יומנו של סוחר תוך יומי

כותב: שחר חן, מאמן סוחרים במכללת פסגות

ב-15:00 הטקס מתחיל

קם משנת הצהריים. העולם מקבל אותי אליו באהבה ואני צולל אל תוך כוס קפה שמתדלקת אותי בחום ואנרגיה.
מבחוץ נכנס ריח של גשם. מרגיש כאילו נולדתי עכשיו.
מתלבש ל'עבודה'- כי בטרנינג זה לא עובד. עניין של משמעת. ב 16:15 אני מסיים את ההכנות, בין האוזניים יש אין ספור נתונים, מגוון רעיונות מסחר להיום.
תכנית העבודה שלי כוללת מספר אסטרטגיות פעולה. אלו מגובות תמיד בניהול סיכונים קפדני שכמעט ולא משאיר לי מקום לסיים יום בהפסד. יכולות הניהול הללו גם משפיעות באופן ישיר על ההתמודדות המנטאלית של הסוחר.
ב16:30 הפעמון מצלצל. פתיחת שוק המניות בארה"ב. 09:30 שעון ניו-יורק. כעת מתחיל שלב ההמתנה.
הסוחר התוך יומי הוא צייד בג'ונגל ענק. אני רק ממתין להזדמנות. אין הפתעות. המניות למעקב מתחילות לזוז ואני ממתין לפעולה במניות אלו.
כרגיל- מניית LOW פותחת בגאפ כמו שאני אוהב. אני לא צריך יותר ממספר דקות של מעקב. אני יודע בדיוק מה היא אמורה לעשות. יש לה אופי, היא מושלמת, אני מכיר אותה לעמקי נשמתה, אני איש הסוד שלה. אני מגדיר מחיר כניסה מראש, ותוך מספר שניות המניה נכנסת לפעולה.
אני מזהה שהמניה מסרבת לזוז לטובתי, משהו מפריע לה. אני מחליט בדיוק לפי תוכנית העבודה לבצע פעולות מונעות סיכון. מה שעומד לנגד עיני זה איך להפסיד כמה שפחות כסף.
אם אני מפסיד, אני עושה זאת בקטן. תמיד. זה לא נתון לשיקול דעת. העסקה יוצאת בנזק של 3 סנט, שמתורגמים אצלי ל-60$.
אני עדיין עוקב, עדיין מחפש אותה לסיבוב נוסף. איני מאוהב במניה, אני רק דבק בתוכנית המסחר שלי להיום.
תוכנית המסחר היא מפת הדרכים של הסוחר.
תוך מספר דקות היא עושה סימנים נוספים לקראת עסקה ואני בוחר להיכנס שנית. ניסיון רב ושעות מסך רבות הביאו אותי לפעול באדישות במצבים כמו אלו.
הפעם זה מצליח. אני מאפס סיכון ונותן לה לעבוד.  מימוש החלק הראשון לא אורך זמן רב.
אני מוצא עצמי אחרי מספר מועט של דקות ברווח נאה מאוד, אפס סיכון, רווח כזה שבמקום עבודה אחר הייתי רק יכול לחלום עליו.
שחר בוזין
**************************************************************************************
המסחר בשוק ההון, ובפרט המסחר היומי הם דרך חיי בשנים האחרונות. אני עסוק רוב הזמן במלאכת חשיבה, כיצד לצבור מספר רב ביותר של נכסים. נכון, לא הלכתי ללמוד כמו 100%% מחברי. הם ילכו, ילמדו מקצוע מכובד, ישלמו לכל הפחות 30000 שקלים עבור הלימודים ועוד 80000 שקלים על דיור ב-3 שנות התואר. יתמחו במשרד עבור שכר רעב, ייכנסו לחוב או ייתמכו על ידי ההורים.
שתגיע העת בה יזכו במשרה בכירה עם שכר הגון על עבודתם הסיזיפית, כבר יהיו עמוק במלאכת מימון הילדים, ויכנסו למרוץ עכברים אכזרי. המסחר היומי בשבילי הוא עסק לכל דבר. צריך לנהל אותו כהלכה. יתרון של עסק כזה הוא בעיקר עלויות התפעול הנמוכות.
חשבתם לעצמכם פעם כמה עולה להקים דוכן פלאפל? שכירות, מים, חשמל, ארנונה, ציוד, עובדים, רכש של חומרים, פרסום הן הוצאות שעשויות להגיע לסכומים גדולים מאוד.
ומה קורה בתקופות בהן העסק בקשיים? ההוצאות ממשיכות לדפוק כמו שעון.

מה קורה שחשבון המסחר שלי לא עובד מספר ימים?

כלום. וזה בדרך כלל קורה כשאני מטייל בעולם או בסופי שבוע. בשבילי מסחר יומי זו הנישה המאתגרת ביותר במסחר, זה חדר הכושר המנטאלי המשמעותי ביותר שקיים.
עם זאת, המסחר היומי הוא שלווה ואחריות. אני לא מוטרד מהודעות בורסה שונות ומשונות ומהמצב הגיאו-פוליטי שיכול להשתנות חדשות לבקרים.
מלחמה באוקראינה?
פיצוץ צינור נפט?
בחירות?
למי אכפת. סביר להניח שלא אלך לישון עם סחורה, וגם אם כן, היא תהיה תמיד חסרת סיכון.
מסחר יומי בשבילי הוא חופש. חופש תעסוקתי וגלובלי.
חופש לגור במקום שאני הכי אוהב, חופש לבלות במקומות שאני אוהב, ולהקדיש זמן לדברים החשובים באמת.
אם גם את/ה רוצה להצליח, ליהנות מחירות כלכלית וגלובאלית, לא להשתעבד לתלוש השכר המדכא, זה במרחק לחיצת כפתור אחת.

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן