פסיכולוגיית המסחר בשוק ההון

דימה קנדאורוב מרצה שוק ההון

כותב המאמר דימה קנדאורוב – מרצה במכללת פסגות וסוחר בשוק ההון קרוב ל- 4 שנים במגוון אפיקים: מניות, מט"ח וחוזים עתידיים.
בשנתיים האחרונות מתעסק בפסיכולוגית המסחר.
לעמוד המרצה של דימה קנדאורוב>>>

דמיינו סיטואציה שאתם מסתכלים בשעת לילה על הירח והוא נראה ממש קרוב, אפשר להושיט את היד וממש לגעת בו.

אותו דבר במסחר כמות כסף מטורפת מחליפה ידיים בשוק ההון, והרבה מאוד אנשים מרגישים שהם יכולים לגעת בזה, אבל רק קבוצה קטנה של אנשים הצליחה לעשות את זה.
יש נתון מאוד מעניין שהברוקרים בדקו שנקרא 90/90/90 שאומר ש 90 אחוז האנשים שפותחים תיק מסחר יפסידו 90 אחוז מהכסף תוך 90 יום, סטטיסטיקה מאוד מפחידה. 
אבל האם משהוא פעם באמת חשב למה זה קורה?!
מה הסיבה שרק קומץ קטן של אנשים מצליח לעשות כסף בעקביות?!
מה, הם חכמים יותר, או הם נולדו עם יכולות מיוחדות, אולי יש להם מידע יותר חדש או משתמשים בתוכנות מסחר יותר מתקדמות?!
מסחר בשוק ההון
התשובה לזה יכולה ממש להפתיע אתכם, אלו אנשים רגלים בדיוק כמונו, שאין להם iq  של גאון ,הם פשוט למדו לשלוט בעצמם, או בשפה פשוטה, הם הפנימו את פסיכולוגיית המסחר ולמדו לשלוט בפחדים שלהם.
אחד המנטורים הגדולים בעולם זה mark douglas אשר הכשיר אלפי אנשים ועבד עם הכרישים והמומחים הכי גדולים בשוק ההון. הוא גילה שסוחרים מקצועניים מתייחסים למסחר בצורה אחרת מהסוחרים החובבניים.
סוחרים חובבניים רוצים כסף, מפחדים להיכשל, לא חושבים בצורה הסתברותית וחושבים שהעסקה הזאת תצליח ב 100 אחוז.
לעומתם הסוחרים המקצועניים יודעים ששום דבר לא ידוע בשוק וכל רגע הוא מיוחד. הם פועלים בצורה הסתברותית ויש להם אמונה חזקה, שהם בנו לאורך הדרך, שאם עסקה 1 תיכשל העסקה הבא תעשה להם פי 2 או 3, כלומר הם בטוחים בסטטיסטיקה שלהם לטווח הרחוק.

מה אני יכול לעשות עכשיו בשביל להתחיל לחשוב כמו סוחר מקצוען?

  1. להגדיר את ה"למה" אני סוחר(why), למה אני במסחר? רוב האנשים יגידו כסף, אבל זו תשובה שגויה, כי כסף זה אמצעי ולא מטרה ובדרך להצלחה אנחנו חייבים לטעות בשביל להצליח, ואם אנחנו נפסיד כסף, וזו המטרה שלנו, אנחנו נעזוב את התחום הזה מאוד מהר.
  2. להגדיר סכום כסף קבוע שאני מוכן לסכן כל עסקה ולקבוע זמן מוגדר שאני הולך לסכן אותו, כלומר, שלא ייצא מצב שפתאום אני אראה עסקה ואגיד לעצמי, היא נראית לי ממש טובה, ואני אסכן יותר כסף או שהיא פחות טובה ואני אסכן פחות. אנחנו אף פעם לא יודעים מה יצליח ומה יכשל ובגלל זה אנחנו חייבים לסכן את אותו סכום של כסף בכל עסקה.
  3. לבוא למסחר טהורים מבחינת רגשות. כל עסקה היא ייחודית אני חייב לדעת לשלוט עלהרגשות שלי ותמיד להיכנס לעסקה בדופק 60 וכך גם לצאת ממנה, אם יש משהו שמפריע לי כמו, לחץ בבית או בעבודה ואני מרגיש שאני לא 100 אחוז, אני מחוייב להפסיק לסחור עד שאני אתאפס על עצמי.
  4. לנהל דף מעכב של עסקאות כולל תמונות בשביל לדעת מה מתאים לי מבחינת המסחר, איזה אישיות יש לי ואיזה סגנון מסחר באמת מתאים לי, ולא מה שאנשים אחרים אומרים.

בעקבות ניהול נכון, אני ידע לבנות לעצמי יתרון יחסי או בשפה פשוטה לייצר מפעל עסקאות וללכת איתו.

המטרה הסופית של סוחר מקצוען זה לסחור ללא פחד. הפחד זה האויב הכי גדול שלנו, הוא ימנע מאיתנו להיכנס לעסקאות טובות או לנצל הזדמנות. התהליך של הפיכת סוחר מחובבן למקצוען, זה לא תהליך קל, כי כל החיים שלנו לימדו אותנו לחשוב בצורה הגיונית ולא בצורה הסתברותית. רק מי שיצליח להפנים שהפסדים הם חלק מהמשחק, וכל עסקה היא מיוחדת ויבנה לעצמו יתרון יחסי וברור, שיפעל על פיו, יצליח להפוך לסחור מקצוען ויצליח לגעת בירח (:

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן