סיכום 2013 ומתנה אדירה לסוחרים

כותב: ניר שחף
ערב טוב,
יום שישי היום, 21/11/13, יומיים לפני ששנה חולפת לה מאז שפתחתי את חשבון המסחר שלי ב- GFT קצת פחות משנה מאז שסיימתי את הקורס הבסיסי למסחר בשוק ההון.

אז מה היה לנו?

התחלתי את השנה הזו עם חשבון קטן, 1000$ לא היה לי יותר מזה לשים, גם עכשיו לא, לצערי, אבל בכל מקרה, אם היה לי יותר כסף, הייתי, היום, משקיע אותו בחשבון הקטן שלי ומתחיל לסחור בכמויות יותר גדולות.
במהלך השנה נרשמתי גם לחשבון האיתותים, אתרע המזל וכשהיה לי כסף משוחרר להשקיע באיתות, חלקם הגדול יצא איתותים שהפסידו אבל אני עוקב אחרי האיתותים ואם הייתי מצליח לקחת את כל האיתותים הייתי מרוויח יותר אז ככה שהשירות שלכם עובד יופי, רק שאצלי הוא קצת התפספס אבל לא בגללכם.
אז אחרי חמישים ושבע עסקאות במהלך השנה הזו בשבע עשרה עסקאות הפסדתי, בשלושים ושבע עסקאות הרווחתי ושלוש עסקאות עדיין פתוחות (עשרים ושניים איתותים, תשע עסקאות שהפסידו, שלוש עשרה עסקאות שהרוויחו).

זה מצב החשבון שלי נכון להיום:
Cash: 1721.27
Floating P/L: 540.25
Equity: 2262.77
Margin: 1653.70
Avail. Eq.: 609.07

כמו שאפשר לראות, בלי לממש את הרווחים מהעסקאות שעדיין רצות, הרווחים שלי עומדים על 72% ויותר מ- 120% אם אממש את העסקאות שרצות כרגע.
אז ככה נראתה השנה שלי. היו שבועות בלי עסקאות, היו שבועות עם המון עסקאות. רוב העסקאות שלי, בגלל גודל החשבון שלי, הן או על מניות בשווי נמוך, עד 50$ או כמות קטנה יותר של מניות במניות בשווי של 50$-100$ ולצערי, לא הרבה עסקאות, שוב, בעיקר בגלל גודל החשבון שלי.

בסך הכללי, אני מרוצה. היה קורס טוב, למדתי בו המון, וכמו שאפשר לראות, הפסדתי והרווחתי מספיק בשביל שאני ארצה להישאר במשחק הזה.
אם היה לי עכשיו מספיק כסף להכניס לחשבון הזה, הייתי שוקל אולי להפוך לסוחר תוך יומי אבל אין לי אז אני אמשיך עם החשבון הקטן הזה ואגדיל אותו עוד עד שאפשר יהיה לעשות איתו עסקאות יותר גדולות ויותר רווחיות מאלו שהיו לי עד עכשיו.

מה שלא למדתי בקורס ולמדתי על בשרי, היה להסתכל על עסקה, לבחון אותה מכל הכיוונים, גם כשהיא מרוויחה וגם כשהיא מפסידה ולהחליט אם אני נשאר בה או לא, בעיקר בעסקאות של שירות האיתותים שבהן היו יעדים מוגדרים מראש, היו כאלו שמשכתי עוד קצת, היו כאלה שחתכתי לפני שהגיעו ליעד שלהן, גם בעסקאות שלי היו יעדים מוגדרים מראש, כמו שלמדנו, אבל איתן הייתי הרבה יותר גמיש מלכתחילה. אני לא אומר שאני יותר טוב או פחות טוב משירות האיתותים רק שזו היתה החלטה שלי אם להמשיך את העסקה או לא ושזה משהו שהחלטתי בשביל עצמי, לא לשים יעדים מוגדרים, להגיע אליהם ולסגור את העסקה. היו לי עסקאות שנתתי להן לנשום והחזירו לי את הזמן הזה ברווח נאה והיו עסקאות שהפסידו דווקא בגלל מרווח הנשימה הזה שהרשיתי להן אבל החלטתי, שאני לא רוצה להיות סוחר שבא, שם הוראות והולך.

אני בודק את העסקאות שלי על בסיס יומי, בודק את עצמי על בסיס יומי, גם.
זה משהו שהקורס לא לימד אותי, נגענו בזה ממש ממש מעט בקורס, על ניהול עסקאות בצורה כזו אבל קיבלתי מספיק כלים בשביל להתפתח בעצמי ועל זה, המון תודה.
אז בתכל'ס, אחרי כל החפירות וההשווצה במצב החשבון שלי, רציתי להגיד תודה.
היה לי נעים מאוד בקורס וכשיהיה לי יותר כסף, אני אחזור לעשות את הקורסים המתקדמים אצלכם ואשקיע יותר בחשבון שלי כדי שאפשר יהיה להפיק ממנו רווחים יותר נאים ואולי גם להתחיל למשוך ממנו.
אני מאמין גדול בלתת בחזרה כשאתה מקבל משהו ונתתם לי בטחון והנאה והרווחתי כסף, בזכותכם.

המתנה הגדולה

אז אני מצרף למייל הזה גם את קובץ האקסל שאני עובד איתו, הוא יודע לחשב רווחים פחות עמלות עבור GFT ומגדל, יש בו גליון למעקב אחרי איתותים וגליון שאפשר לחשב בו את כדאיות העסקה.
מי שמבין קצת באקסל יוכל לשנות אותו לעבוד עם כל ברוקר אחר די בקלות.
זה המעט שאני יכול לתת ומקווה שהקובץ הזה יעזור לתלמידים שלכם, אם תחליטו להשתמש בו, בשביל לעקוב אחרי עסקאות.
תודה רבה,
ניר שחף

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן