המשקיע הפרטי נכנס לפוזיציה

כותב: מכללת פסגות

מה עושה את השוק הזה לכל כך מיוחד וכדאי להשקעה על פני שאר האפיקים?
שוק המט"ח מאופיין במספר מאפיינים העושים אותו לפופולארי יותר ויותר בקרב משקיעים פרטיים.

רציפות המסחר- שוק המט"ח הינו שוק רציף הפתוח 24 שעות ביממה. מיום ראשון בחצות (לפי שעון ישראל) ועד יום שישי בחצות. מפתיחת המסחר בסידני באוסטרליה (ביום א') ועד לסגירתו בניו יורק (ביום ו'). רצף המסחר ייחודי ומאפשר לסוחרים לפעול ללא מגבלת שעות ולהגיב לאירועים והתפתחויות ברחבי העולם.

נזילות והיקפי המסחר- שוק המט"ח הינו השוק הגדול ביותר בעולם, היקף העסקאות היומי מוערך בכ-3 טריליון דולר ביום. לכן תמיד קיימים קונים בהתאמה למוכרים.

מחזורי המסחר נחלקים לשתי קבוצות:
* עסקאות למטרות תשלומים הנדרשים לצורכי סחר-חוץ
* עסקאות השקעה (ספקולציה)
כ- 95% מהמחזור הכולל הנו למטרות השקעה !!!

מסחר בכל מקום- לשוק המט"ח אין מיקום מסוים. קיימים מספר מרכזים בעולם בהם נמצא ריכוז גבוה של פעילים בשוק: סידני, סינגפור, טוקיו, פרנקפורט, לונדון וניו-יורק. אין כל יתרון או הבדל לעניין מיקומו הגיאוגרפי של צד בעסקה.

עלויות עסקה נמוכות- היקפי הפעילות והנזילות הגבוהה הביאו לתחרות מוגברת שמצמצת את המרווחים בין קניה למכירה. המרווחים שבין קניה למכירה, מגלמים את הוצאות העסקה.
לדוגמא: בקניית 100,000 EUR מול  USD העמלה הקובלת בחדרי העסקאות הינה 30 $.
כ- 0.0003% עמלה. אני לא מכיר שוק אחר שבו העמלה מגיעה לעלויות נמוכות כל כך.

מינוף פיננסי גדול- מסחר תוך שימוש במנוף פיננסי מתאפשר בזכות מסחר רציף ונזיל.
היקף בטוחות עד מכפיל של 200 ויותר ביחס שבין הבטוחה להיקף העסקה.
לדוגמא: בטוחה בהיקף של 0.5% מאפשרת למשקיע לבצע עסקה של 2,000,000 $ כאשר בחשבונך מצויים רק 10,000 $ (לא מומלץ ומאוד מסוכן אבל אפשרי).

זמינות המידע- המידע על מחירי הכסף מועבר בזמן אמת ובאמצעים אלקטרוניים לערוצי תקשורת כגון: תחנות טלוויזיה רשת האינטרנט, רשתות רדיו, עיתונות וכד'.
קיימות חברות רב לאומיות המספקות מידע: רויטרס, בלומברג ועוד. המידע כולל ידיעות כלכליות וחדשות בסמוך להתרחשותן.

אי יכולת להשפיע- בשוק המניות כאשר משקיע גדול מנסה לקנות או למכור כמויות גדולות של מניות. הוא גורם לתנודות גבוהות דבר ההופך את השוק לפגיע. שוק המט"ח מצד שני מאופיין בהיקפיי מסחר ומחזור עצום כך שכמעט בלתי אפשרי להשפיע על מחיר השוק. גם התערבויות של גופים גדולים כמו בנקים מרכזיים משפיעה בד"כ בטווח הקצר בלבד.

המאפיינים שצוינו לעיל הופכים את שוק המט"ח הבינ"ל לשוק הגדול וה"קצבי" ביותר מכל
השווקים הפיננסיים. שוק המושך אחריו משקיעים נוספים בכל עת.
אך זכור כי עם ה"קצביות" מגיע גם הסיכון.

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן