מהו הביקוש לשמאי מקרקעין?

לא בכדי מקצוע שמאי נדל"ן נקרא "הדוקטור של תחום הנדל"ן"

תפקידו של שמאי מקרקעין משתלב עם תחום הבנייה, ולכן לשמאי תמיד תהיה עבודה.
רק נציין כי תפקידו של שמאי מקרקעין להיות מעורב בכל פרויקט נדל"ן כזה או אחר, לדעת להעריך שוויי של קרקעות ונכסים בשוק הנדל"ן, עבור לקוחות שונים כמו חברות ביטוח, בנקים, אנשים פרטיים, קבלנים, יזמים, חוות דעת לבתי משפט, תכנון מס, ייצוג מול רשויות המס, התחדשות עירונית ועוד.
זה כמובן רק על קצה המזלג, על כתפיו של שמאי מקרקעין מוטלת אחריות רבה, ולכן לא פלא שהביקוש לשמאי מקרקעין עולה.
אלה מה, שכיום ישנו חוסר משמעותי בשמאי מקרקעין בשוק, ייתכן כי הסיבה לכך נעוצה בפנייה של צעירים לתחומי הייטק שונים או לתחום המשפטים, ולכן מדובר בהזדמנות של ממש! על פי נתוני מועצת שמאי המקרקעין, קיים חוסר משמעותי של שמאי מקרקעין,  כדי להמחיש לכם עד כמה החוסר קיים, הבאנו בפניכם קצת נתונים:

  • על פי נתוני הלמ"ס בשנת 2018 יש בישראל שמאי אחד לכל 4,685 תושבים.
  • בין השנים 2017-2014 כמות המתמודדים על משרות שמאי מקרקעין ירדה באופן משמעותי.
  • נכון לשנת 2018 פועלים בארץ רק 1,891 שמאי מקרקעין מוסמכים, בעוד הדרישה היא לכמות גדולה יותר.
  • משרדי האוצר והמשפטים פרסמו בסוף חודש מאי השנה מכרז לאיתור 300 שמאים.

אם כך, הביקוש נמצא בשיאו. אם נוסיף לכך את תכניות המחיר למשתכן, נגלה שכל אלה זקוקים לשמאי מקרקעין. רק באמצע שנת 2018 פרסם משרד האוצר מכרז לאיתור 300 שמאים, שיבצעו מכרזי שומות לאלפי דירות וקרקעות. אלא מה, מעט מאוד שמאים הגישו בקשה להשתתף במכרז, וזאת בשל החוסר בשמאים.

מקצוע שפותח דלתות נוצצות לבעלי תואר ראשון

רבים לומדים תארים שונים רק כדי ש"אמא" תהיה מרוצה. אולם, בפועל הם לא מתכוונים לעסוק בתחום. כך למשל אנשים הלומדים כלכלה, לא בהכרח יעבדו ככלכלנים, וכך גם לגבי מקצועות אחרים כמו משפטים, מנהל עסקים ועוד. למה זה קורה? ייתכן כי הם לא מוצאים עבודה המציעה להם שכר ראוי, או שאינם מתחברים לתחום בשל חוסר אתגר או העדפות אישיות. לימודי שמאות מקרקעין יכולים לפתוח להם דלתות בדמות אתגרים חדשים, כך שהם יוכלו לעמוד בתנאי הקבלה (דרישה לתואר ראשון) ולעבוד במקצוע נחשק עם פוטנציאל השתכרות גבוה במיוחד.

כמה מרוויח שמאי מקרקעין והיכן ניתן לעבוד בתום הלימודים?

אם תבחרו לעבוד כעצמאים, השמים הם הגבול. שמאים רבים מעדיפים לעבוד כעצמאים מהבית או לשכור משרד קטן ולעבוד בשעות הנוחות להם. מדובר בעבודה נהדרת לאנשים המעוניינים לשלב קריירה עם גידול ילדים. בנוסף לכל אלה, שמאים השואפים גבוה יוכלו לפתוח משרד פרטי לשמאות ולהעסיק שמאים כשכירים. כיום ישנם משרדים רבים של שמאים המרוויחים הרבה כסף!
אם תחליטו לעבוד כשכירים, דעו כי פוטנציאל ההשתכרות עומד על 20,000 שקלים בחודש! תוכלו לעבוד במגוון מקומות יוקרתיים כמו בחברות ביטוח, חברות יזמות בתחום הנדל"ן, חברות כלכליות, חברות ממשלתיות, תאגידי נדל"ן, במנהל מקרקעי ישראל, משרדי שמאות מקרקעין ועוד.
לסיכום, דעו כי רבים ממובילי הדעה ותפקידי מפתח במשק הישראלי הם שמאי מקרקעין כגון: סמנכ"לי חברות נדל"ן, ראשי ערים ומועצות אזוריות וכדומה. הסיבה לכך נעוצה בהסתכלות הרחבה על ענף הנדל"ן הן בפן המשפטי, ההנדסי והבנת כלל הסביבה בזום אין וזום אאוט. הראיה הכוללת של הענף משתנה וההבנה של ההשלכות של דברים קטנים כגדולים על החיים ושוק המקרקעין בפרט מתחדד.
הרבה אנשים אשר חולמים להיות בסופו של דבר יזמים בתחום המקרקעין מתחילים את דרכם כשמאים בכדי להבין את השוק ואיך הוא עובד.

לחצו על הקישור למידע אודות מסלול שמאות מקרקעין ופטור מדמי רישום>>>

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן