מה זה ביטקוין?

 


coins

ביטקוין, מטבע דיגיטלי מבוזר או בקצרה – BTC, מתבסס על ארנק דיגיטלי ומאפשר פעולות פיננסיות מרחוק. אפשר לסחור בו ולבצע בעזרתו פעולות שונות בפלטפורמות מגוונות כמו בטלפונים, במחשבים נייחים ניידים או באמצעות תוכנה ייעודית למטבעות דיגיטליים המנהלת את הבעלות על הביטקוין ואת ההעברה שלו. אם אתם סקרניים לגבי מטבע זה ורוצים לדעת עוד קצת עליו, כדאי לכם להמשיך לקרוא.

איך קונים ביטקוין?

רכישת ביטקוין בישראל כרוכה בהבנה מעמיקה בדרישות הרגולטוריות ובמיסוי המקומי. גופים הסוחרים בביטקוין, גם כאשר מדובר בסכומים קטנים, מחויבים בתשלום מס רווחי הון. רישיון הוא תנאי מוקדם למסחר בביטקוין בישראל, כפי שיודע כל בוגר מסגרת לימודי שוק ההון. בעבר הבנקים סירבו לכספים מעסקאות ביטקוין, אך תקדים משפטי אילץ אותם לקבל סכום זאת למרות סירובם. הרשות לניירות ערך מבחינה בין מטבעות להשקעה ולמטבעות לצריכה, כאשר הראשונים נחשבים לניירות ערך ומוטל עליהם מס רווח הון של 25%. בעוד ביטקוין מציע הצצה לעולם הרחב של המטבעות הדיגיטליים, מדובר בעולם שאינו עוצר לרגע, ומטבעות וירטואליים חדשים צצים כמעט מדי יום. אם תרצו להעמיק בנושא, בקורס קריפטו תוכלו ללמוד על כך ועל מטבעות וירטואליים אחרים.

כיצד אפשר לסחור בביטקוין?

אם קראתם מבוא לעולם הבלוקצ'יין ומסחר במטבעות דיגיטליים אתם ודאי יודעים שמסחר בביטקוין מצריך היכרות מעמיקה עם שוק מטבעות הקריפטו הפכפכים, כדי לנצל ולהבין את תנודות המחירים. כדי להתחיל לסחור בביטקוין, עליכם לפתוח חשבון בבורסת מטבעות קריפטוגרפיים אמינה ולהפקיד בו כסף, בדרך כלל ביטקוין, מטבעות קריפטוגרפיים נתמכים אחרים או מטבע פיאט. חשוב שתכירו היטב את אסטרטגיות המסחר השונות, כמו מסחר יומי, מסחר בתנופה או השקעות לטווח ארוך, כדי ליישר קו עם המטרות שלכם. בשלב הבא, הקפידו להיעזר בכלי ניתוח טכניים ויסודיים כדי לקבל החלטות מושכלות לגבי נקודות כניסה ויציאה, ושקלו להשתמש בטכניקות ניהול סיכונים כדי לצמצם הפסדים פוטנציאליים. הישארו לאורך כל הדרך מעודכנים במגמות שוק, בחדשות ובהתפתחויות שיכולות להשפיע על מחירי הביטקוין וזכרו כי שווקי מטבעות קריפטוגרפיים פועלים 24/7, ומציעים הזדמנויות רבות אך גם דורשים ערנות מתמדת.

מהם היתרונות והחסרונות של הביטקוין?

לביטקוין מספר יתרונות וחסרונות שחשוב להביא בחשבון, כאלה שוודאי תחשפו אליהם במסגרת הקורס למטבעות דיגיטליים. בצד החיובי, ההיצע המוגבל של הביטקוין, המחסור שבו וההתנגדות לאינפלציה הופכים אותו להשקעה מעניינת לרבים המציעה אלטרנטיבה לשווקים המסורתיים. אופיו המבוזר ותכונות הפרטיות שלו תורמים למשיכה שלו, אך מנגד אופיו ההפכפך של הביטקוין, המסומן בתנודות מחירים תכופות, מחייב התייחסות מדוקדקת וניתוח שוק. הפן המשפטי, הכולל תקנות והשלכות מס שונות ברחבי העולם, מוסיף מורכבות לעסקאות ביטקוין ומהווה חיסרון מסוים, וגם הצורך במידה רבה של מיומנות טכנולוגית כדי לסחור בביטקוין הוא נקודה שיש להביא בחשבון, בייחוד משקיעים חסרי ניסיון.

מהם ההבדלים בין הביטקוין למטבע הממשלתי?

ביטקוין ומטבעות שהונפקו על ידי הממשלה, שונים מאוד זה מזה בכמה היבטים. מטבעות ממשלתיים, הכפופים לשחיקה באמצעות אינפלציה, מציגים בדרך כלל תנודתיות מתונה בהשוואה לאופי התזזיתי יותר של הביטקוין. בעוד שמטבעות ממשלתיים שואבים ערך ממוצרים, שירותים וייצוגים כלכליים מוחשיים, ביטקוין פועל בתחום אחר, הנתפס כהשקעה מסוכנת יותר אך פופולרית יותר ויותר. ביטקוין בולט באמינות שלו, באחסון מאובטח, בחסינות מפני אינפלציה, בעסקאות מהירות ובאנונימיות מוחלטת, וקיומו של המטבע מותנה באמון ובהשקעה של הקהילה ההולכת וגדלה שלו. החשוב מכל – עם עשרות אלפי עסקים שמקבלים היום תשלומי ביטקוין ועלייה בברוקרים המציעים שירותי מסחר במטבע הזה, הוא הופך למטבע לגיטימי לכל דבר. האישור האחרון של גרמניה למסחר בביטקוין מסמל צעד חשוב, המשקף מאמצים רחבים יותר בתוך הכלכלה העולמית להסדיר ולשלב מטבעות קריפטוגרפיים באמצעות מיסוי ורגולציה.

לסיכום

ביטקוין נחשב למטבע דיגיטלי פורץ דרך המאתגר את הנורמות הפיננסיות המסורתיות. אופיו המבוזר, תכונות האבטחה והפוטנציאל שלו לתשואות גבוהות זכו לתשומת לב גדולה בנוף ההשקעות ומשכו אליו רבים ובעיקר סקרנים. עם זאת, ואת זה חשוב להביא בחשבון, לביטקוין נלווים אתגרים שונים כמו בדיקה רגולטורית, תנודתיות ומסגרות משפטיות שחשוב לזכור. אבל בעוד העולם מתמודד עם ההשלכות והיישומים של מטבעות דיגיטליים, מסתמן כי ביטקוין הוא מטבע חזק שצריך להתחשב בו, כזה שמעצב מחדש את התפיסה שלנו על כסף.

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן