האירוע השנתי של חברת אפל – מה השתנה?

 כותב המאמר: אלון סימקוביץ', מנהל תחום המט"ח ומרצה בכיר למסחר בשוק ההון

בכל שנה, בתקופת הסתיו, בואנו ראש השנה, מתקיימת השקה של חברת אפל

כל העולם הטכנולוגי, הפיננסי, חובבי הגאדג’טים ושבויי מוצריה של חברת התפוח ממתינים בשקיקה לפרסום מוצרים חדשים, לחידוש מוצרים קיימים והפתעות נוספות שמתפרסמות דרך קבע בכנסים אלו.
כחובב האירוע וכסוחר טכני, אני תמיד שם לב לסדר הדברים…ולאי הסדר.
באירועים מוצגים חידושים כמו, ארנק דיגיטלי, שעון, אפליקציית מוסיקה וכדומה… ותמיד גולת הכותרת, הדובדבן שבקצפת, זה האייפון החדש, שמו, צורתו, גודלו, מחירו, משקלו ועוד.
לאחר ההשקה, במשך שבועות הדבר שכולם מדברים עליו, מסריטים אותו וכותבים עליו, זה האייפון.
כך כל שנה… פרט מהשנה.

מה השוני? מהו אי הסדר?

הריגוש שסיפקה השנה החברה מקופרטינו קליפורניה, זה ערוץ הסטרימינג החדש (+Apple TV), תאריך השקתו, מחירו ותוכנו.

מה החידוש אומר על החברה?

בלימודי האקדמיים בשיעורי מנהל עסקים, באחד מהשיעורים הראשונים, לימדו אותי שכדי שהעסק שלי יהייה יציב ובטוח, אסור שהלקוח הכי גדול שלי יהווה יותר מ-15% מההכנסות שלי ושלא להתבסס על מוצר אחד.
בעשור האחרון האייפון מהווה יותר מ-50% מההכנסות של אפל, הדבר אמנם הכניס לקופתה ערימות של כסף, אך בהיבט היציבות, דבר זה אינו בריא.
בדוח הרבעוני האחרון שהחברה פירסמה, לראשונה מזה מספר שנים, ההכנסות מהאייפון ירדו מחמישים אחוז מהכנסות החברה, וזאת ללא ירידה בהכנסות. דבר המראה על התפתחות החברה לכיוונים חדשים. נדמה שהחברה החליטה להכנס לתחומים חדשים ולהתפתח. אחד מהם הוא עולם התוכן הבידורי ושידורו.

האם יש ביקוש למוצר?

אפל היא חברת הענק השלישית שנכנסת לתחום הסטרימינג, לאחר אמזון ודיסני, שמצטרפות לנטפליקס, ששולטת בתחום בשנים האחרונות ומספר חברות נוספות כמו הולו, רוקו, HBO ועוד.
עושה רושם שיש נדידה בשנים האחרונות של השקעות כספים מעולם הקולנוע הציבורי, לעולם הקולנוע הביתי. שאותו צורכים בעיקר בשידורי סטרימינג. העלות יחסית נמוכה וכמות המנויים עולה.

האם למוצר החברה יש ערך מוסף?

לאפל מצפה תחרות קשה. בראש ובראשונה דיסני שמובילה בעולם התוכן ובעלת השליטה בהולו ובשידורי ספורט (ESPN), שתשיק את הסטרימינג שלה בנובמבר הקרוב, נטפליקס הותיקה בתחום ושמחזיקה בכמות המנויים הגדולה ביותר כרגע, אמזון, שמחזיקה הכמות מנויים אדירה וכבר התחילה במספר הפקות ענק ו-HBO שנחשבת לבעלת התוכן האיכותי ביותר.

לנוכח התחרות האדירה מתקבל הרושם שלאפל אין מקום להתפתח בתחום, עם זאת רצוי להתייחס לשני דברים חשובים.

  1. לא מן הנמנע שצרכן תוכן יהיה מנוי ליותר משירות סטרימינג אחד,וזאת בעיקר אם המחירים יהיו קרובים יותר להצעה של אפל (4.99$) ודיסני (6.99$), מאשר לזאת של נטפליקס (13$) ו (HBO (16$
  2. אפל יצאה במהלך שיווקי אגרסיבי, שבו היא תעניק לכל צרכן חדש של מוצריה, מנוי לשנה. דבר זה עשוי להשאיר את הלקוחות גם בעתיד, כמובן בתנאי שהתוכן יהיה משתלם ואיכותי.

לסיכום:

כאשר אני בודק חברה להשקעה, מעבר לנתונים מהעבר, אותם אני יכול לראות בספרי החברה, ארצה לדוק את ההתפתחות העתידית שלה. ראינו שאפל מגדילה הכנסות ממוצרים אחרים מהאייפון, דבר המעיד על בריאות התנהלותית, אך האם עולם התוכן הבידורי זה עתיד החברה?! ימים יגידו.
שנה טובה!
מתעניינים בלימודי שוק ההון? השאירו פרטים או התקשרו ויועץ לימודים יחזור אליכם למידע נוסף >>> 

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

יועצי הלימודים שלנו זמינים עבורך, וישמחו לעזור!

דילוג לתוכן