המדד בת"א לא זז חודש שלם ? הנה דרך לעשות מזה כסף

ליאור ברק מרצה בכיר ומנהל תחום Capital Management ואופציות במכללת פסגות

 רבים חושבים כי בתקופה בה השוק "עומד" – כלומר מדד המניות לא עבר שינוי משמעותי, לא ניתן לבצע השקעות שיתנו תשואה נאה. עם זאת, כפי שמיד אראה, מחשבה זו אינה נכונה, ויש בהחלט דרך לבצע גם בתקופה כגון זו, השקעות מוצלחות.
הבסיס ההכרחי להבנת ההסבר הקצר שאדגים מיד – הוא הכרה טובה של כלי האופציות בשוק ההון בכלל ובשוק המקומי בפרט – כפי שאני מלמד בצורה מקיפה במסגרת הלימודים בקורס אופציות מעו"ף, במכללה. לצערי, מעט מדי משקיעים יודעים מהן אופציות מעו"ף ולמה הן משמשות וכיצד ניתן לנצל אותן בצורה מיטבית.
בפוסטים שפרסמתי בהזדמנויות קודמות, התמקדתי בעיקר בהיבט ניצול האופציות ככלי גידור (הגנה) על תיק מנייתי, בפוסט זה נגלה יחדיו היבט אחר של המסחר באופציות –  מקסום רווח אישי, כתוצאה מביצוע פעולות חכמות במסחר בשוק ההון.
כדי להדגים את הנושא בפשטות יחסית, נסתכל על אסטרטגית מסחר שהעלו סטודנטים במסגרת לימודי האופציות בקורס אותו אני מוביל בנושא, לפני כ-3 שבועות (סוף מאי 2016) – אסטרטגית השקעה שמסתמכת על הנחה של דשדוש במדד ת"א-25 – כלומר הישארותו של גובה המדד באותו טווח מוגדר, כך שיהיה צמוד יחסית לרמתו הנוכחית, נכון לאותה התקופה ( כאמור סוף מאי 2016 ).
ערך המדד דאז של מדד ת"א-25 היה בערך של 1430 נקודות. שלושה שבועות חלפו וההנחה שלנו התבררה כנכונה – גובה המדד כיום ( נכון  לשעות הצהריים ביום שלישי ה 21.6.2016 ), אכן קרוב מאוד ועומד על 1435 נקודות.
סימולציה
כפי שניתן לראות בתמונה האסטרטגיה (ששמה "כתיבת אוכף" – אסטרטגיה ידועה במסגרת המסחר באופציות, הנידונה בהרחבה בקורס), מורכבת מכתיבת אופציית קול ואופציית פוט באותו מחיר מימוש ודורשת בטחונות מהמשקיע. לא אכנס במסגרת זו להסבר מפורט על פרופיל הסיכון ומשמעות הדברים –  רק אדגיש כי חשוב לא לנסות לפעול בדרך זו, מבלי להבין אותה היטב.
משקיע שהיה בוחר להשקיע באופציה במסגרת האסטרטגיה הנ"ל, והיה בוחר "לסגור" את השקעתו באסטרטגיה הזו ביום שלישי לקראת סוף יום המסחר ( ה 21.6.2016) , היה נהנה מרווח נאה של כ- 1,900 ₪ ליחידת אסטרטגיה אחת (כפי שניתן לראות בתמונה לעיל):
סימולציה שנייה
כפי שניתן לראות בקלות, הרווח הכולל, שעומד על 1911 ₪ , מורכב הן מהרווח שקיבלנו מהאופציה מסוג קול (שבתחילת החודש קיבלנו תמורתה 2030 ₪, וכעת  ניתן לרכושה ב- 930 ₪ – רווח של 1100 ₪)  והן מהרווח על האופציה מסוג פוט (שבתחילת החודש קיבלנו תמורתה  1361 ₪  וכעת ניתן לקנותה ב- 550 ₪ – רווח של 811 ₪).
ליאור ברק הוא מרצה בכיר ומנהל תחום Capital Management ואופציות במכללת פסגות ללימודי שוק ההון, נדל"ן ויזמות עסקית. אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד.

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן