שוק ההון על קצה המזלג

שוק ההון – על קצה המזלג של מערכת מורכבת

שוק ההון בהגדרתו הפשוטה ביותר הוא שוק לניירות ערך, אשר ניתן לחלקו לשני תחומים: שוק אגרות החוב ושוק המניות. הקמת שוק זה התחילה בראשיתו על מנת לאפשר לגופים מסחריים, ציבוריים ולבנקים לגייס הון של משקיעים דרך הציבור.
כיתות הלימוד בקורסי שוק ההון במכללת פסגות
בעת בה נגשו עסקים וחברות אל הבנקים לבקש הלוואות להמשך ההתפתחות, קיבלו חברות רבות סירובים למתן הלוואה, או לחילופין הלוואות בתנאים מגבילים וריביות גבוהות, אך מאז הוקם תחום זה וגויס הון מהציבור הרחב, החלו הבנקים לפתוח שעריהם במתן הלוואות לעסקים במסלולים נוחים ומשתלמים.
בחירת הציבור להשקיע בחברה מסוימת על פני חברה אחרת, לוקחת בחשבון את האמון בחברה ואת המוצרים אותם היא עתידה להוציא לצרכן. ככל שהסוחר מכיר את השוק טוב יותר ומזהה מי היא החברה שתצליח בסופו של תהליך לשווק את המוצר ביתר הצלחה,  כך אחוזי הרווח יהיו גבוהים יותר ולהיפך.

שוק ההון – רקע ומאפיינים

שוק ההון היא מערכת משומנת אשר מכילה לא רק את הבנקים אלא גם את הברוקרים, חברות ביטוח, חברות פיננסיות ועוד. העסקאות בשוק זה מתבצעות גם בבורסה לניירות ערך בתל אביב וגם באפיקים נוספים שמחוצה לה, ועל מנת לסחור בשוק זה בתבונה ומקצועיות, יש צורך להכירו ולהבדיל בין האסטרטגיות השונות להנפקת רווחים נאים תוך מזעור סיכונים.
מי שרוצה להשתלב בשוק ההון בישראל, יכול לעשות זאת בקורסים הרבים ללימודי שוק ההון של מכללת פסגות, ללמוד את התחום ולקבל את כל הכלים הדרושים להתמודדות ולהבנת שוק זה.

ללמוד את התחום

נכון, המונח שוק ההון נתפסת כמורכבת ומפחידה לעיתים, במיוחד עבור אלו שעושים צעד ראשון להיכרות עם התחום, אך הלכה למעשה, למידה נכונה של כלל מרכיבי השוק במכללת פסגות, תאפשר לכם להבין טוב יותר כיצד הוא פועל וממה הוא מורכב.
על האבולוציה של שוק ההון – איך הכל התחיל באמת?>>>
אם גמרתם בליבכם החלטה להתחיל לסחור ולהשתלב בשוק ההון, גשו ללמוד את התחום כבר מהבסיס ואל תקפצו ישר לקורסים מתקדמים, משום שמחסור בידע גורם לטעויות רבות שלעיתים עלולות להיות הרות גורל הן מבחינת רווחים והפסדים והן מבחינת הביטחון שלכם להמשך הדרך.

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן