חותמים על הסכם נדל"ן? 5 דברים שאתם חייבים לדעת

עסקאות נדל"ן (כמו רכישת דירה) הן עסקאות יקרות, רגישות וגדולות בחיינו

אין ספק שמדובר בצעד משמעותי שיקנה לנו קורת גג ומקום בטוח לבנות משפחה. ברוב המקרים אנשים סופרים שקל לשקל, מבקשים עזרה מההורים, משחררים פיקדונות וכל זה כדי לגייס הון עצמי לרכישת הדירה. לכל אלה מצטרפת גם משכנתא שנוטלים לפחות ל- 15-20 שנים ואף יותר. 


אז לאחר אינספור סיבובים בין מתווכים, ביקור בדירות וכו', מצאתם את דירת חלומותיכם. ההתרגשות בשיאה, עוד דקה אתם מגשימים חלום גדול, אבל חשוב לנשום אוויר, ולעבור את שלב ההסכם בשלום.
בשל רגישות העסקה, דקה לפני שאתם ניגשים בהתרגשות עם בעל הדירה לעורך דין על מנת לסגור הסכם נדל"ן, חשוב לדעת את הדברים הבאים:

  • ממי אתם קונים את הדירה?

חשוב מאוד לדעת עם מי אתם הולכים לעשות עסקים. שלבי חתימה על ההסכם מלווה בדילמות שונות, טיוטות ובקשות כאלה ואחרות. זו הסיבה שחשוב להבין האם אתם עומדים מול אנשים אמינים עוד בתחילת התהליך. כמו כן, חשוב מאוד לבדוק היטב את מצב הזכויות בנכס, כלומר על שם מי הם רשומים. וודאו כי האדם העומד מולכם הוא בעל הנכס. היו לא מעט פעמים שאנשים התחזו לאדם אחר ומכרו בתים שאינם שלהם לאנשים. לצורך כך, בקשו לראות את פרטי הנכס ובקשו להציג תעודת זהות וכמובן לאמת את הדברים מבעוד מועד.

  • נוסח הטאבו של הדירה 

בדיקת נוסח טאבו היא תפקידו של עורך הדין שלכם, אך כאמור חשוב לבדוק זאת מראש ולוודא שהמוכר מחזיק בזכויות. חשוב להבין שדירה שאינה רשומה בטאבו מהווה בעיות רבות בקבלת המשכנתא. כמו כן, במידה והדירה אינה רשומה בטאבו, ערכה נמוך יותר. כאשר בודקים את אישור הטאבו של הדירה, צריך לבדוק אם ישנן הערות חריגות כמו עיקולים, הוצאה לפועל, צוות הריסה וכו'. במידה וישנן הערות אזהרה, לא תוכלו להעביר בקלות את הדירה על שמכם.

  • בדק בית – לא קונים חתול בשק מחורר

הדירה הנחשקת שלכם יכולה להיראות מושלמת. משופצת, יפה ואפילו צבועה בגוון לבן בוהק. אך אין לדעת אילו פגמים מסתתרים פנימה. כמו שלא קונים רכב ללא בדיקה של מכון מוסמך, כך לא רוכשים דירה ללא ביצוע בדק בית אצל מומחים. בדיקה זו נעשית על ידי מומחים העושים שימוש בציוד מקצועי לאיתור רטיבות, בעיות צנרת, בעיות בתשתיות ועוד. כמו כן הבדיקה כוללת איתור ליקויי בנייה ומפגעים שונים. בדיקה זו תסייע לכם לגלות את הליקויים וגם לסייע בשלב המשא ומתן להורדת מחיר הדירה.

  • תכננו את כל ההוצאות הנלוות 

רכישת דירה אינה מסתכמת רק בסכום הרכישה ושיפוץ קל, אלא בהוצאות רבות שיש לתכנן אותם מראש כדי שלא להיכנס למינוס. תכנון נכון יכול לסייע לכם להתנהל נכון, ואולי לקחת משכנתא גדלה יותר לכיסוי העלויות. ההוצאות הנלוות הם: שכר טרחה לעורך דין מקרקעין, תשלום למתווך (במידה ויש צורך), תשלום מס רכישה, ייעוץ משכנתאות, ריבית על הלוואות בלון, בדק בית ועוד. לכל זה מתווספות גם עלויות שיפוץ, הובלה, רכישת ריהוט חדש, בזבוז ימי עבודה ועוד.

  • לבחור נכון אנשי מקצוע לתהליך 

בתהליך רכישת דירה נתקל במגוון נותני שירות שיסייעו לנו לצלוח את התהליך בדרך לדירת החלומות שלנו. בין נותני השירות נפגוש מנהלי מכירות המתמחים בשיווק פרויקטים, מתווכים, יועצי משכנתאות, שמאים וכמובן עורכי דין. תחום הנדל"ן משגשג מאוד בשנים האחרונות, ולכן רבים פונים ללימודי נדל"ן. בכל מקרה, בחרו באנשי מקצוע אמינים ומקצועיים שילוו אתכם באופן אישי לאורך כל התהליך.
מתעניינים בלימודי נדל"ן? השאירו פרטים או התקשרו ויועץ לימודים יחזור אליכם למידע נוסף >>> 

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן