קבלת החלטות במסחר תוך ניהול סיכונים

כותב: מכללת פסגות

קבלת החלטות במסחר – ניהול סיכונים

החלטה היא בחירה בין אלטרנטיבות שונות בתסריטים המלווים אותנו בחיי היום – יום, החל מההחלטות פשוטות כגון מה נלבש לעבודה ועד להחלטות מורכבות שעשויות להשפיע על עתידנו כגון  אילו מניות לקנות ואילו למכור, מה ללמוד ובאיזה מוסד או במי לבחור כבן/בת זוג לשנים הקרובות.
החלטות מתקבלות בדרך כלל בתנאים של חוסר ודאות. בתהליך קבלת החלטות מעורבים תהליכים עצביים, נורמות, רגשות ותגובות לגירויים, אשר לא קשורים כלל וכלל לרציונאל.
ישנן החלטות מדיניות, החלטות צבאיות, כלכליות ועסקיות. החלטות שמקבלים מנהלים, ראשי מדינות ומפקדים בצבא ויש החלטות שמקבלים אנשים רגילים. כולנו מקבלים החלטות בחיינו כל הזמן. כל אחד נתקל בחייו בהחלטות רבות. יש החלטות שהן מהותיות ובעלות השלכות רחבות על חיינו כמו איפה לגור, מה ללמוד, במה תחום נתמקצע ועם מי נתחתן. וכמובן גם החלטות יומיומיות. מה נאכל היום לארוחת צהריים, כיצד נחלק את סדר היום שלנו? איזה צמדים ומניות נקנה היום או לא קנה היום, איך תיק ההשקעות שלנו יראה ואיך נפתח אותו.

קבלת החלטות היא אמנות המושתתת על אינטואיציה, שכל ישר, ניסיון חיים ושימוש יעיל שיטות אנליטיות. שילוב נכון יכול להעלות במידה ניכרת את הסיכוי לקבלת תוצאה מוצלחת.
מודעות לטעויות וכשלים בדרך לקבלת החלטות מפחיתה את הסכנה של החלטות המובילות  לתוצאות גרועות, ושליטה על רמת הסיכון.
אנו מחליטים לפי רגשות בעיקר.הבעיה היא שהרגש משתנה, ומכיוון שנפש האדם בנויה מכמה כוחות ביניהם השכל והרגש, היא יכולה להיכנס הרבה פעמים למצב
של תסכול עקב העליות והירידות שנוצרות ברגשות שלנו.
מעטים האנשים שלא מפעילים רגשות בחיי היום יום, אין דרך להעלים את הרגש במסחר, אבל ישנה דרך להתמודד או לשלוט על הרגש.
ההצלחה תלויה בהבנה של הדרכים שלנו לקבלת החלטות.

אז מה הפתרון? אחד הפתרונות שאנחנו צריכים להציב לעצמינו  הוא מטרות, אם אנחנו רוצים להצליח אנחנו צריכים להציב לנו מטרות ויעדים מאתגרים שיפעילו לנו את הרגש החיובי. מה שיעורר את הרגשות העזים שלנו להצליח ואז גם נניע את עצמינו לפעולה מידית אל עבר המטרה.
הפתרון השני הוא הליך קבלת החלטות אשר קרוב למודל של פתרון בעיות, תהליך כזה  קרוי "קבלת החלטות אלגוריתמית": תהליך של בחירה בין חלופות, בין גרפים שונים,  כאשר ניתן להגדיר את התהליך באמצעות נוסחה (אלגוריתם,מודלים). כל מי שישתמש במודלים  לאחר שהגדיר מראש את הערכים הסובייקטיביים שלו, יוכל להשתמש בנוסחה, במודלים ולהגיע אל אותה החלופה המיטבית.

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן