להרוויח משוק ההון גם כשהשוק בשפל (שוק דובי)? קניה של תעודות סל בחסר? (ETF)

כותב: אייל ראובן, מנהל מועדון המשקיעים במכללת פסגות

האם אפשר להרוויח משוק ההון גם כשהשוק בשפל?

כשהשוק בשפל (שוק דובי), אנחנו מצפים שמחיר הנכס (מניה) ירד.  ישנו אפיק מסחר, איתו אתם יכולים לעשות רווחים בשוק ההון, גם כשהשוק בשפל, אחד הכלים הללו הוא "תעודות סל בהיפוך". אפיק מסחר זה (רכישת תעודות סל בחסר, לקיחת פוזיציית שורט על מניות) הפך לאחרונה להיות פופולארי בקרב משקיעים רבים.
שוק ההון הוא "לא לעולם חוסן", את זה כבר כולנו יודעים, כך שאם משקיעים לא מנצלים את אפשרות הקניה בחסר, הם בעצם מפספסים את האפשרות להרוויח כסף גם כשהשוק בשפל!!!


אחד היתרונות העיקריים של תעודות סל בהיפוך, הוא שהן מאפשרות לך להרוויח במהירות ובקלות ממחירי נכסים במגמת ירידה כגון: מדדים בארץ ובחו"ל, סחורות וכו'… לכן תעודות סל בחסר (הפוכות) משמשות בדרך כלל הזדמנויות מסחר לטווח קצר, או לנצל downtrends בסוגי נכסים עיקריים.
כמנהל מועדון המשקיעים של מכללת פסגות, הכנתי תוכנית מגירה בדיוק למצב בו השוק הינו שוק דובי (שוק במגמת ירידה), לאחר שחקרתי את גופי המסחר המובילים, הגעתי למסקנה שזה הזמן ליישם את תוכנית המגירה שמתאימה לשוק דובי: מצאתי לנכון שזה הזמן לעקוב אחר תעודות סל בחסר שמתאימות לשוק דובי(יורד)!!!
לדעת הכל על שוק דובי והשקעות בשוק ההון – בואו ללימודי שוק ההון במכללת פסגות>>>

להכין תוכנית מגירה בשוק דובי

תעודות אלה מרוויחות כאשר השוק יורד, תעודות סל בחסר הינן מכשיר פיננסי העוקב במהופך אחר מדד נייר ערך מסוים או מחיר סחורה מסוימת. כך, ירידה בשער נכס הבסיס אחריו עוקבת תעודת הסל בחסר, תגדיל את ערכה של התעודה ולהיפך. רשימת תעודות הסל הבאה היא תוכנית המגירה שהכנתי עבורי, אותה אני חולק עמכם כיום: דוגמא מיום שישי האחרון 25.4.14 – מדד S&p 500  ירד 0.81%  תעודת הסל בחסר ממונפת פי 2 עלתה 1.64%

מדד יאהו 1

המכללה עוסקת בלימודי שוק ההון ומסחר בלבד, אינה מספקת שירותי ייעוץ השקעות כהגדרתם בחוק, ואינה בעלת רישיון מכוח החוק. יודגש: מבזקי המידע והשיעורים בחדרי המסחר כוללים נתונים כלליים אודות אירועים בשוק ההון, ואינם מתיימרים להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של אדם מסוים

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן