איך פותחים עסק? כך תעשו זאת נכון ובטוח!

חולמים על עסק עצמאי משלכם? יש לכם רעיון עסקי או יזמות עסקית במסגרתה אתם נדרשים לפתוח עסק?


בכתבה שלפניכם תוכלו למצוא את המדריך המלא לפתיחת עסק בישראל במספר שלבים.
הקמתו ופתיחתו של עסק חדש בישראל הינו תהליך המחייב את כל היזמים העסקיים שביניכם לבחון מספר גדול של פרמטרים העתידים להשפיע על הצלחתו ו/או אי הצלחתו של העסק המיועד, וזאת לצד היכרות מקדימה עם היבטי הבירוקרטיה הנדרשים ונחוצים לצורך פתיחתם והקמתם של עסקים חדשים בישראל.
בכתבה שלפניכם, תוכלו למצוא את השלבים העיקריים והמרכזיים הנלווים לכל הליך פתיחת עסק חדש ואנו מקווים שהם יסייעו גם לכם לפתוח ולשגשג עם העסק החדש אותו אתם מעוניינים לפתוח.

פותחים עסק? כנסו עכשיו לפרטים על קורס יזמות עסקית מעשית!

הגדירו את בית העסק החדש באמצעות אפיון

אפיון בית העסק הוא למעשה השלב הראשון אותו תדרשו לעשות בדרך המתמשכת להקמתו ופתיחתו של בית העסק עליו אתם חולמים. אז עוד לפני שאתם פונים לרשויות לצורך פתיחת תיקים וכדומה, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מהיזמים העסקיים שביניכם, לפנות מספר שעות במהלכן תדרשו להגדיר לעצמכם את ההיבטים העסקיים הנחוצים להצלחת העסק.
לצורך כך, אנו ממליצים לכם לשאול את עצמכם מספר שאלות מרכזיות שלכל אחת מהן תדרשו לתת מענה מקיף, מקצועי וענייני. בין יתר השאלות אותן חשוב ומומלץ שתשאלו את עצמכם בשלב אפיון בית העסק תוכלו למצוא:

  • מהו התחום העסקי העיקרי של בית העסק?
  • מיהו קהל היעד המרכזי העתיד לרכוש את שירותי/מוצרי בית העסק? (מומלץ גם לחשוב על דרכים ראשוניות לחשיפת בית העסק לאותו קהל).
  • מהם השירותים והמוצרים אשר ישווקו בבית העסק?
  • מהן מערכות הציוד הנחוצות לכם לצורך תפעול בית העסק?
  • היכן ימוקם בית העסק ומהם הצרכים המיידים לצרכי הכנת המקום והתשתיות לתפעול בית העסק?
  • מהו ההון העצמי העומד לרשותכם (במידה וקיים) לצורך הקמה ופתיחת בית העסק?
  • מהן העלויות ההקמה הנדרשות וכיצד אתם מתכוונים לגייס את הסכומים הכספיים הנדרשים לכם?

ושאלות נוספות המותאמות באופן ספציפי יותר לסוג העסקים אותם אתם מעוניינים לפתוח.

תכנית עסקית ותכנית שיווק לעסק

לאחר שגיבשתם לעצמכם אפיון מקיף ומלא (ככל הניתן) לבית העסק אותו אתם מתכוונים לפתוח, אנו ממליצים לכם לפעול לגיבושן של שתי תכנית עיקריות, האחת, תכנית עסקית כלכלית-פיננסית לבית העסק, והשנייה, תכנית שיווק לעסק. לצורך הכנתן וגיבושן של התכניות הנ"ל, אנו ממליצים לכם ברוב המקרים להיוועץ עם יועצים עסקיים ויועצים שיווקים העוסקים ומתמחים בנושא הכנת תכנית עסקית ותכנית שיווק לעסקים חדשים.
שתי התכניות גם יחד, אמורות להנחיל קו- עסקי במסגרתו תפעלו גם בשלבי ההקמה והפתיחה של בית העסק וגם בשלבי התפעול הראשוניים והמתקדמים יותר של בית העסק. התכנית העסקית עוסקת בכל ההיבטים העסקיים הקשורים לשלבי ההקמה, הפתיחה והתפעול, החל מתמחור שירותים ומוצרים, דרך מקורות לאיתור וגיוס הון ראשוני, בחינת עלויות הקמה, צפי רווחים עתידיים וכדומה.
כמו כן, התכנית העסקית מפרטת את שירותי ומוצרי בית העסק ואת קהלי היעד הרלוונטיים לכם והיא מהווה בסיס מקצועי לפיתוח וגיבוש תכנית שיווק לעסק המתמקדת יותר בכל פעולות השיווק אותן תדרשו לבצע על מנת ליהנות מעסק רווחי ומשגשג בהמשך.
שלב בניית התכנית העסקית והכנתה של תכנית שיווק לעסק, הינו שלב מרכזי וחשוב במסגרת הליך הקמתם ופתיחתם של עסקים חדשים בישראל והוא חייב להיות מבוסס על עיקרי ממצאי האפיון של השלב הקודם.
בשלב זה, חשוב לבחון את היקף ומידת התחרות עימה תדרשו להתמודד בעת הקמת העסק, להכיר מקרוב את דרכי ההפצה העומדים לרשותכם, לתמחר באופן המדויק ביותר את עלויות השירות והמוצרים השונים העתידים להיות משווקים על ידיכם ולהתייחס לכל הבעיות והמכשולים העתידים "לצוץ" בפניכם לאורך הדרך.
יזמים עסקיים חדשים רבים אינם מודעים לעומק לחשיבותן של התכניות העסקיות והתכניות השיווקיות ולכן הם בוחרים להתעלם משלב זה.
ברוב המקרים, הדבר נעשה מעודף מוטיבציה בכל הנוגע ללהיטות שבדבר עסק חדש, אך בעלי עסקים מנוסים ומיומנים יכולים להעיד על חשיבותו של שלב הכנת התכנית העסקית ולכן חשוב שבמקרה זה תקשיבו יותר לבעלי ניסיון בין אם מדובר בבעלי ניסיון שהם גם בעלי מאה ודעה ובין אם מדובר בבעלי ניסיון שכבר נפלו עם עסקיהם מכיוון שהם לא נערכו נכון מלכתחילה.

הגיע הזמן לקצת בירוקרטיה..

לחיצת יד
לאחר שגיבשתם לעצמכם תכנית עסקית לצד תכנית שיווקית לעסק, זה הזמן לפעול לרישום בית העסק באמצעות הרשויות השונות הפועלות בישראל הכוללות בין היתר את רשות המיסים לענייני מס הכנסה, רשויות המע"מ והמוסד לביטוח לאומי. אופי הרישום שלכם בכל אחת מהרשויות הנדרשות נקבע בין היתר בהתאם להיקף הפעילות העסקית הצפויה לכם במהלך השנים הקרובות, כאשר ההבחנה מתבצעת בין עסקים קטנים, בינוניים ו/או גדולים.
בישראל קיימים שלוש סוגים שונים של ישויות עסקיות באמצעותן תוכלו לבצע את פעולת הרישום ברשויות השונות:

  1. עוסק פטור – בית עסק אשר אינו נדרש לשלם מע"מ על העסקאות אותן הוא מבצע מכיוון שצפי מחזור העסקאות השנתי נמוך מהסכום המוגדר בחוק.
  2. עוסק מורשה – בית עסק הנדרש לשלם מע"מ כחוק בגין כל עסקה אותה הוא מבצע. גובה המע"מ אותו נדרש לשלם עוסק מורשה ניתן לקיזוז באמצעות תשומות כלומר תשלומים אותם הוא מעביר לספקיו השונים.
  3. חברה בע"מ – הקמתה של ישות עסקית ומשפטית עצמאית.

ברוב המקרים, פתיחת עסקים חדשים מתבצעת באמצעות הגדרת בעל העסק כ-עוסק פטור מענייני מע"מ ו/או כ-עוסק מורשה המחויב בתשלומי מע"מ, כאשר הקמת חברות בע"מ מיועדות לעסקים בעלי צפי רווחים ומחזורי עסקאות גבוהים יותר.
הרישום ברשויות השונות מחייב את בעלי העסקים לפתוח תיק עסקי במע"מ, לפתוח תיק עסקי במס הכנסה ולפתוח תיק עסקי בביטוח לאומי. ברוב המקרים, מומלץ להיוועץ עם רואה חשבון או יועץ עסקי על מנת לקבל ייעוץ והכוונה בכל הנוגע לתהליך הרישום והגדרת הישות העסקית הנכונה ביותר בעבורכם.
לאחר פתיחת התיקים העסקיים ברשויות השונות, יש להיוועץ עם רואה החשבון בכל הנוגע לאופן ניהול התיקים ולהכיר מקרוב את החוקים העיקריים הנדרשים מכלל בעלי העסקים בישראל בכל הנוגע לדיווחי מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי.
לאחר פעולות הרישום של בית העסק ברשויות השונות, יש גם לפנות לסניף הבנק בו תרצו לנהל את חשבונכם העסקי ולפתוח לעסק חשבון עסקי באמצעותו תוכלו לבצע את כל הפעולות הבנקאיות הנדרשות לצורך תפעול בית העסק.
ברוב המקרים, מומלץ להפריד באופן מוחלט בין החשבון הפרטי שלכם לבין החשבון העסקי. לצורך פתיחת חשבון בנק עסקי תדרשו להציג בפני פקידי הבנק מסמכים שונים כגון: מסמכי רישום של בית העסק, מסמכים מזהים (תעודת זהות וכו').
לפני שאתם ניגשים לפתוח חשבון בנק עסקי, חשוב שתערכו בדיקה מקדימה בין הבנקים המסחריים השונים הפועלים בישראל וזאת על מנת לבחון את גובה העמלות ותנאי האשראי השונים המוצעים לעסקים חדשים.
מבולבלים מעט מכל המידע שפרשנו בפניכם?
זה מובן… נוכל לסכם את הכל ולהמליץ על קורס יזמות עסקית מעשית של מכללת פסגות בו תוכלו ליהנות הן מידע רחב שמועבר כחלק מתוכנית הקורס והן מהתנסויות מעשיות (בניית תוכנית עסקית למשל) ולהרגיש מוכנים יותר לצאת לעולם העסקי והיזמי.
לסיכום, תהליך פתיחת עסקים חדשים בישראל הינו הליך מאתגר אותו מומלץ ליישם באמצעות ליווי אישי הניתן לכם על ידי יועץ עסקי או מלווה עסקי מומחה בתחומו בכלל ובתחום העסקי בו אתם עתידים לפתוח את בית העסק בפרט.

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן