כיצד להימנע מטעויות כאשר משקיעים בנכסים בארה"ב?

עו"ד יוסי ברג, מרכז תחום נדל"ן ארה"ב במכללת פסגות עונה על השאלות הקשות בתחום
לכל נבחרת המרצים בנדל”ן ובייעוץ משכנתאות במכללת פסגות>>>

איך אפשר להשקיע בארה"ב בתבונה בהצלחה ובבטחון?

עו"ד יוסי ברג, מרכז תחום נדל"ן ארה"ב במכללת פסגות: לאור פערי מידע גדולים ושוני מהותי בין אופי ההשקעה בישראל ובארה"ב, רכישה ללא ידע עלולה להסתיים בהפסד, ולכן  יש לבצע עסקה רק לאחר מידע מלא על הנכס וסביבתו, על העסק שמוכר לנו את הנכס ועל חברת הניהול.
קל מאד להתפתות להבטחות ולחלום, ולרכוש בית פרטי עם תשואה מובטחת גבוהה, ולגלות מאוחר יותר שרוב ההשקעה שקעה. כמו בכל השקעה אחרת, חשוב ללמוד לפני, לפנות למספר חברות בגישה ביקורתית וללמוד מהמידע הרב שברשת איך בודקים השקעות נדל"ן בארה"ב.

אני מקבל הרבה פרסומים על תשואות של 13-17% בארה"ב- האם זה אמיתי?

עו"ד יוסי ברג: התשואה שאנחנו מצפים לה מהשקעה היא מצרף של תשואה שוטפת ושל עלית ערך אפשרית. כשמוצגת לנכס "תשואה של 15%" יש לבדוק האם הורדו כל העלויות הצפויות- דמי ניהול, מס רכוש, ביטוח וביטוח אחריות מערכות, ולזכור שבנוסף צפויות להיות הוצאות של דמי איוש, תקופות שהנכס אינו מושכר, הוצאות תחזוקה ותשלומים לרו"ח.
ככל הנוגע למחיר הנכס – היזהרו מהשוואה שנערכת לגבי מחיר הנכס בעבר- לעיתים קרובות משתמשים במחיר הבלתי רלוונטי של שיא בועת הנדל"ן. עדיף להשוות את מחיר הקניה למחירים בעסקאות מקבילות שנערכו לאחרונה באותה שכונה, כדי לוודא שההזדמנות היא אכן שלנו ולא של המוכר.
לכל המידע – לימודי קורס תיווך במכללת פסגות>>>

הבנתי שבהשקעה בארה"ב ההבדל בין הצלחה לכשלון יכול להיות נעוץ בסביבה – איך בודקים את האזור?

לסביבה יש משמעות אדירה ברכישת בית בארה"ב – סביבה טובה תאפשר השכרה קלה, שוכר ראוי, ובעתיד- מכירה עם פוטנציאל משמעותי לעלית ערך, ואילו אם הסביבה גרועה אנחנו עלולים להשכיר את הנכס לשוכרים בעייתיים,  או לא להשכירו כלל, ויתכן שחברת ניהול מקצועית כלל לא תרצה לנהל אותו.
חובה לבדוק קיום הגירה חיובית, כך שנדע שיש שוכרים ויהיו קונים בבוא הזמן, שיעור אי התפוסה של עד 10%, הכנסה ממוצעת למשפחה באזור של למעלה מ- 50,000 דולר, רמת החינוך יחסית למדינה ושיעור פשע קטן מממוצע כלל ארה"ב.
מוזמנים לעיין ב- ALL IN ONE  – אמצעי הבקרה הצרכני נדל"ני שפיתחנו.

הבנתי שכשרוכשים בית בארה"ב מכינוס נכסים, בדיקת התחזוקה יכולה להיות הפער בין הצלחה גדולה לכשלון. איך בודקים את מצב הבית נכון?

למצב הפיזי של הנכס יש השפעה גדולה על ההשקעה שלכם: חיוני לוודא שהנכס עבר שיפוץ יסודי ומצבו טוב, ע"י קבלת דוח בדק בית שמוודא שאין ליקוי בסיסי בבית ופרטת שיפוצים, כמו גם תיעוד השיפוצים שנערכו בבית- בכתב, בתמונות ובסרט.
במקרה שהבית נמכר עם דייר או ללא התיעוד הנדרש, יש סיכוים טובים  שתמצאו את עצמכם עם הוצאות שנתיות שוטפות המכרסמות את רוב דמי השכירות.


שאלות ותשובות

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן