ניתוח טכני כחזאי להמשך התנועה במנייה

כותב: ינון סרור, מאמן אישי במכללת פסגות

סטודנטים שונים  שואלים אותי מהי השיטה הטכנית שהם עתידים ללמוד במכללה ולמה היא עדיפה על פני השיטה הכלכלית שלכאורה נראית מצויינת שכן חברה טובה ומרוויחה כספים במהלך הרבעונים עתידה לעלות (כלומר שמנייתה עתידה לעלות) ומנגד חברה חלשה עם דוחות כספיים חלשים עתידה לרדת ולכן על פניו עושה הרושם שההשקעה בשוק ההון הינה פשוטה ועדיף לנו בתור חסרי ידע בתחום לתת את כספינו לבנקאי הבכיר, יועץ השקעות מוסמך בבנק או יועץ השקעות פרטי אשר זהו תפקידו לבנות לנו תיקים ולתת לנו תשואה (רווח ) עודפת על פני השוק.

יש להבין בראש ובראשונה שהשיטה הכלכלית לניתוח חברות אינה חוזה את העתיד אלא היא רק משערת ולכן ישנם המון טעויות בניתוח דוחות כאלו או אחרים.

לצורך העניין ידוע שמניית טבע קרויה בפי כולם "מניית העם" כלומר רוב הציבור שבנה לעצמו תיק השקעות החזיק במניית טבע בשנים האחרונות אך למעשה כל המחזיקים במניית טבע משנת 2010 לא הבינו למה המנייה מדרדרת ויורדת ממחיר של 220 שח למנייה עד כיום למחיר של 144 שח למנייה עד היום הפסד ענק של 35% על השקעה במניית העם  כמובן שלאחר מספר חודשים הסבירו שישנה תרופה בלעדית לטבע שעתידה להיות משווקת גם ע"י מתחרים ולכן המנייה יורדת את הניתוח הטכני זה לא מעניין וכל סטודנט שמסיים שיעור מספר 2 במכללה  כבר יכול להבין ולהבחין שהמנייה בדרכה ללמטה ועדיף לו לצאת ולא לספוג את כל הירידה הגדולה בתקווה שיום אחד הכל יעלה בחזרה.

כלומר ניתן להבין שהניתוח הטכני חוזה את העתיד שלא כמו הניתוח הפונדמנטלי (כלכלי) שאינו יכול "לנבא" את העתיד במנייה .

דוגמא נוספת אקח ממניית אלביט מערכות בחודש וחצי האחרונים מניית אלביט זינקה 17% שזה למעשה זינוק רציני למנייה גדולה וכבדה כמו אלביט מערכות, למעשה מ1.9.13  מניית אלביט נתנה איתות טכני חיובי למי שרוצה להיכנס ולהרוויח על מנת למכור במחיר גבוה יותר כמובן שהודעות פונדמטליות לא הגיעו בתאריך זה אלא רק לאחר העליה הגדולה "נזכרו" ההודעות להגיע:

הודעת החברה מתאריך 25.9

השת"פ נמשך: אלביט מערכות קיבלה הזמנה של 45 מיליון ד' מחיל הנחתים

הודעת חברה נוספת לאחר מספר ימים

לאחר שבחודש שעבר קיבלהחוזה בשווי 45 מיליון דולרים עם חיל הנחתים האמריקני, היום מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס כי הפנטגון בחר בפיתוח קסדה יעודית למטוס ה-F35 המיוצרת על ידי רוקוול קולינס (סימול: COL) ואלביט (סימול בנאסד"ק: ESLT).

למעשה גם כאן ההודעות הכלכלית איחרו את המועד והמנייה עלתה ומיצתה את רוב רובו של מהלך העליות בזמן ההודעות אך כמובן  שאסור  לשכוח שאת המהלך הזה מתחילתו הניתוח הטכני הצליח לחזות ובגדול. אציין בנקודה זו ששתי הדוגמאות הללו הינם טיפה בים ויש עוד המון המון דוגמאות לכאלו מצבים בשוק ההון .

המשך יום מסחר נעים לכולם,

ינון סרור מאמן אישי

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן