שער חליפין און ליין

כותב: מכללת פסגות
באמצעות חיבור און ליין למחשב ניתן לעקוב באופן שוטף אחר התנודות בשערי המטבעות השונים ולהתוודע אל שער חליפין בכל רגע נתון
באתרים שונים אפשר להתוודע און לין אל שערי חליפין יציגים, לרבות השינוי היומי בכל אחד מהם וגרפים המתארים וממחישים את התנודתיות. היכולת להתעדכן באופן רצוף ושוטף אחר שער חליפין של כל מטבע מבוקש מאפשרת קיומו של מסחר רצוף. בשל שינויים תכופים בערכם של מטבעות שונים לא אחת שער חליפין של מטבעות מסוימים עשוי להשתנות – ואכן, משתנה בפועל – במהלך יום מסחר.
שער חליפין מבטא את גיוונו הרב של המסחר העולמי. ניתן ללמוד ממנו על מידת החוזק או החולשה של מטבעות שונות ולאמוד את מצבן של כלכלות שונות. שער חליפין הוא מדד חשוב ביותר עבור יצואנים ויבואנים אשר כל שינוי, ולו גם מזערי, בו עשוי או עלול להשפיע עליהם.

מסחר בתוך כפר גלובאלי

כאשר העולם כולו הוא כפר גלובאלי ומה שקורה בקצה אחד שלו משפיע על המתרחש בצדו השני, ישנה חשיבות לקביעתו של שער חליפין כבסיס לקיומו של סחר עולמי רצוף. אף שלרבים מאתנו אין צורך קבוע, יומיומי, בידיעת שער החליפין של מטבעות שונות, כאשר אנחנו מתכננים לטוס לחוץ לארץ וזקוקים למטבע חוץ, ודאי מעניין אותנו וחשוב לנו לדעת מה הוא שער חליפין של המטבע הנהוג במדינה שאליה אנחנו אמורים לטוס.

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן