כשיגיע הזמן לקנות? איך נדע? כיצד עוזרת תוכנית עבודה?

האם לקנות תעודת סל על מדד ת"א 25 או אולי על ת"א 100? האם לחפש מניות בארה"ב או אולי לפנות לשווקים המתעוררים?

בחודשים האחרונים אנחנו רואים בלימות של הירידות בשווקים ברחבי העולם ובבורסת ישראל. ישנה סבירות שהשווקים לפני נקודת מפנה נוספת ואולי חזרה לכיוון השוורי. בימים אלה נשאלת השאלה, השווקים מתחילים להתחמם, מה כדאי לקנות?
אני מודע לזה שהמאמר הנ"ל מגיע בזמן שהשווקים עדיין לא הראו תחתית ברורה של הירידות, אך  ניתן לראות סימנים ראשונים לחולשת הירידות וזה הזמן להתחיל להתכונן ולחשוב על אפשרויות השקעה בזמן עליות.
כשמשקיעים בבורסה יש צורך להבין איזה מדדים יש לנתח בכדי להבין לאן השווקים הולכים ומצד שני יש לדעת איזה מדדים צפויים לעלות יותר ובהם עדיף להשקיע. כיום בעידן הגלובליזציה אנו עדים למעשה שכל השווקים עולים יחד ויורדים יחד. השוק האמריקאי  הוא הקובע. שהשוק האמריקאי עולה הוא סוחף אחריו כמעט את כל הבורסות בעולם וכך להיפך.

תוכנית עבודה נכונה בנויה בשני שלבים

שלב ראשון – יש להבין  את השוק האמריקאי בכדי להבין לאן נושבת הרוח. להבנת כיוון השוק האמריקאי מומלץ לנתח את מדד האס.אנד.פי 500 ואת מדד הנאסד"ק. שלב שני – לבדוק אפשרויות השקעה וקורלציות,בכדי לדעת איזה בורסות בעולם יושפעו בצורה הטובה ביותר מהבורסה האמריקאית.

בכדי לזהות שהירידות בשווקים בארה"ב נמצאים מאחורינו יש לשים לב למס' דברים

ניתן לראות שכל פעם שמדד הנאסד"ק האמריקאי מגיע לרמת 1300 הנק' ,הירידות נבלמות  ע"י קונים שאוספים סחורה. חשוב לשים לב בכדי לקבל סימנים יותר אמינים לגבי סיום הירידות שמדד הנאסד"ק לא יצליח לרדת מתחת לרמה זו. בזמן האחרון אנו עדים לתנודתיות רבה מאד בשווקים.עליות של 7%-8% ביום הפכו להיות אירוע שכיח. כמובן חשוב לשים לב שעליות כאלה חדות שאנו עדים להם  בתקופה האחרונה מבשרים שהשוק חולה ועדיין הפחד שולט בו.
בזמן שנראה שהבורסות עולות בצורה מתונה יותר ללא תנודתיות גבוהה זהו סימן שיעזור לדעת על סוף הירידות. נתחיל בישראל.המדד שמספק את האינדיקציה הטובה ביותר להבנת הבורסה הישראלית הינו מדד ת"א 25. במדד ת"א 25 נמצאות המניות הגדולות והמשפיעות ביותר על הכלכלה הישראלית. כאשר מדד ת"א 25 עולה הוא גורר אחריו את שאר המדדים ,למשל מדד ת"א 100 ומדד הנדל"ן. מצד שני מדד ת"א 100 ומדד הנדל"ן עולים באחוז גבוה יותר ממדד ת"א 25.
הוכחה לכך ראינו כבר בארבעה חודשים האחרונים שמדד ת"א 25 עלה 14% ומדד ת"א 100 עלה כ- 18% ומדד הנדל"ן עלה מעל ל- 20%. לסיכום: בשוק הישראלי יש לנתח את מדד ת"א 25 ולהשקיע גם במדדי ת"א 75,ת"א 100 ומדד הנדל"ן. כמובן שבכדי לקנות מדדי בורסה עושים זאת בעזרת תעודות סל. תעודת סל זהו  מכשיר פיננסי שמחקה את המדדים ובעזרתו אפשר לקנות את המדדים ללא דמי ניהול.

השקעה בבורסות העולם נעשית בצורה הבאה

ראשית מנתחים את השוק האמריקאי,כמו שכבר אמרתי זוהי הבורסה שמשמשת ברומטר לשאר הבורסות בעולם. בכדי למנף את הרווח אפשר להשקיע בבורסות כמו סין,הודו ברזיל וכו'. אלו שווקים מתעוררים שפוטנציאל העליות בהם גבוה יותר מאשר השקעה ישירה בשוק האמריקאי.

לסיכום

יש צורך להפריד בין שווקים שאותם יש לנתח בכדי להבין את המגמה השולטת לבין בורסות שבהם מומלץ להשקיע. שווקים שבהם מומלץ להשקיע אלו שווקים מתעוררים שבהם האפסייד גדול יותר. השבוע הנגיד הוריד את הריבית לשפל של 0.5% .
לא לאורך זמן המשקיעים יחיו עם המצב הנוכחי שהכסף שברשותם אינו צובר ריבית כלל. בבורסה יש שני מצבים, תאוות בצע ופחד. כאשר הפחד יחלוף כספים רבים יוזרמו להשקעה במניות כי פשוט אין אלטרנטיבה בריבית כה נמוכה.

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן