חוק המקרקעין כחלק מלימודי קורס תיווך

תחום הנדל"ן צובר תאוצה רבה בשנים האחרונות. הנהנים מהפיתוח המתמיד בשוק הם בעיקר מתווכים הלוקחים תחת חסותם נכסי נדל"ן מגוונים כמו דירות, משרדים, שטחי מסחר ועוד. משנה לשנה יותר ויותר אנשים רוכשים נכסי נדל"ן למטרת מגורים או השקעה והצפי עולה מידי שנה.

בשנת 2018 נלקחו משכנתאות בהיקף של 53 מיליארד שקלים, והצפי הוא עליה של 20% בשנת 2019

אין זה פלא שרבים נוהרים ללמוד קורס תיווך המכין אותם לעולם התיווך הגדול שעדין לא אמר את המילה האחרונה. קורס תיווך מתאים לכל מי שרוצה להיכנס לתחום ולעבוד כשכיר או עצמאי.
הקורס מתאים לצעירים בתחילת הקריירה שרוצים לעסוק בתחום מבוקש ומתגמל, או לאנשים המחפשים תחום מרתק כקריירה שנייה או נוספת. כיום קונים ומוכרים פוטנציאלים מבינים היטב את הערכים המוספים שהמתווך מביא עימו לעסקה, ולכן רבים מעדיפים לפנות למתווך גם לצורך מכירת נכס וגם לצורך רכישה.

לא רק תיווך דירות – הכירו את האתגרים של מתווכים

רק נציין שתחום התיווך מאפשר לבצע עסקאות מגוונות ומאתגרות כמו תיווך על בניינים, דירות בכל סדר גודל – מדירות רגילות ועד דירות יוקרה, מגרשים, משקים, נחלות ועוד.
תחום נוסף שנעשה נפוץ וכדאי למתווכים הוא פרויקטי תמ"א 38 הכולל החתמת דיירים לפרויקטים וכולל בין היתר אתגר רב עם רווחים גדולים. מעבר לכך, מתווך יוכל לעסק גם באיתור עסקאות אקזיט מיוחדות וגיוס משקיעים, ארגון קבוצות רוכשים ועוד.
על ידי קורס תיווך ניתן לקבל רישיון לתיווך במקרקעין ולהשתלב בתחום שאינו דורש השקעה כספית ולקיחת סיכונים.

הקריטריונים לקבלת רישיון תיווך 

על מנת לעסוק בתחום התיווך, יש צורך בהוצאת רישיון תיווך מטעם משרד המשפטים. הקריטריונים לקבלת רישיון מתווך הם פשוטים יחסית וכוללים את הבאים; על המבקש להיות מעל גיל 18, ללא עבר פלילי, תושב ישראל ולקבל ציון עובר בבחינת ההסמכה.
בוגרי קורס תיווך יוכלו לפתח קריירה כעצמאיים ולפתוח משרד תיווך, לעבוד כשכירים במשרדי תיווך מובילים, לעבוד בחברות קבלני בניין ובחברות יזמות והשקעות בנדל"ן.

קצת על חוק המקרקעין הנלמד בקורס 

קורס תיווך נועד להקנות לתלמידים ידע מקצועי הנחוץ בכדי להצליח בבחינות מטעם משרד המשפטים לקבלת רישיון תיווך. אך בנוסף לקבלת הרישיון, הקורס מכין את התלמידים לעבודה בשטח ומקנה להם ידע משפטי, לצד כלים פרקטיים לפעילות בשטח. אחד הנושאים שעוסקים בהם הוא חוק המקרקעין המכיל את כל המידע הדרוש למתווך ומסייע לו בעבודתו.
חוק המקרקעין מסדיר את ענייני המשפט האזרחי הנוגעים למקרקעין במדינת ישראל. החוק מסדיר עניינים רבים כמו את הבעלות והחזקה של הנכסים בישראל, את עסקאות המקרקעין, את דרישות רישום הנכסים, את נושא שיתוף מקרקעין על זכויותיהם וחובותיהם של הצדדים, את נושא בתים משותפים, נושאי שכירויות ועוד.
חוק המקרקעין מכיל סייגים וסעיפים שונים, כאשר על מתווך להכיר את חוקים אלה, אשר עשויים לסייע לו בתהליך סגירת העסקאות.

כיצד למידת החוקים יוכלו לסייע למתווך בתהליך עבודתו?

כפי שכתבנו, חוקי המקרקעין בישראל מכילים ידע רב וסעיפים רבים שעל מתווך להכיר היטב על מנת לגלות מקצועיות ולייעל את תהליך מכירת הנכסים. כך למשל, החוק העוסק בתכנון ובנייה המדבר על זכויות לבנייה בבית משותף. גילוי בקיאות בחוק זה, יכול להיות קריטי לסגירת עסקאות.
לדוגמה, על מתווך להכיר את הזכויות והחוקים לגבי הגדלה של שטח דירה קיימת בבית המשותף שניתן לקבל לגביה היתר בנייה. בדרך זו, המתווך יוכל לשכנע את הקונה לרכוש את הנכס ולהשביח אותו על ידי הרחבתו.
מתעניינים בלימודי תיווך? השאירו פרטים באתר ויועץ לימודים יחזור אליכם למידע נוסף >>> 

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן