המצוק הפיסקלי, מה זה לעזאזל?

העולם נושם לרווחה, ויכול לחגוג את השנה החדשה: הסנאט אישר הבוקר (יום ג') ברוב סוחף את הסכם הפשרה שנועד לבלום את ה"מצוק הפיסקלי". 89 סנטורים תמכו בהחלטה, לעומת 8 מתנגדים. "יש עדיין עבודה שניתן לעשות כדי להפחית את הגירעון", אמר הנשיא ברק אובמה. "העסקה הנוכחית מבטיחה שהדרך לשם תכלול קיצוץ בהוצאות והעלאת מסים מהאזרחים המבוססים ביותר".

אז מה זה לעזאזל המצוק הפיסקלי?

המצוק הפיסקלי הוא הכינוי לשורה של קיצוצים שנחקקו בשנים של אחרי משבר הסאב-פריים ב-2008, המתייחס לתוצאות האפשריות של העלאת מיסים, קיצוץ בהוצאות הממשלה ובהתאמה הפחתת הגירעון התקציבי הפדרלי של ממשלת ארצות הברית בתחילת 2013, אם לא ישונה החוק הקיים המחייב זאת עד סוף 2012.


מטרת החוק הייתה לאושש את הכלכלה האמריקאית המתרסקת. בין היתר הממשל האמריקאי, בשילוב עם הפדרל ריזרב נקט במדיניות של הדפסת כסף מסיבית לצד שמירה על רמת ריבית נמוכה לתקופה, יחד עם הקלות מס מופלגות. אותן הטבות שאמורות לפוג בסוף שנת 2012, העלו את החשש של חזרה  למיתון כבר ברבעון הראשון של 2013.
אותו חשש מהתממשות תרחיש המצוק הפיסקלי הוא הגורם העיקרי לקבלת הפנים הצוננת לה זכה ברק אובמה מהשווקים רגע לאחר בחירתו המחודשת לנשיא ארה”ב. מלבד הבחירות לנשיאות, הצביעו האמריקאים גם בבחירות לסנאט ולבית הנבחרים – שם נשמר כוחם של המפלגה הדמוקרטית בסנאט, אך בית הנבחרים צפוי להיות רפובליקאי מה שיהווה מכשול בפני אובמה להגיע להסכמה.
על פי ההערכות המעודכנות של משרד התקציבים האמריקאי, שווי ההטבות נאמדות בכ-600 מיליארד דולר, וביטולן עשוי לגלח בין 3% ל-5% מהצמיחה בשנת 2013. בהתחשב באומדני הצמיחה לשנה הבאה (כ-2%), אנו מדברים על חזרה למיתון, עובדה שתפגע קשות באבטלה הגבוהה גם כך ותוסיף מיליוני אמריקאים מובטלים למעגל מחפשי העבודה.
רוצים לדעת הכל על לימודי שוק ההון ומונחים רלוונטיים? הצטרפו להצלחה! לימודי שוק ההון במכללת פסגות>>>

הבורסה פותחת את שנת 2013 בעליות

המדדים ת"א 25 ות"א 100 עולים ב-1.7% ומדד הבנקים מזנק ב-2%; הסנאט בארה"ב אישר הסכם שימנע את כניסתן לתוקף של העלאות מס וקיצוצים בהיקף 607 מיליארד דולר; כלל ביוטכנולוגיה עולה ב-6.5% לאחר שהודיעה אתמול כי תנסה למחוק מהמסחר את החברות הבנות – ביוקנסל ודי פארם.
עכשיו יותר מתמיד, אתם יכולים רק להרוויח. מכללת פסגות עדיין עומדת מאחוריכם. היה ולא תרוויחו במהלך הקורס נחזיר לכם את כספכם חזרה.

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים

 

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן