פסיכולוגיה של משקיעים

כותב: מכללת פסגות
למה אנשים בכלל משקיעים בבורסה? מה הסיבה שמניעה אותם לקחת סיכונים?
בעקבות מהפכת האינטרנט שמאפשרת לכל אדם פרטי לסחור בבורסה מביתו ולקבל את כל המידע הדרוש בזמן אמת גורמת להמון אנשים פרטיים להשקיע את כספם בבורסה באופן עצמאי, במיוחד כיום שאנשים רבים אבדו אמון במנהלי ההשקעות שלהם שהפסידו את כספם.
להשקיע בבורסה באופן עצמאי זה נראה מאד פשוט,פותחים חשבון מסחר בבנק או בבית השקעות ומתחילים לקנות ולמכור מניות.נראה מאד פשוט …אך במציאות לא כך הדבר ,השקעה בבורסה דורשת משמעת עצמית גבוהה והתמודדות מנטלית.
במאמר זה אכתוב על מספר נושאים שהמשקיע הפרטי צריך לדעת להתמודד איתם בבואו להשקיע בבורסה באופן עצמאי.
לרוב האנשים קימת שאיפה להגשמה עצמית ומימוש מרבי של היכולות שלהם .דבר זה יחד עם ההנאה שבמשחק והפיתוי של הכסף, גורם לאנשים להתמודד מול השוק . משקיעים טובים נוטים להיות פיקחים ופתוחים לרעיונות חדשים ובאופן פרדוקסלי הנטייה של משקיעים טובים אינה לעשות כסף אלא לדעת לסחור נכון ומסחר נכון יביא איתו כסף . משקיעים אלו, שאיפתם להיות סוחרים טובים חשובה להם יותר מלהרוויח כסף. בסופו של דבר תהליך זה יבוא לידי ביטוי גם בשורת הרווח.

פנטזיות מול מציאות

משקיע מוצלח הוא ריאליסט,הוא מכיר ביכולתו ובמגבלותיו הוא רואה מה קורה בשוק ויודע כיצד להגיב.בבורסה קיימות אפשרויות השקעה רבות וכמובן אינספור הזדמנויות. אך ישנן תקופות שהשווקים נמצאים בחוסר תנועה ואפשרויות ההשקעה אינן רבות.משקיע מקצועי בתקופות אלו ימנע מלבצע עסקאות וימתין בסבלנות עד אשר השווקים יחזרו לספק עסקאות עם פוטנציאל לרווח. משקיע מקצועי לא יכול להרשות לעצמו לפנטז ולברוח מהמציאות.הפנטזיות משפיעות עלינו למרות שאין אנו מודעים לכך בכלל. הפנטזיות מונעות מאיתנו לראות את המציאות ומשפיעות עלינו למרות שאין אנו מודעים לכך בכלל . משקיע מוצלח חייב לזהות את חולשותיו ולהפטר מהן.

השקעה עם עיניים פקוחות

כל סוחר מצליח חייב לשלוט ב-3 מרכיבים חיוניים למסחר:

  • פסיכולוגיה אישית מוצלחת.
  • מערכת מסחר לוגית.
  • תוכנית טובה לניהול הכספים.

3 מרכיבים אלו הם כמו רגלים של כסא בן 3 רגלים, תוציא רגל אחת והכסא ייפול ביחד עם מי שיושב עליו . מפסידנים בדרך כלל מנסים לשבת על כיסא עם רגל אחת ואולי במקרה הטוב 2 רגלים .לכל משקיע חייבת להיות תוכנית עבודה מסודרת ומוגדרת מראש.המשקיע חייב לדעת את המודלים שעליהם הוא סומך ולעבוד רק איתם.

הרס עצמי

מסחר הוא משחק קשה ,משקיע  שרוצה להצליח בטווח הארוך מוכרח להיות רציני מאד במה שהוא עושה ,הוא אינו יכול להרשות לעצמו להיות נאיבי או לסחור בגלל איזו מטרה נסתרת . לרוע המזל המסחר נעשה לעיתים על ידי אנשים אימפולסיביים או מהמרים וכאלו שחושבים שהעולם חייב להם משהו. אם אתה משקיע למען ההתרגשות אתה נוטה לקחת עסקאות עם סיכויים גרועים ולוקח סיכונים מיותרים, השוק אינו סלחני ומסחר רגשני מסתיים בהפסדים.

לכופף את החוקים

השוק מציע אינספור פיתוים והוא כמו ללכת במכרה זהב,  השוק מעורר את תאוות הבצע לעוד רווח ופחד גדול לאבד אותו. רוב החובבנים מרגישים כגאונים לאחר שהצליחו בעסקה או סדרה של עסקאות זה מלהיב לחוש עד כמה אתה טוב. עד כדי כך שאתה יכול לכופף את הכללים שלך ולהצליח וזה בדיוק הזמן בו מתחיל הכישלון כי עם הסטייה מהחוקים מתחיל ההרס העצמי. מרבית המשקיעים  מחזירים לשוק את  הרווחים שלהם. השוק מלא בסיפורי הצלחה .הצלחת המשקיע היא לא המכה הבודדת אלא היכולת לצבור את ההון. צריך להשקיע בצורה אובייקטיבית עד כמה שאפשר.

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן