חיי כיזם מתחיל

כותב: יהונתן השלי,  מנכ"ל  Paralert LTD וראש תחום יזמות במכללת פסגות

באותם הימים שבהם התחלתי את דרכי, הימים בהם הקמתי את הסטארט-אפ שלי, לא הבנתי הרבה בטכנולוגיה ובטח שלא הבנתי הרבה בעסקים. הייתי חוקר פרטי וסטודנט, השימוש המקסימלי שעשיתי במחשבים היה בשביל לשלוח אי מייל או לבנות מצגות. אבל היה לי רעיון, הייתה בי תשוקה  והייתה לי האמונה לדעת שאם רק אלך אחרי התשוקה שלי הדרך כבר תתגלה לי מעצמה.

אז התחלתי בדרכי, כתבתי את הרעיון שלי על דף ותוך כדי כתיבה ראיתי שאני מגלה בו עוד ועוד רבדים שלא חשבתי עליהם, כך, התחלתי לסמן במרקר את כל הדברים שלא ידעתי אם ניתן לבצע אותם מבחינה טכנולוגית ואת כל השאלות שעולות לי בראש תוך כדי כתיבת הרעיון, לאט לאט הרעיון המופשט שהיה לי בראש החל לקבל צורה ומבנה.

אחרי שלב הכתיבה והמחשבה, התחלתי לקבוע פגישות עם מתכנתים בכדי לבדוק, האם הרעיון הזה ישים? האם אפשר בכלל לפתח טכנולוגיה שתעשה את מה שאני מבקש לעשות?. תוך כדי הפגישות עם המתכנתים הבנתי שאני לא מבין כלום בתכנות ואין לי שום דרך לדעת האם מה שהם אומרים לי אמין או לא, האם המחיר שהם מבקשים עבור הפיתוח הוא מחיר הגיוני או יקר מידי? ושאלות בסיסיות וחשובות נוספות. החלטתי שאני חייב ללמוד תוך כדי תנועה ולהתחיל לחשוב בכיוון יצירתי יותר כיצד אני בונה 'גשר' שיסייע לי להתגבר על חוסר הידע שלי בכדי שאוכל לקחת את ההחלטות הנכונות.

אז התחלתי להיפגש עם מספר מתכנתים, כתבתי את כל מה שאמר לי המתכנת הראשון בצורת שאלות. את אותן שאלות הצגתי בפני המתכנת השני שפגשתי וגם מדבריו אספתי שאלות נוספות. כך, עם השאלות והמסקנות שאספתי משני המתכנתים ניגשתי למתכנת נוסף וכך התחלתי להבין את השפה ואת ההתנהלות. הבנתי מה ההבדל בין לפתח עבור לינוקס או עבור שרתי ווינדוס, מה זה אומר php ומה זה אומר ASP  לאט לאט התחלתי לגבש לעצמי תפיסה של מה אני רוצה לעשות ובאיזו טכנולוגיה להשתמש. כשביקשתי הצעות מחיר ביקשתי שיפרקו אותן למשימות ואז נתתי למתכנת אחד לתמחר את המשימות שרשם מתכנת אחר והשוויתי בין המחירים ובין הערכות השעות עבודה שהם העריכו.

ככה, בצורה איטית ושקולה, למדתי איך לבנות את המוצר שלנו. לאחר מכן הגענו כבר לשלב מתקדם ונדרשנו לקבל החלטות האם אנחנו יוצאים עם מוצר בעברית קודם לשוק הישראלי או מוצר באנגלית מיד לשוק האמריקאי. מכיוון שמה שמוביל אותי בחיים זה קודם כל לשנות את הסביבה הקרובה שלי ולעשות פה את החיים טובים יותר, ומכיוון שהאמנתי בכל ליבי שהמוצר שלנו יהפוך את האינטרנט למקום בטוח יותר, החלטנו שאנחנו יוצאים קודם כל בעברית ומתחילים למכור בשוק הישראלי לפני הכול והחלטנו לחתום הסכם מכירות עם חברת 012 סמייל.

משם כבר היה לנו ברור מה המודל העסקי שלנו ואיך אנחנו הולכים להתקדם, צעד אחר צעד הגדלנו את כמות הלקוחות שלנו את ההכנסות שלנו ובשלב מסוים גם בזק נכנסו למעגל הלקוחות שלנו והתחלנו לעבות את המוצר, להוסיף מוצרים חדשים ופיצ'רים חדשים לשפר ולעדכן את הטכנולוגיה ובעצם להפוך מסטארט-אפ לחברת תוכנה לכל דבר.  כשאני מביט אחורה על הדרך שעברנו אני יודע שהנכס הכי גדול שהיה לנו היה התשוקה לעשות והאמונה מתחילת הדרך שנצליח אם רק נמשיך קדימה הדברים כבר יתחברו.

היום אני יודע מה הקשיים שעומדים בפני יזם צעיר ואני יודע איך להוביל כל יזם מרגע שיש לו רעיון עד לשלב שיש לו מוצר ביד. אם בתקופה שהתחלתי הייתה מכללה כמו 'פסגות' שבה מרצים מנוסים מלמדים ומדריכים מהניסיון שלהם יזמים צעירים, אני יודע שהייתי חוסך המון זמן וכסף אבל אני עשיתי את הדרך שלי קשה וארוכה כדי שלבאים אחריי תהיה האפשרות לעבור בדרך שאני סללתי. אותם יזמים צעירים יכולים כיום ללמוד מהטעויות ומההצלחות שלי ושל מרצים אחרים במכללה. אני קורא לכם, בואו אלינו ולמדו כיצד לקחת את הרעיון הטוב שלכם, לחבר אותו עם הבנה עסקית וידע מקצועי ולהפוך את החזון למציאות. אתם תביאו את הרעיון, התשוקה והאמונה ואנחנו ניתן לכם את הכיוון הנכון ואת השביל לצעוד בו.

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן