10 הטיפים הטובים ביותר למתחילים בשוק ההון

מכללת פסגות מובילה את תחום לימודי שוק ההון, ומלווה כל תלמיד באופן אישי כדי לאפשר לו להשתלב בתחום המאתגר באופן הטוב ביותר

כדי לאפשר לכם להיכנס ברגל ימין, הבאנו בפניכם את הטיפים הטובים ביותר ההכרחיים לכל סוחר מתחיל:

1) הצעד המעשי הראשון

שוק ההון מעט שונה ממה שמציגים אותו ברשת. וודאי נתקלתם בלא מעט פרסומים המבטיחים עבודה של שעה ביום תמורת אלפי שקלים. אז לא כך הדבר, כדי להצליח בשוק ההון נדרשת רצינות, מיומנות והכרה מלאה של רזי התחום על ידי לימוד מעמיק. אין ספק שהצעד המעשי הראשון הוא להבין לאן נכנסים ואילו תכונות אופי נצטרך לחדד כדי להצליח באמת.

2) לקחת השראה מהטובים ביותר 

אולי לא כל אחד מאיתנו יהפוך לוורן באפט המייצר תשואה ממוצעת של יותר מ- 20% לשנה במשך כמה עשורים, אבל בהחלט נוכל לקחת ממנו ומסוחרים מנוסים ומוכרים אחרים השראה טובה. על פי וורן באפט, על סוחר להשקיע רק בדברים שהוא מבין אותם וגם רק בחברות טובות שמרוויחות כסף. דבר נוסף שהוא אומר הוא שכדאי להשקיע רק כאשר חברות נסחרות במחיר טוב.

לימודי שוק ההון בפסגות

3) להיעזר בטכנולוגיה הטובה ביותר

בשוק קיימות פלטפורמות שונות של מסחר ורובן מספקות מגוון אפשרויות, כמו מסחר אוטומטי, פקודות, ניתוחים שונים ומגוון סוגי מסחר בשווקים שונים במקביל.
לא משנה דרך איזו חברה תרצו לסחור, העדיפו לבחור בחברה המציעה את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר הכוללת מגוון כלים שימושיים שיסייעו לכם בשעת האמת.

4) עשו את המחקר לבדכם

עולם שוק ההון חברתי מאוד, תוכלו למצוא עשרות פורומים, קבוצות, רשת משקיעים, מועדון משקיעים, בלוגים ושלל מידע ברשת על סוגי השקעות שונים ומניות. החשיפה לסוחרים אחרים ושיטות מסחר נוספות בהחלט יכולים להעשיר אתכם בידע ממוקד, אבל חשוב שתעשו לבדכם את עבודת המחקר ואף פעם אל תסתמכו על מידע שקיבלתם, גם אם הוא ממקור מהימן.

5) התמקדו בלעשות עסקאות טובות

נכון שכולם רוצים להרוויח כסף וכמה שיותר. אבל מי שמתמקד רק בלעשות כסף, יכול לעשות טעויות קריטיות שנובעות מפזיזות. בתחילת הדרך, ההתמקדות צריכה להיות בלעשות עסקאות טובות וככל שתשתפשפו יותר כך תלמדו לעשות גם כסף טוב.

6) כנסו לעולם ההשקעות בהילוך נמוך והגבירו בקצב שלכם

לאחר לימוד מעמיק, השקעה ורכישת מיומנות, היכנסו לעולם ההשקעות בקצב שלכם, ועדיף שהוא יהיה בהילוך נמוך. השקיעו תחילה סכומי כסף קטנים, צברו ניסיון והעלו בהדרגה את סכומי ההשקעה. בכל מקרה, אל תתחילו עם סכומים גבוהים, אלא התקדמו בהדרגה, תוך הסתכלות על התמונה הכוללת באופן יציב ובטוח.

7) אופטימיות היא חלק מהחבילה

אופטימיות היא חלק חשוב בשגרת יומו של סוחר. אין אנו מתכוונים לסוחרים המשלים את עצמם, או כאלה עם עודף ביטחון, אלא פשוט אנשים עם אופי אופטימי. במהלך המסחר ישנם מצבים מורכבים הדורשים ניתוח, לקיחת סיכון, כמו גם לחצים ומתחים שהם חלק מהחבילה, ולכן גישה אופטימית תסייע לצלוח את יום המסחר.

8) בחרו היטב את הברוקר שלכם

ברוקר טוב, הוא כמו עורך דין טוב. זמינות טובה תמיד חשובה, במיוחד בעולם שוק ההון הדינאמי שיכול להשתנות משנייה לשנייה.
זו הסיבה שעליכם לבחור ברוקר או בית השקעות שיספק לכם את כל השירותים הנדרשים באופן שוטף, וכמובן מענה מהיר ואדיב. ייתכן כי תזדקקו באופן מהיר להגדלת מסגרת האשראי, ליתרות לביצוע שורט, ציטוט אופציות ועוד. כל אלה דורשים מענה מהיר ומידי על מנת שלא לפספס הזדמנויות טובות. ולא פחות חשוב – ברוקר מפוקח ובעל רישיון ע"י רשות לניירות ערך.

9) סבלנות רבותיי, סבלנות 

בלימודי שוק ההון וודאי שמעתם לא מעט פעמים את המילה "סבלנות", אך בפועל מרגישים כמה היא חשובה רק בשעת האמת – במהלך המסחר. כסוחרים אין טעם לעבוד עם  מטרות יומיות, אלא עם מטרות חודשיות (אלא אם הנכם עוסקים במסחר יומי). העבודה עם מטרות חודשיות מאפשרת לכם להימנע מלרדוף אחרי עסקאות שאינן מתאימות לסטנדרטים שקבעתם מראש.

10) להסתכל על מסחר כמו ניהול של עסק קטן

מסחר הוא כמו ניהול עסק קטן ולכן 'תוכנית עסקית', שהיא תוכנית מסחר, יכולה לסייע לכם לזהות סדרה של הפסדים מראש ולנתח טעויות שקרו.
לדוגמא – אם ההפסד קרה בגלל תנאי שוק או בשל טעויות מסחר שבצעתם.
מתעניינים בלימודי שוק ההון? השאירו פרטים או התקשרו ויועץ לימודים יחזור אליכם למידע נוסף >>> 

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן