ניהול סיכונים: איך מתמודדים עם סיכונים בשוק ההון?

כאשר משקיעים במניות יש צורך לתמחר את הסיכון הכרוך בו  כי כמו בכל עיסוק, טמון בחובו סיכון

לדוגמא, הסיכון של ספורטאים הינו פציעה שתשבית את הספורטאי לתקופה מסוימת. הסיכון של רופא הינו רשלנות רפואית שיכולה לגרום לנזק כלשהו  וכך כל מקצוע והסיכון הטמון בו.
לכן, ספורטאים,רופאים וכל בעלי מקצועות אחרים יבטחו את עצמם אצל חברות הביטוח, לעומת זאת משקיע בבורסה לא יכול לבטח את עצמו והא נדרש לנהל את הסיכונים בעזרת אסטרטגית ניהול סיכונים והוראה לקטיעת הפסד (סטופ-לוס). ישנם כמה חוקים שיש לשמור עליהם אשר נלמדים בקורס שוק ההון.

סיכון כספי של הון היסוד:

לפני שמתחילים להשקיע על הסוחר חלה חובה לקבוע כמה כסף הוא מוכן לסכן ומה הייתה מטרת הכסף אלמלא היה מיועד להשקעה בבורסה. בשום אופן אין להשקיע כסף אותו אנו מייעדים למטרות חשובות כמו רכישת בית,לימודים וכו'. ניהול כספי הוא אבן היסוד להצלחה במסחר ולכן כל משקיע חייב לקבוע לעצמו מהם הקוים האדומים שלו. כמובן שאצל כל אחד הקווים האדומים יהיו שונים ,בהתאם ליכולות הכספיות השונות של כל משקיע.

כלל 1:  שמירה על הקרן

יותר חשוב לא להפסיד מאשר להרוויח. הנכונות לספוג הפסד אינה רק פונקציה של כמות הכסף אותה המשקיע מסוגל להתמודד כלכלית אלא היכולת המנטאלית להתמודד ולהתאושש במקרה של הפסד. כהנמן זוכה פרס נובל בכלכלה לשנת 2002 הוכיח שאנו כבני אדם יותר שונאים להפסיד מאשר אוהבים להרוויח.
בכדי לשמור על הקרן ננקוט בשתי פעולות:
1.לסחור עם הוראה לקטיעת הפסד(סטופ-לוס).
2.לא לסחור בכמות כסף שתכביד עליכם כלכלית ומנטאלית.כסף מסוג זה נקרא "כסף פחדן" מסחר בכסף פחדן גורם לבצע פעולות לא נכונות שמעורב בהם הרבה רגש.

כלל 2: לקיחת סיכון מחושב

הדרך הטובה ביותר לניהול כספי של תיק ההשקעות הינה לחלק את הסכום ל-5 עד 10 מנות ולא לסכן יותר מ-5% מהסכום אשר מיועד למסחר.
דוגמא:
נניח והסכום אותו הקצבתם להשקעה הינו 50000 ₪ ,והקצבתם לכם בכל עיסקה סטופ של 5% בניהול סיכונים מסוג זה אינכם מסכנים יותר מ- 2500 ₪ מסכום הקרן. באסטרטגית סיכונים מסוג זה נדרשים כ- 20  הפסדים כדי שהשוק יגבר עליכם דבר שהוא בעל סבירות נמוכה במידה ואתם פועלים יחד עם שיטה וידע.
משמעת עצמית גבוהה הינה אחד האלמנטים המרכזיים בהצלחתו של משקיע ,לכן יהיה עליכם לדבוק באסטרטגית ניהול הכסף על מנת לשרוד את השווקים הפיננסיים לאורך זמן

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן