממשלתיות, בתאגידי נדל"ן ועוד.
אם אתם אוהבים ליהנות מחופש תעסוקתי ללא בוס על הראש, תוכלו לעבוד כעצמאים בשעות הנוחות לכם, מהבית או מהמשרד ואפילו לשלב את העבודה עם טיפול בילדים. כיום סוכנויות וחברות ביטוח, מעסיקות שמאים כפרילנסרים לצורך תגבור בעת עומס, או שהם מסיבות שונות מעדיפים שלא להעסיק שמאי מקרקעין כעובדי חברה ולהיעזר בשמאים עצמאים.
בנוסף לכל אלה, תודות לרשתות החברתיות, שמאים רבים נתקלים בהצעות עבודה מטעם אנשים פרטיים או סוכנויות, ולכן מדובר באפיק נוסף לגיוס לקוחות.

תכלס, כמה מרוויח שמאי מקרקעין?

אם תבחרו לעבוד כעצמאים, השמים הם הגבול מבחינת פוטנציאל השתכרות. רק כדי שתקבלו אומדן, הערכת שווי דירה מתחיל ב – 2,000 שקלים (שומה מורחבת) ויכול להגיע ל – 5,000 שקלים (תלוי בסוג הנכס). הערכת שווי קרקע לבניית בניין מגורים נע בין 6,000 שקלים ל – 15,000 שקלים, בעוד הערכת נכסים מסחריים יכול להגיע ליותר מ- 20,000 שקלים.
מלבד זאת, משרד האוצר מוציא מפעם לפעם מכרזים לגיוס שמאי מקרקעין להערכת שווי קרקעות, דירות ומתמחי מסחר שונים, ולכן תוכלו להשתתף במכרזים. תפקידים נוספים אותם ניתן לבצע כשמאים הם חוות דעת לבתי משפט, ייצוג מול רשויות המס וחסכון במס ללקוחות, דוח אפס לקבלנים ועוד.
רק נציין כי שכר הטרחה יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים, כאשר שכר הטרחה של שומות לחברות ציבוריות יכול להגיע למאות אלפי שקלים.
אם תבחרו לעבוד בתחום השמאות כשכירים, דעו כי משכורתו של שמאי מקרקעין יכולה להגיע ל – 20,000 שקלים בחודש!
ככל שתצברו יותר וותק, כך המשכורת תעלה בהתאם. מלבד זאת, תוכלו להשתלב במקומות עבודה נחשקים כמו משרדי ממשלה, מנהל מקרקעי ישראל, משרדי שמאות וחברות ביטוח, וליהנות ממגוון הטבות סוציאליות השמורות לעובדי מדינה וחברות גדולות.
לחצו על הקישור למידע אודות מסלול שמאות מקרקעין ופטור מדמי רישום>>>

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן