שער חליפין – מטבעות בסל הגלובאלי

כותב: מכללת פסגות
רוצה לדעת מה הוא שער חליפין? במכללת פסגות מוצעים לכם מגוון קורסים בנושא שוק ההון. במסגרת קורסי מבוא תוכלו לרכוש מושגים בסיסיים ובהמשך להעמיק ולחקור את השוק ואף להתנסות במסחר בו. שער חליפין הינו מושג יסוד במסחר במטבע חוץ.שער זה נקבע על פי רוב כתוצאה מיחס בין הביקוש להיצע בשוק. יחס ההמרה בין מטבעות תקף לעשרים וארבע שעות ביממה ועל-פיו מתקיים המסחר בבורסה. כל מי שעוסק במסחר בינלאומי ודאי מכיר את שערי המטבעות של מדינות שונות . שער זה הינו שער ההמרה בין המטבעות. לרבים, הן במערכת הבנקאית , משקיעים מוסדיים שונים ומשקיעים פרטיים יש עניין קבוע, יומיומי ובמשך כל היום, בגובהו של שער החליפין בין מטבעותיהן של מדינות אשר עמם הם סוחרים, אליהן הם מייצרים סחורות או מאלה שמהן הם מייבאים אותן.

מעקב אחרי שער חליפין

במסגרת לימודי שוק ההון במכללה תוכלו להתוודע למשמעותו של שער החליפין, את כוחן של מדינות להשפיע עליו באמצעות התערבות הבנק המרכזי בהן בשוק, כדי להגן על האינטרסים שלהן. שער החליפין משפיע, כאשר מדינה רוכשת כמות גדולה של מטבע זר, או כאשר המטבע המקומי נחלש. גם לריבית במשק יש השפעה על שער החליפין: כאשר הריבית במשק גבוהה אנשים נוטים לקנות מטבע מקומי ובכך גורמים לייסוף. בעת הלימודים במכללה ניתן להתחבר אל המחשב בחדר העסקאות במכללה ולקיים מעקב אחרי שער החליפין של מטבעות שונים כחלק מתהליך ההתנסות במסחר בינלאומי. חשוב לציין, כי שער חליפין עשוי להשתנות גם במהלך יום המסחר. צוות המרצים, אנשים מנוסים בנושא שוק ההון והסחר הבינלאומי, ישמחו לסייע לכם בכל מידע רלוונטי לצורך החלטה על לימוד במכללה ובכל עת במהלך הלימודים. שער חליפין הוא הבסיס לסחר העולמי. רובנו לא מודעים לשינויי השער אלא במקרים שבהם אנחנו נדרשים להחלפת מטבע מקומי במטבע חוץ לקראת טיסה לחוץ לארץ. מי שמתעניין בשערי מטבעות מכל סיבה שהיא יכול להתעדכן און ליין בשערי המטבעות השונים, לרבות בתנודות החלות בהן בכל נקודת זמן.

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן