אתגר הבורסה – איך ללמוד הכל על הבורסה? ואיך להרוויח מזה כסף?

החלטתי לקחת על עצמי אתגר, ולנסות ללמוד ולהבין מה זה בורסה ואיך מרוויחים מזה כסף!

להיות אמיץ זה דבר שונה לחלוטין מלהיות פזיז.  אדם אמיץ מתנהל בקור רוח למול אתגרים, בעוד שאדם פזיז לא מפעיל שיקול דעת רב אם בכלל לפני שהוא פועל.

שמי עתי ( לא זה שהיה באח הגדול), אני בן 23, ולא מזמן חוויתי משהו שאני בטוח שרובכם חוויתם או תחוו בשלב מסוים בחייכם.

הסתכלתי על היתרה בחשבון הבנק שלי ועל ה- 1 נקודה משהו אחוז ריבית שהבנק נותן לי עליה בשנה, ואמרתי לעצמי שחייבת להיות דרך כלשהי לעשות עוד כסף מהכסף שיש לי. אז אחרי שעשיתי פסיכומטרי רציתי למצוא דרך שבה תוך כדי הלימודים באוניברסיטה אוכל לעשות כסף טוב בזמן קצר ובאופן קבוע.

מן הסתם, נתקלתי באחת מיני הפרסומות הרבות שרואים באינטרנט לקורסים במסחר במט"ח / שוק ההון / נדל"ן וכו', שמנפנפות בסלוגנים כמו "רוצה להרוויח 1000$ בשעה?", אמנם זה נשמע לי קצת מופרח אבל פה נדלקה לי הנורה.

שאלתי חבר שסחר קצת בעבר והוא דיבר איתי על כלי או בעצם שיטת עבודה שנקראת "ניתוח טכני", ושהידע בשיטה הזו הוא מהותי למי שרוצה לסחור ולא פשוט להמר על מניות. אחרי שקראתי קצת בעצמי חזרתי לחפש באינטרנט את אותן מודעות פופ-אפ מציקות ומצאתי באחת מהן את מכללת פסגות, שאליה נרשמתי לקורס מסחר בשוק ההון.

באותה התקופה עבדתי ב-3 עבודות כמו כל בני גילי בכדי לחסוך עוד כסף ללימודים ולא היה לי שמץ למה אני נכנס.

רוצים לדעת הכל על מסחר בבורסה ועל שוק ההון? בואו ללימודי שוק ההון במכללת פסגות>>>

התחלתי ללמוד את השיטות השונות לניתוח גרפים של מניות, מטבעות וכו', וכבר בהתחלה למדתי את הדבר הכי חשוב לגבי ניתוח טכני, והוא ש-סטטיסטית, הניתוח הטכני עובד ביותר מ- 60% מהמקרים לפחות, וזה אומר שאם אני הולך עם הניתוח הטכני עד הסוף – כעיקרון אני אמור רק להרוויח.

"אז למה לא כולם עושים את זה?" שאלו אותי בהתחלה הרבה חברים ספקנים. התשובה לדעתי היא שלא כולם יודעים על זה, ומאלה שיודעים, לא כל אחד ניחן באומץ שצריך כדי להיצמד לניתוח הטכני עד הסוף ולתת לעסקאות שלו להתבצע גם כשבינתיים ההשקעות שלו הרוויחו סכום, ובמיוחד כשהן מפסידות.

אחרי כמה שיעורים, הבנתי שהעבודות שלי מפריעות לי להשקיע בלימודי המסחר ובסופו של דבר מונעות ממני להרוויח יותר, מה עוד ששנת הלימודים התקרבה ואיתה סופן של העבודות, לכן התחלתי לעזוב אותן לאט לאט אבל בטוח.

התחלתי לרדת קצת מהחוטים ו"לצוד" ולנתח עסקאות בעצמי, ועם העליות והמורדות גיליתי דבר מעניין. הייתי אומר שב- 70% מהעסקאות שבהן הייתי מחושב והתנהלתי בקור רוח – הרווחתי, ויותר מזה, באלו מתוכן שהייתי בטוח ב- 100% ובדקתי אותן שוב ושוב ושוב – הרווחתי 99.9% מהפעמים. אני כמעט בטוח שבכל הפעמים שפעלתי בפזיזות – הפסדתי או לא הרווחתי.

הבנתי בעצם שהחוכמה היא פשוט – לא לפעול בפזיזות

עם האומץ שאזרתי להתנהל נכון, הגיעו ההצלחות. לפני חודש וחצי עשיתי קניות לחורף עם חברה שלי, ובינתיים עסקאות שביצעתי הרוויחו לי את כל הכסף שקניתי באמצעותו בחזרה.

לפני חודש בערך עשיתי את העסקה הטובה ביותר שעשיתי עד כה, אמנם זה לא היה 1000$ בשעה, אבל זה היה יותר מ 2000$ ב-24 שעות, כאשר עסקתי בעסקה הזו לא יותר מ- 6 שעות עבודה נטו לדעתי.

כשהמונים הראו שאני בפלוס של 1000$ חברה שלי שאלה אותי: "איך אתה לא מממש את זה ולוקח את הכסף? זה המון!", עניתי לה שאני לא נוגע, ההוראות הוכנסו לתכנת המסחר, והנתונים על הגרף מראים את מה שהם מראים.

חשוב לי להגיד שהיו פעמים שגם הפסדתי, לא מזמן הפסדתי 1200$ על מניה אבל יודעים מה?, זה פשוט לא משנה. להסתכל על ההפסדים שלך מאתמול או משבוע שעבר זה כמו לרוץ מרתון תוך כדי שאתה מסתכל אחורה.

ככה זה גם עם להסתכל על רווחים אגב.

מסחר הוא ספורט שמצריך הרבה אנרגיה נפשית וסבלנות, ריכוז, אומץ, הרבה רצון, וכנות. למה כנות? כי קשה לבוא בתלונות לבוס שלך כשאתה הבוס של עצמך, אבל ללמוד מטעויות זה דבר הכרחי בכדי להצליח ולהתפתח בתחום הזה.(ולדעתי בכלל בחיים).

עוד דבר שהבנתי מההצלחות שלי, הוא שמגיע לי הכסף שאני מרוויח. מה יותר גדול לדעתכם? להצליח להרוויח 2000$ ביום או שיהיה לך 2000$? התשובה ברורה.

הצלחה גורמת לנו האנשים להרגשה ממש טובה, ויותר מזה, לבן אדם מצליח בכל תחום תמיד יהיה לפחות את הכסף שהוא צריך ובדרך כלל גם את הכסף שהוא רוצה.

אז במקום להסתכל על הכסף כמטרה, אני מכוון את עצמי להצלחה – והכסף כבר מגיע איתה.

אני מאוד ממליץ לכל מי שחושב שהוא עשוי מהחומר הנכון לנהל את עצמו, לכבוש אתגרים וליהנות משפע שמגיע לו, לאזור אומץ ולהיכנס לעולם המרתק של המסחר.

הקורס שלקחתי בפסגות הוא אבן דרך בתקופה זו של חיי וללא ספק מהווה אחת ההחלטות היותר חכמות שעשיתי בשנים האחרונות.

אני מאחל לכולם בכל אשר תבחרו ותעשו, שיהיה הרבה ובעיקר בהצלחה!

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן