לסחור בזמן הודעות בשוק המט"ח

כותב: מכללת פסגות
אחד מהסיפוקים הגדולים ביותר לסוחר בשוק המט"ח שהשוק זמין 24 שעות ביממה כאשר השוק מונע בכל יום נתון במס' הודעות כלכליות. הודעות כלכליות הם מאוד חשובות  לסוחרי הטווח הקצר. ההודעות לא מתפרסמות רק על הכלכלה בארה"ב אלא בכל העולם כגון: הודעת ריבית בבריטניה שביציאת נתון זה יש אפקט ישיר על המטבע הבריטי. בכל יום בממוצע מתפרסמות קרוב ל-10 הודעות שונות כגון:החשבון השוטף בגרמניה,מאזן תשלומים, מדד המחירים לבתים חדשים וכו'. יש מס' סוחרים שאוהבים את הסיפוק ואת האדרנלין במסחר בנתונים כלכליים

המטבעות הטובים ביותר למסחר ביציאת הנתונים הם

  1. EUR/USD
  2. USD/JPY
  3. AUD/USD
  4. USD/CHF
  5. GBP/USD

לסחור בהודעות זה יותר קשה מאשר זה נשמע משום שיש מס' רב של נתונים וישנם נתונים שיש להם אפקט חזק יותר מאשר נתונים שהשוק אדיש.
מה הם הכלים למסחר בנתונים כלכליים. מתי שאתה סוחר על סמך הודעות כלכליות ראשית יש לעקוב מהם הנתונים שמתפרסמים באותו שבוע מסחר (בכל חברת מט"ח יש כלי שנקרא יומן נתונים כלכליים)
שנית,חשוב לדעת מהם הנתונים החשובים יותר ומה פחות.

הנתונים החשובים ביותר הם

  1. Interest rate decision
  2. Retail sales
  3. Inflation (consumer price or producer price)
  4. Unemployment
  5. Industrial production
  6. Business sentiment surveys
  7. Consumer confidence surveys
  8. Trade balance
  9. Manufacturing sector surveys

הנתון המשמעותי ביותר מכל הנתונים הנ"ל הוא המס' מועסקים unemployment נתון שמופיע פעם בחודש בכל יום שישי ה-1 של החודש בשעה 15:30 שעון ישראל, רוב סוחרי המט"ח המקצוענים פועלים עם יציאת הנתון.
כמה זמן מגיב השוק לאחר יציאת הנתון-
ברוב המקרים האפקט של הנתון הוא למס' שעות לאחר מכן השוק נרגע וחוזר למצב רגיל לעיתים גם למס' שעות למצב של חוסר מגמה (דשדוש)
בוא ניקח לדוגמא את הנתון שהתפרסם  ב-9 לפברואר 2008 ביציאת נתון מס' המועסקים החדשים בארה"ב
המסחר בנתונים הוא מאוד קשה כי השוק מאוד רגיש ותנודתי בדק' הראשונות אין לפעול,יש להמתין מס' דק' להתייצבות. בגרף שאנו רואים gbp/usd כל עמודה מייצגת 10 דק' של מסחר הדולר התחזק במעל 100 פיפס בטווח זמן של שעה וחצי

המסקנה

מסחר בהודעות כלכליות הוא מסחר למקצוענים בלבד, יש לדעת כיצד לתזמן את הכניסה לפי גרפים של 5/10/15  דק' כלומר סוחר ברגעים אלו חייב להיות רגוע ושקול בעת ביצוע הפעולה.

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים


יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן