לרוץ למרחקים ארוכים בשוק ההון

כותב: נטלי בינר – פורמן  – מרצה בשוק ההון במכללת פסגות

לסוחרי הבורסה שלום,

לא מעט פונים אליי בשאלת ההקשר בין הניתוח הטכני לניתוח הפונדמנטלי. לפני שאתחיל, אציין כי אני מאמינה שאלו הם שני מישורים שונים לאותה ההשקעה, שהרי אין להם מכנה משותף או שאולי דווקא כן?? הניתוח הטכני מתבסס בעיקרו על מהלכים קצרים ואילו הניתוח הפונדמנטלי מתבסס ברובו על ניתוח לטווח ארוך – או בהמשלה נחמדה יותר, אני מדמה את הניתוח הטכני כריצה למרחקים קצרים ואילו את הניתוח הפונדמנטלי כריצה למרחקים ארוכים.

מדובר באותה הפעולה – ריצה, אך ההערכות וההכנה בריצה למרחקים קצרים שונה במהותה מההכנה בריצה למרחקים ארוכים, ואל לנו לשכוח שמדובר בדיוק באותה הפעולה! למרות זאת, ניתן לשלב חלק מפעולות הריצה לשני המרחקים ולמצוא את המכנה המשותף שלהם, אך שימו לב שאתם לא מפספסים את הנחת היסוד והיא שמדובר בדפוסים שונים לחלוטין אף על פי שיש להם מכנה משותף.

 אסביר את כוונתי. ניתן לשלב את הניתוח הפונדמנטלי עם הניתוח הטכני ולהפך, אך חשוב מאוד להבין לאן אנו רצים ?? האם לטווח הקצר ( ניתוח טכני ? ) או שמא אנו רצים לטווח הארוך ( ניתוח פונדמנטלי? ) – ואשלב כאן ציטוט של לואיס קרול מתוך עליסה בארץ הפלאות :

  • "התואיל להגיד לי, בבקשה, באיזו דרך עלי ללכת מכאן?" שאלה אליס
  • "זה תלוי במידה רבה לאן את רוצה להגיע." – אמר החתול
  • "לא אכפת לי כל כך לאן. – " אמרה אליס
  • "אם כך, לא משנה באיזו דרך תלכי." אמר החתול.
  • " – בתנאי שאגיע לאנשהו" הוסיפה אליס כהסבר
  • "בטוח שתגיעי" אמר החתול "אם רק תתמידי בהליכה"

חשוב כי תבינו באיזו דרך אתם נמצאים, ורק לאחר שתבינו אותה תוכלו לשלב בחוכמה ובתבונה את המכנה המשותף שיכול להיות לכם לעזר או כעזר נגדכם – אם לא תשכילו בסינון נכון של העיקר מול התפל תיפלו למלכודת הדבש של הניתוח הפונדמנטלי בשילובו עם הטכני – וקרוב לוודאי שגם לא פעם צלחתם את המלכודת ואף הרווחתם בה, אך היזהרו!

אם כך מתי ואיך אנו יכולים לשלב את הניתוח הטכני עם הפונדומנטלי ?

תחילה, יש לענות על שאלת מיליון הדולר – "לאיזה טווח אתם סוחרים?

המשך יבוא…

בברכה,

נטלי בינר – פורמן

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן