למה חשוב לבדוק עסקאות נדל"ן אחרונות לפני רכישת נכס?

ביצוע עסקאות נדל"ן מכל סוג דורש מאתנו לבצע שלל משימות מקדימות לצד עבודה עם בעלי מקצוע רבים. אחד מהם הוא מתווך נדל"ן שבין היתר יסייע לנו לאמוד את עלות הנכס ולאפשר לנו לרכוש אותו במחיר הטוב ביותר.
אחת מהפעולות שעליו לבצע הוא לאתר עסקאות נדל"ן קודמות, שזוהי משימה הדורשת ההתמקצעות ספציפית אותה לומדים במהלך לימודי נדל"ן.
אך לא רק, בין היתר מתווך נדל"ן מאתר לנו נכס ספציפי על פי הדרישה שלנו, כך למשל אם נרצה לרכוש דירה באזור מסוים, הוא יציג לנו רק דירות העונות לדרישה שלנו, וכך גם לגבי רכישת משרד, קרקע, או נכס כל נדל"ני אחר.

למה כל כך חשוב לבדוק עסקאות נדל"ן אחרונות שנעשו באזור?

הבדיקה מסייעת לנו להגדיר תקציב 

ניתן לומר שהגדרת התקציב היא אחת הדילמות המרכזיות ברכישת נכס. לא משנה אם נרצה לרכוש נכס להשקעה או למגורים, עלינו להקציב לכך תקציב מסוים, כלומר לדעת מהו התקציב שעומד לרשותנו כולל הון עצמי, הלוואות, משכנתאות וכו'.
גם אם אין ברשותנו את מלוא הסכום, תמיד נוכל לקחת הלוואה, רק צריך לזכור שהלוואות יש להחזיר בזמן ובתוספת ריביות.
כאשר נבדוק עסקאות נדל"ן שנעשו בשנים האחרונות באזור מסוים בו נרצה לרכוש נכס, נוכל לאמוד פחות או יותר את העלות שלו, וכך להיערך מבחינה תקציבית ולדעת האם יש באפשרותנו לרכוש דירה באזור המבוקש או לא. כך למשל אם דירת 5 חדרים בשכונה מסוימת ברמת גן נמכרה ב 2,3 מיליון, סביר להניח שזהו הסכום שנצטרך להשקיע בדירה דומה. נכון שמחיר הדירה יכול להשתנות מעט על פי קריטריונים שונים כמו עורפית, משופצת וכו', אבל במעט מאוד.

חישובי רווח על תשואת נדלן

בדיקת עסקאות נדל"ן קודמות מסייעת לנו בשלב המשא ומתן 

ניהול משא ומתן בעת רכישת נכס הוא לא פשוט. מצד אחד עומד בעל הנכס שטוען שהדירה שלו שווה הרבה, ומצד שני אנו מעוניינים לשלם על הדירה כמה שפחות, או לפחות במחיר השוק. רכישת דירה במחיר השוק תבטיח לכם למכור אותה בעתיד במחיר גבוה יותר, ולכן חשוב לקחת זאת בחשבון. כאשר נבדוק עסקאות קודמות, נדע האם המחיר שבעלי הדירה מבקשים סביר ביחס לדירות דומות שנמכרו באזור. מלבד זאת, המידע יוכל לסייע לנו להתמקח עם בעל הדירה ולהציג לו הוכחות על מחירי הדיור באזור.

איך מבצעים את הבדיקה וממה כדאי להיזהר?

במידה והנכם רוכשים דירה מול מתווך, הוא מבצע את הבדיקות המקדימות ויוכל לומר לכם האם בוצעו עסקאות נדל"ן קודמות באזור דרך משרדו ומה היו התעריפים. מלבד זאת, המתווך יוכל לבדוק באתר של רשות המיסים באילו סכומים נסגרו עסקאות נדל"ן דומות באזור. אם תרצו לבצע זאת באופן עצמאי, תוכלו לבדוק בלוחות שונים ברשת כמו במדלן, יד 2 ועוד. אתרים אלה מבצעים בדיקות מקיפות על דירות שנמכרו דרכם, וכך הם מציגים את המידע לקונה.
אופציה נוספת היא לבדוק מחירים של דירות שנמצאות בלוח למכירה באתרים שונים, אך כאמור כדאי קצת להיזהר, כיוון שפעמים רבות אנשים המפרסמים דירות למכירה מגזימים עם מחיר הדירה, או מפרסמים במחיר גבוה כדי 'לבדוק את השוק', ממש כמו בתחום הרכבים.
לכן אל תתרשמו מהמחירים המפורסמים בלוח, אלא רק ממחירי הדירות שנסגרו בפועל, או בדקו באופן עצמאי ברשות המיסים, קיימת שם אופציה להוציא את הנתונים על העסקאות שנסגרו בשכונות מסוימות.
לסיכום, רכישת דירה היא עניין מורכב, ואנחנו כמובן לא רוצים להפסיד מתהליך זה. ולכן בדיקת עסקאות נדל"ן אחרונות תוכל לאפשר לנו לרכוש דירה בראש שקט ולדעת שאנו משלמים את התמורה ההוגנת ביחס לשוק.
מתעניינים בלימודי נדל"ן? השאירו פרטים או התקשרו ויועץ לימודים יחזור אליכם למידע נוסף >>> 

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן