מדד המחירים לצרכן – משפיע על כל כיס

כותב: מכללת פסגות
מדד המחירים לצרכן הוא שקלול השינויים החלים במרכיביו של סל צריכה ממוצע המורכב ממוצרים בסיסיים אשר על-פיו מודדים את מדד המחירים לצרכן. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת מדד המחירים לצרכן בכל 15 לחודש לגבי החודש שעבר.
שעת פרסום המדד – בשעת אחר צהריים מאוחרת בכל חמישה-עשר בחודש היא השעה, שבה נעתקת נשימתם של רבים. יש המייחלים לכל שבריר אחוז בכדי לבצע עסקה או להימנע ממנה; יש מי שכל שינוי עשוי או עלול להשפיע על פעילותם העסקית החובקת. ישנם גם מי שכל שינוי במדד יכול לקבוע מה יעלה על שולחנם.
מדד המחירים לצרכן כולל את התנודות (שינויים) בכל הסעיפים הנכללים בו המוכפלים במשקל כל אחד מרכיבו באחוז מהמדד כולו. מדד המחירים לצרכן כולל 1320 מוצרים בעשרה תחומים: מזון בכלל ופירות וירקות בפרט, דיור, הלבשה והנעלה, בריאות, חינוך ותרבות, תחבורה ותקשורת, אחזקת דירה, ציוד לבית ועוד. מדובר במוצרים בסיסיים אשר חלק הארי של האוכלוסייה משתמש בהם או צורך אותם בקביעות.

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים

 

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן